Δεν λέει να κοπάσει ο ντόρος από την αντίδραση των υπευθύνων της αλυσίδας σούπερ μάρκετ, Lidl, που οδήγησαν 70χρονη στο Τμήμα για λίγο τυρί, κρέας και ζυμαρικά στο Ίλιον.
Σύμφωνα με πληροφορίες, το περιστατικό συνέβη το περασμένο Σάββατο καθώς η ηλικιωμένη γυναίκα προσπάθησε να βάλει στην τσάντα της κρέας και τυρί, αξίας περίπου 30 ευρώ. Οι υπεύθυνοι του σούπερ μάρκετ αντιλήφθηκαν τις κινήσεις της και στη συνέχεια ακολούθησε πανικός. Παρότι οι υπόλοιποι πελάτες προσφέρθηκαν να καλύψουν τη διαφορά, ο υπεύθυνος του σούπερ μάρκετ επέμεινε να καλέσει την Αστυνομία και τελικά η 70χρνη βρέθηκε στο Τμήμα.
Τι λέει η γυναίκα που συνελήφθη να κλέβει στα LIDL
Τι πρώτες δηλώσεις της 70χρονης μετέδωσε νωρίτερα στο δελτίο ειδήσεων του Star. «Ήταν λάθος μου, έχω μετανιώσει. Δεν ήμουν ο εαυτός μου εκείνη τη στιγμή. Δε μπορώ και εγώ η ίδια να πιστέψω πώς έγινε. Έχω βοηθήσει πολύ κόσμο στη ζωή μου και τώρα βρέθηκα σε αυτή τη θέση» φέρεται να δηλώνει η ηλικιωμένη που βρέθηκε στο Τμήμα, αφού εντοπίστηκε να κλέβει τυρί και κρέας από σούπερ μάρκετ της αλυσίδας LIDL στο Ίλιον.
Σε ιδιαίτερα δύσκολη θέση η ηλικιωμένη
Γειτόνισσα της ηλικιωμένης γυναίκας μίλησε νωρίτερα στο OPEN και αποκάλυψε ότι η γυναίκα επιχείρησε να αυτοκτονήσει. «Παραλίγο να μας πάθει ζημιά το βράδυ. Πήρε τρία χάπια της πίεσης μαζεμένα και την πήγαμε στο νοσοκομείο. Προσπαθεί η γιαγιά να αυτοκτονήσει γιατί δεν σηκώνει την ντροπή και φοβάται μην φτάσει στα αφτιά των γιων της αυτός ο διασυρμός» σημείωσε.
Αναφορικά με την οικογένεια της γιαγιάς, η γειτόνισσα είπε ότι έχει δύο γιους. «Ο ένας είναι άνεργος, ο άλλος έχει τέσσερα παιδιά και παίρνει 950 ευρώ ενώ έχει και μεγάλο δάνειο».
Σύμφωνα με την γειτόνισσα, η γυναίκα παίρνει σύνταξη 10.000 ευρώ σύνταξη τον χρόνο και έχει να πληρώσει 4.500 ευρώ δάνειο και άλλες 4.000 γιατί έχει πρόβλημα υγείας και κάνει θεραπεία που έρχεται από την Αμερική για να μπορεί να περπατάει.
Η δημοσιοποίηση της υπόθεσης οδήγησε στην παρέμβαση του υπουργού Ανάπτυξης, Άδωνη Γεωργιάδη, ο οποίος υποστήριξε πως έπεισε την εταιρεία να αποσύρει τη μήνυση σε βάρος της ηλικιωμένης.
Η ανακοίνωση της Lidl μετά το περιστατικό
Σε ανακοίνωσή της, η Lidl Hellas αναφέρει μεταξύ άλλων: «Το πρόσφατο περιστατικό που έλαβε χώρα στο κατάστημά μας στο Ίλιον μάς λυπεί βαθιά. Ο υπεύθυνος του καταστήματος όπως και κάθε υπεύθυνος καταστήματος είναι υποχρεωμένος να ακολουθεί τις προβλεπόμενες διαδικασίες αναφορικά με παραβατικές συμπεριφορές που ορίζει η νομοθεσία». Στην ίδια ανακοίνωση σημειώνεται πως δεν θα υπάρξει συνέχεια στο περιστατικό.
«Η διοίκηση της εταιρείας έλαβε γνώση του περιστατικού και θα φροντίσει να μην υπάρξει συνέχεια. Η εταιρεία θα έρθει σε επικοινωνία με την πελάτισσα για να λήξει το θέμα που δημιουργήθηκε» σημειώνει επιπλέον η ανακοίνωση της εταιρείας.
Η κουλτούρα της ακύρωσης
Η αντίδραση τα social media ήταν όπως ήταν λογικό σαρωτική. Για μια ακόμη φορά, η κοινωνία συνασπίζεται μέσα από τον ψηφιακό κόσμο και προσπαθεί να διορθώσει την αδικία. Πολλές φορές ο θυμός διαχέεται άκριτα, απλώνεται σαν κύμα που σαρώνει δικαίως και αδίκως τους πάντες.
Το δεδομένο πάντως είναι πως ούτε η απάντηση από τα κεντρικά της LIDL προσφέρθηκε ως νερό που θα μπορούσε να κατευνάσει τα πράγματα. Το γεγονός πως η εταιρεία μέσω της εταιρικής κοινωνικής ευθύνης προωθεί καμπάνιες βοήθειας, δεν ακυρώνει την παραδοχή πως σύμφωνα με την ίδια ανακοίνωση, «ο υπεύθυνος του καταστήματος όπως και κάθε υπεύθυνος καταστήματος είναι υποχρεωμένος να ακολουθεί τις προβλεπόμενες διαδικασίες».
Ο λόγος που δεν θα υπάρξει συνέχεια από τη Διοίκηση δεν είναι επειδη "έλαβε γνώση του περιστατικού" αλλά επειδή το περιστατικό έλαβε δημοσιότητα#cancel_Lidl https://t.co/UmxaiUY7fQ
— Sharkαστικός (@iosif3rd) February 17, 2022
Για να μην συνυπολογίσει κανείς πως αυτή η υποχρέωση ενδεχομένως να παρέμενε απαράβατος κανόνας στην περίπτωση που το θέμα δεν έπαιρνε τόσο σαρωτικές διαστάσεις στα social media. Σε κάθε περίπτωση μπορεί το θέμα να θεωρείται λήξαν, όμως ο απόηχος αυτής της εικόνας μιας ηλικιωμένης να σύρεται στο Τμήμα για ένα κομμάτι τυρί και να υποβάλλεται σε τέτοιον εξευτελισμό μόνο και μόνο γιατί οδηγήθηκε σε μια παραβατική πράξη προκειμένου να κορέσει την πείνα της.
«Δεν ήθελαν να χάσουν 40 ευρώ και με τον ντόρο που δημιουργήθηκε από την αναλγησία και την απανθρωπιά τους, θα χάσουν μερικές εκατοντάδες χιλιάδες. Μυαλά όχι αστεία» γράφει εξοργισμένος ένας από τους χιλιάδες χρήστες που σχολίασαν το περιστατικό στο Twitter από το μεσημέρι που βγήκε στη δημοσιότητα.
Δεν ήθελαν να χάσουν 40 ευρώ (που ούτε αυτά θα έχαναν, μιας που διάφοροι πελάτες θέλησαν να πληρώσουν αυτα που πήρε η γιαγιά) και με τον ντόρο που δημιουργήθηκε από την αναλγησία και την απανθρωπιά τους, θα χάσουν μερικές εκατοντάδες χιλιάδες. Μυαλά όχι αστεία. #cancel_LIDL
— Christos Roukos (@christosroukos) February 17, 2022
«Η «ζημιά» των 30€ σε ένα σουπερμάρκετ δεν είναι έγκλημα. Έγκλημα είναι να οδηγείς τον κόσμο στη φτώχεια και στην εξαθλίωση!» γράφει πολύ εύστοχα κάποιος άλλος στο ίδιο θέμα που προέκυψε με την αλυσίδα των LIDL.
Η «ζημιά» των 30€ σε ένα σουπερμάρκετ δεν είναι έγκλημα. Έγκλημα είναι να οδηγείς τον κόσμο στη φτώχεια και στην εξαθλίωση! #Lidl #cancel_lidl
— Vasilis Glezos (@vasilisgl2) February 17, 2022
«Και να βρούμε που μένει αυτή η γιαγιά να της γεμίσουμε το ψυγείο για να καταλάβει πως μέσα σε όλη αυτή τη σαπίλα της κοινωνίας υπάρχει ακόμα αγάπη & άνθρωποι» σημειώνει πολύ εύστοχα κάποιος άλλος χρήστης για το όλο αυτό περιστατικό που προέκυψε με την ηλικιωμένη και το LIDL.
https://twitter.com/pro_fiterol/status/1494289504810721283