Ο κλάδος της τεχνολογίας κυριαρχεί στη λίστα με τα πιο πολύτιμα brands του πλανήτη, με την Apple να παραμένει στην κορυφή με αποτίμηση ρεκόρ που υπερβαίνει τα 355 δισ. δολάρια. To TikTok είναι το πιο γρήγορα αναπτυσσόμενο brand για το 2022.
Σύμφωνα με το «Brand Finance Global 500, 2022», η Apple παραμένει σήμερα το πιο ακριβό brand στον κόσμο, με αποτίμηση ρεκόρ που υπερβαίνει τα 355 δισ. δολάρια. Μάλιστα, η αποτίμηση αυτή είναι η υψηλότερη, που έχει καταγραφεί ποτέ στο «Brand Finance Global 500».
Στη σχετική λίστα τη δεύτερη και τρίτη θέση καταλαμβάνουν δύο ακόμη κολοσσοί της τεχνολογίας: η Amazon και η Google. Συνολικά, η τεχνολογία παραμένει και για το 2022, ο κλάδος που συγκεντρώνει τα περισσότερα brands με τις μεγαλύτερες αποτιμήσεις παγκοσμίως, όπως μεταδίδει το sepe.gr.
Η αποτίμηση του brand της Amazon ξεπερνά τα 300 δισ. δολάρια, έχοντας καταγράψει 38%, ενώ αντίστοιχη αύξηση πέτυχε και το brand της Google, με αποτίμηση 263,4 δισ. δολάρια.
To TikTok είναι το πιο γρήγορα αναπτυσσόμενο brand
Άλλο εντυπωσιακό εύρημα της έκθεσης, που αξιολογεί τα πιο ισχυρά brands στον κόσμο με βάση την αποτίμηση τους, είναι ότι το TikTok ανακηρύσσεται για το 2022 ως η ταχύτερα αναπτυσσόμενη μάρκα στον κόσμο, καταγράφοντας αύξηση 215% σε έναν χρόνο.
Τριπλασιάστηκε σε ένα χρόνο
Η αξία του brand του TikTok πρακτικά τριπλασιάστηκε μέσα σε έναν χρόνο, καταγράφοντας αστρονομική αύξηση κατά 215%: από $18,7 δισ. το 2021 σε $59,0 δισ. φέτος, με την πλατφόρμα να διεκδικεί τη 18η θέση στο “top 500” με τις πιο πολύτιμες επωνυμίες για το 2022.
Η δύναμη της τεχνολογίας
Ο τομέας της τεχνολογίας είναι, για άλλη μια φορά, το 2022 ο πιο πολύτιμος κλάδος στην κατάταξη Brand Finance Global 500, με αθροιστική αξία των brands του τομέα να φτάνουν το $1,3 τρισ. Μάλιστα, τα brands του κλάδου της τεχνολογίας αυξάνουν διαρκώς τις αποτιμήσεις τους στην πορεία του χρόνου, με την πανδημία να έχει εντείνει αυτήν την τάση.
Συνολικά, 50 brands του κλάδου της τεχνολογίας εμφανίζονται στην κατάταξη για το 2022. Ωστόσο, η τόσο υψηλή αξία των εμπορικών σημάτων του κλάδου συνδέεται, σε μεγάλο βαθμό, με τα τρία μεγάλα brands, Apple, Microsoft (αξία μάρκας $184,2 δισ.) και ο όμιλος Samsung (αξία μάρκας $107,3 δισ.), που από κοινού αντιπροσωπεύουν περισσότερο από το 50% των αποτιμήσεων όλων των brands στον κλάδο.
Ο τομέας της τεχνολογίας φιλοξενεί, επίσης, δύο από τα πέντε ταχύτερα αναπτυσσόμενα brands, την AMD (η αξία της επωνυμίας αυξήθηκε κατά 122% στα $6,0) και η Nvidia (η αξία του brand αυξήθηκε 100% στα $16,0).
Η αξιολόγηση
Το Brand Finance Global 500 αξιολογεί 5.000 brands από 36 χώρες σε όλο τον κόσμο, που καλύπτουν περί τους 29 κλάδους.