Το 1997, ο Μιχαήλ Γκορμπατσώφ, ο τελευταίος ηγέτης της Σοβιετικής Ένωσης, χρειαζόταν κάποια μετρητά, έτσι έκανε μια διαφήμιση με την Pizza Hut.
«Ήταν για ένα ανθρώπινο θέμα – το φαγητό», δήλωσε ο Γκορμπατσώφ στους New York Times μετά το γύρισμα. «Αν το όνομά μου λειτουργεί προς όφελος των καταναλωτών, μπορώ να το ρισκάρω». Η διαφήμιση εκείνη, η οποία έριχνε την αυλαία με τον πιο περίεργο τρόπο για τη Σοβιετική Ένωση και τον τελευταίο της πρόεδρο, ήρθε πολλές φορές στο νου όσων θυμούνται εκείνες τις εποχές ή διαβάζουν ιστορία, μετά τα γεγονότα που ζούμε το τελευταίο τρίμηνο με την εισβολή των Ρώσων στην Ουκρανία. Εισβολή που είχε ως αποτέλεσμα όλες οι πολυεθνικές που βρήκαν θέση στη μετασοβιετική Ρωσία να αποχωρήσουν και πάλι (για την ώρα) οριστικά!
Συμφώνησε με όρους ο Γκορμπατσώφ
Μετά από μήνες διαπραγματεύσεων, ο Γκορμπατσώφ τελικά το ενέκρινε με όρους. Πρώτον, θα είχε την τελική έγκριση για το σενάριο. Αυτό ήταν αποδεκτό από την εταιρεία. Δεύτερον, δεν θα έτρωγε πίτσα στο φιλμ. Αυτό απογοήτευσε την Pizza Hut. «Θέλαμε πάντα ο ήρωας της διαφήμισης να τρώει την πίτσα» είχε δηλώσει τότε η διαφημιστική εταιρεία της Pizza Hut.
Τελικά μια μάνατζερ καλλιτεχνών που εκπροσωπούσε τον Γκορμπατσώφ πρότεινε έναν συμβιβασμό: Ένα μέλος της οικογένειας θα εμφανιζόταν στην θέση του. Η εγγονή του Γκορμπατσόφ, Αναστασία Βιργκσγιάγια, κατέληξε να τρώει το κομμάτι και η Pizza Hut το δέχθηκε.
Και ο Τραμπ σε διαφήμιση της Pizza Hut
Δυο χρόνια πριν τον Γκορμπατσώφ, η Pizza Hut είχε βγάλει στη δημοσιότητα ένα ακόμα διαφημιστικό στο οποίο πρωταγωνιστούσε ο πρώην πρόεδρος των ΗΠΑ, Ντόναλντ Τραμπ, μαζί με την τότε σύζυγό του, Ιβάνα.
Οι ιθύνοντες της Pizza Hut δεν περίμεναν ότι Ντόναλντ Τραμπ και Ιβάνα Τραμπ θα δέχονταν να πρωταγωνιστήσουν στη διαφήμιση. Εν τέλει όχι μόνο δέχθηκαν αλλά η διαφήμιση προκάλεσε πάταγο. Το συγκεκριμένο προϊόν απέφερε 300 εκατομμυρίων δολαρίων επιπλέον στην Pizza Hut, μόνο τον πρώτο χρόνο και πολύ γρήγορα μετατράπηκε σε μια επιχείρηση δισεκατομμυρίων δολαρίων για την εταιρεία.
Ρωσία: Εταιρείες – κολοσσοί αποχωρούν η μία μετά την άλλη από τη χώρα
Ως η μεγάλη φυγή εταιρειών «κολοσσών» από τη Ρωσία, δύναται να χαρακτηριστεί αυτό που συμβαίνει τα τελευταία 24ωρα στη Μόσχα. Δυτικές και άλλες επιχειρήσεις κόβουν τους δεσμούς τους με τη Ρωσία, η οποία είναι αντιμέτωπη με σφοδρές οικονομικές κυρώσεις που επέβαλλε η Δύση.
Τον χορό της αποχώρησης άνοιξαν πρώτες οι ενεργειακές εταιρείες, οι οποίες φεύγουν άρον άρον από τη Μόσχα, παρά το γεγονός ότι η εν λόγω απόφαση θα τις ζημιώσει οικονομικά.
Η εταιρεία Starbucks ανακοίνωσε την Δευτέρα (23/5) ότι θα αποχωρήσει από τη ρωσική αγορά μετά από σχεδόν 15 χρόνια, καθώς η αλυσίδα των καφέ ενώνεται με την McDonald’s Corp, σηματοδοτώντας το τέλος της παρουσίας ορισμένων από τις κορυφαίες δυτικές μάρκες στη χώρα.
Εργάτες απομάκρυναν σήμερα τις εμβληματικές ‘Χρυσές Αψίδες’ από εστιατόριο των McDonald’s βόρεια της Μόσχας, σύμβολο της εταιρίας, στην πρώτη φάση στην αλλαγή επωνυμίας της αλυσίδας ταχυφαγείων που ξεκίνησε στη Ρωσία μερικές ημέρες αφού η εταιρία ανακοίνωσε τα σχέδιά της να αποχωρήσει από τη χώρα.
Η εταιρεία ένδυσης Levi Strauss & Co η οποία ανέστειλε τις δραστηριότητες της στην Ρωσία μετά την έναρξη του πολέμου στην Ουκρανία, αποφάσισε να εγκαταλείψει οριστικά την ρωσική αγορά έπειτα από 29 χρόνια επιχειρηματικής δραστηριότητας, γράφει η εφημερίδα Kommersant επικαλούμενη πηγές.