Η αλήθεια είναι ότι μεγάλος οπαδός των ταινιών τρόμου και των θρίλερ δεν είμαι, ωστόσο το «Bones and All» του Λούκα Γκουαντανίνο το λάτρεψα.
Πρόκειται για μια ταινία αμερικάνικης και ιταλικής παραγωγής του 2022 που βγήκε στους κινηματογράφους και ήδη έχει αποσπάσει αρκετά θετικές κριτικές και σίγουρα αξίζει να το δείτε σε κάποιον από τους ιστορικούς κινηματογράφους της Αθήνας.
Στην ταινία πρωταγωνιστούν οι Τίμοθι Σαλαμέ, Τέιλορ Ράσελ, Μαρκ Ράιλανς, Τζέσικα Χάρπερ, Αντρέ Χόλαντ, Ντέιβιντ Γκόρντον Γκριν, Φρανσέσκα Σκορσέζε, Μάικλ Στούλμπαργκ κα.
Bones and All: Ένα… «ποιοτικό» Twilight
O Γκουαντανίνο τελευταία διαλέγει να κάνει πολλές ταινίες με ιστορίες ενηλικίωσης και όπως φαίνεται το κάνει πάρα πολύ καλά, καθώς αποτυπώνει τη νεότητα με όρους διαχρονικά αισθητικούς.
Το «Bones and All» συγγενεύει αρκετά με το Twilight, θα μπορούσε να το πει κάποιος ως ένα «ποιοτικό» Twilight, καθώς δείχνει τον νεανικό έρωτα, θέτει ερωτήματα για το τι είναι το σωστό και τι το λάθος, ποια τα όρια του «καλού και του κακού» και ταυτόχρονα μας βάζει σε έναν κόσμο ξένο, όπως αυτόν του κανιβαλισμού.
Στο Twilight είχαμε λυκανθρώπους, εδώ απλούς ανθρώπους που χρειάζονται να τρέφονται με ανθρώπινη σάρκα για να επιβιώνουν. Όλα τα ερωτήματα που θέλει να θέσει ο Γκουαντανίνο έρχονται μέσα από τις ιστορίες που περνούν οι ήρωες.
Η ταινία μας δείχνει την Μάρεν, μια κοπέλα που μόλις έχει ενηλικιωθεί να προσπαθεί να κάνει φιλίες στο σχολείο της, ωστόσο τα πράγματα δεν εξελίσσονται όπως θα τα περιμέναμε, καθώς εμφανίζει κανιβαλικές τάσεις.
Μέσα από τη φωνή του πατέρα της, ο οποίος αποφασίζει να την εγκαταλείψει, μαθαίνουμε για το παρελθόν της, για την μητέρα της και ταυτόχρονα βλέπουμε την πρωταγωνίστρια να ξεκινά ένα road trip.
Ταξίδι σε όλες τις ΗΠΑ, στην αναζήτηση της μητρικής αγάπης
Η Μάρεν ξεκινά το ταξίδι της με σκοπό να βρει τη μητέρα της, την οποία δεν έχει γνωρίσει ποτέ, μαζί της έχει μόνο ένα πιστοποιητικό γέννησης, το οποίο αναφέρει την πόλη στην οποία γεννήθηκε η μητέρα της.
Ένα ταξίδι προς αναζήτηση της μητρικής αγάπης που δεν έλαβε ποτέ η κοπέλα. Κατά τη διάρκεια του ταξιδιού της η Μάρεν μαθαίνει τον εαυτό της, όπως καλείται να κάνει κάθε άνθρωπος που βρίσκεται κοντά στην ηλικία των 20.
Το «Bones and All» θέτει ερωτήματα για το τι είναι σωστό και τι λάθος, με έναν ιδιαίτερο τρόπο. Είναι σωστό να τρώμε κάποιον που είναι έτοιμος να πεθάνει ή δεν έχει οικογένεια, είναι λάθος να τρώμε κάποιον που έχει οικογένεια πίσω του και κάποιον να τον θρηνήσει. Είναι ένα από τα ερωτήματα που θέτονται από τους πρωταγωνιστές.
Κατά τη διάρκεια του ταξιδιού της η κοπέλα γνωρίζει πολλές περιθωριακές φιγούρες της αμερικανικής ενδοχώρας, σε μικροεπεισοδιάκια που απαρτίζουν ένα ολοκληρωμένο ταξίδι, αλλά και που χτίζουν μια απολαυστική αφήγηση σε διαδοχικά κεφάλαια, όπου κανένα δεν είναι ίδιο με το άλλο κι όλα συνεισφέρουν κάτι διαφορετικό στην (σκληρή, απότομη) συναισθηματική ωρίμανση της Μάρεν.
Ανάμεσά τους ο Σάλι, ένας κύριος αρκετά περίεργος που επί της ουσίας της μαθαίνει τον κόσμο του κανιβαλισμού, αλλά στη συνέχεια του ταξιδιού της αποδεικνύεται και αρκετά επικίνδυνος, αλλά και ο Λι, ένας νεαρός, επίσης κανίβαλος.
Αίμα και έρωτας
Η Μάρεν ερωτεύεται τον Λι και συνεχίζουν παρέα το ταξίδι τους, γνωρίζονται νέους ανθρώπους και νέους κόσμους που τους βοηθούν να κατανοήσουν όλο και καλύτερα τον εαυτό τους.
Ο Γκουαντανίνο μας δείχνει με τον πιο αλληγορικό τρόπο τι είναι ο πραγματικός έρωτας, εκεί που ο κανιβαλισμός συναντά την αγάπη, εκεί που δύο νεαροί θέλουν να ζήσουν μια φυσιολογική ζωή, η οποία ωστόσο δεν έχει τίποτα το φυσιολογικό.
Το «Bones and All» είναι σκληρό, αιμοβόρο, αλλά και τρυφερό και λυρικό επιτρέποντας στις εξάρσεις των ηρώων του να το καθοδηγήσουν ηθικά και συναισθηματικά.
Το τέλος σίγουρα θα συζητηθεί, καθώς αναμένεται να προκαλέσει ανάμεικτα συναισθήματα -εμείς πάλι δεν περιμέναμε τίποτα λιγότερο από τον Γκουαντανίνο.
Γιατί ο έρωτας μπορεί να μην τελειώσει ακόμη και μετά το θάνατο…