26.9 C
Athens
Κυριακή 8 Ιουνίου 2025

Σουηδικό site σύγκρισης τιμών μήνυσε την Google για 2,1 δις ευρώ λόγω αθέμιτου ανταγωνισμού

Την Google μηνύει η PriceRunner, ένας ιστότοπος σύγκρισης τιμών που δραστηριοποιείται στη Δανία, τη Νορβηγία, τη Σουηδία και το Ηνωμένο Βασίλειο, για καταστολή της επιχειρηματικής της δραστηριότητας λόγω αθέμιτου ανταγωνισμού και ζητώντας αποζημίωση σχεδόν €2,1 δις, περίπου $2,4 δις.

Η ανακοίνωση της εταιρείας με έδρα τη Στοκχόλμη επικαλέστηκε μια απόφαση της Ευρωπαϊκής Ένωσης του 2017, σύμφωνα με την οποία η Google έκανε κατάχρηση της ισχύος της στην αγορά αναζήτησης και οδήγησε σε πρόστιμο €2,42 δις.

“Εκτός από την παραβίαση της νομοθεσίας περί ανταγωνισμού από την Google μέχρι το 2017, η PriceRunner πιστεύει ότι η Google δεν έχει συμμορφωθεί με την απόφαση της Επιτροπής, αλλά εξακολουθεί να κάνει κατάχρηση της δεσπόζουσας θέσης της”, ανέφερε η PriceRunner, η οποία υποστηρίζει ότι η τακτική της Google της κόστισε €2,1 δις.

«Οι ενέργειες της Google βλάπτουν τους υποψήφιους αγοραστές»

Η ανακοίνωση αναφέρει επίσης ότι οι ενέργειες της Google βλάπτουν τους υποψήφιους αγοραστές, επικαλούμενη εκτιμήσεις της λογιστικής εταιρείας Grant Thornton που ανέφεραν ότι η υπηρεσία σύγκρισης αγορών της Google έδειξε τιμές που ήταν συνολικά 12-14% υψηλότερες (16-37% υψηλότερες σε ρούχα και παπούτσια) από ό,τι στην αντίπαλη υπηρεσία σύγκρισης τιμών.

Η PriceRunner δεν έχει ακόμη δημοσιεύσει αντίγραφο της αγωγής, που κατατέθηκε στο Δικαστήριο Διπλωμάτων Ευρεσιτεχνίας και Αγοράς της Σουηδίας με τον αριθμό υπόθεσης PMT1860-22. Ο ιστότοπος του δικαστηρίου δεν φαίνεται να αναφέρει ακόμη τίποτα σχετικά με την υπόθεση. Η εκπρόσωπος τύπου της εταιρείας Christine Gouldthorp δήλωσε μέσω email ότι η PriceRunner δεν μπορούσε να μοιραστεί το κείμενο της καταγγελίας, επικαλούμενη “λόγους ασφαλείας από το δικαστήριο”.

Η Google υποστηρίζει ότι αναμόρφωσε το πρόγραμμα διαφημίσεων αγορών μετά την υπόθεση του 2017. Δηλώσεις του Frederic Abrard, διευθυντή της υπηρεσίας διαφημίσεων σύγκρισης αγορών, μέσω εταιρικής ανακοίνωσης τονίζουν ότι το πρόγραμμα “δημιουργούσε ανάπτυξη και θέσεις εργασίας για εκατοντάδες υπηρεσίες σύγκρισης αγορών που λειτουργούν σε περισσότερους από 800 ιστότοπους σε όλη την Ευρώπη” και “υπόκειται σε εντατική παρακολούθηση από την Επιτροπή της ΕΕ και δύο ομάδες εξωτερικών εμπειρογνωμόνων”.

Στην παραπάνω δήλωση, ο Abard πρότεινε επιπλέον ότι η PriceRunner μπορεί να τα είχε πάει καλύτερα αγοράζοντας διαφημίσεις στο Google: “Το PriceRunner επέλεξε να μην χρησιμοποιήσει διαφημίσεις αγορών στο Google, επομένως μπορεί να μην είχε τις ίδιες επιτυχίες με άλλους”.

Στην απόφαση του 2017, η ΕΕ διαπίστωσε ότι η Google πραγματοποίησε κατάχρηση της δεσπόζουσας θέσης της στην αναζήτηση —πάνω από 90% στις περισσότερες χώρες της ΕΕ— για να αποτρέψει έναν ανταγωνιστικό ιστότοπο εύρεσης τιμών που ονομάζεται Foundem και να διοχετεύσει τους επισκέπτες στη δική της αναζήτηση αγορών. Η Google συνεχίζει να αμφισβητεί την καταβολή του προστίμου, ενώ τον Ιανουάριο, υπέβαλε νέα έφεση.

Η υπόθεση του 2017 ήταν ο πρώτος αλλά όχι τελευταίος μεγάλος γύρος ‘μάχης’ της Google με τις ευρωπαϊκές ρυθμιστικές αρχές. Ένα χρόνο αργότερα, η ΕΕ επέβαλε στην Google πρόστιμο $5,1 δις για αντι-ανταγωνιστική συμπεριφορά στην αγορά των smartphone. Αυτό οδήγησε την Google να προσθέσει μια διεπαφή για την Ευρώπη στο Android το 2019 που προσκαλεί τους ευρωπαίους χρήστες να επιλέξουν άλλους ιστότοπους αναζήτησης και προγράμματα περιήγησης.

Οι Ευρωπαίοι δεν φαίνεται να επωφελούνται ακόμη από αυτήν τη νέα ευελιξία. Οι εκτιμήσεις του StatCounter ανεβάζουν το μερίδιο της Google στην αγορά αναζήτησης κινητών σε λίγο λιγότερο από 98% το 2017 και λίγο πάνω από 97% το 2021.



ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ