Recently updated on February 24th, 2023 at 06:50 pm
Το όνομά του είναι συνώνυμο της επιτυχίας, τα τελευταία χρόνια στα τηλεοπτικά πράγματα. Τα πράγματα ωστόσο δεν ήταν πάντοτε έτσι για ένα παρουσιαστή και επιχειρηματία που έχει συζητηθεί όσο κανείς, για τις επιχειρηματικές τους κινήσεις, αλλά και τα «Βατερλώ» του. Ο Νίκος Κοκλώνης ωστόσο, δεν είναι από τους ανθρώπους που θα κρατήσει κάτι κρυφό από την δημοσιότητα.
Το όνομά του ήρθε ξανά στο προσκήνιο για τις επιχειρηματικές του δραστηριότητες καθώς δημοσιεύματα τον θέλουν να εμπλέκεται σε οικονομικές απάτες σε βάρος του δημοσίου ύψους 22 εκατομμυρίων ευρώ. Ο ίδιος ο Νίκος Κοκλώνης απάντησε πως τα δημοσιεύματα είναι ανυπόστατα και πως θα προχωρήσει σε αγωγές σε βάρος των μέσων που αναφέρθηκαν σε εκείνον αναφορικά με την υπόθεση.
Ο Νίκος Κοκλώνης και η AirFastTickets
Η ενασχόλησή του με τα ταξίδια, η απογείωση της επιχείρησής του, Air Fast Tickets και η συνακόλουθη πτώση που τον άφησε με «μηδέν ευρώ» στον λογαριασμό του, αποτέλεσε για χρόνια πρώτο θέμα στα μέσα μαζικής ενημέρωσης. Και ξαφνικά, ο Νίκος Κοκλώνης έγινε Mr. Travel και από εκεί άνοιξε μια άλλη, διαφορετική πόρτα για την επαγγελματική του πορεία, τόσο μπροστά όσο και πίσω από τις τηλεοπτικές κάμερες.
«Δεν πιστεύω στο μάτι αλλά τη γλωσσοφαγιά. Έχω κάτι κακούς που με βλέπουν και λυσσάνε. Νομίζω ότι δεν με γουστάρουν αυτοί που δεν πιστεύουν στον εαυτό τους ότι θα πετύχουν. Ενώ ο Κοκλώνης που το κατάφερε και να κάνει την τρέλα του, κάτι δεν πάει καλά» λέει σήμερα ο Νίκος Κοκλώνης, αστειευόμενος με τον τίτλο του νέου του χιτ, «έχω μάτι».
«Όταν ένας παραγωγός παίρνει μια δουλειά, έρχεται ένα κανάλι και σου λέει “Πόσα κάνει για να βγαίνει δύο φορές τη βδομάδα; Τόσα”. Άρα τα λεφτά έρχονται από τα κανάλια. Εννοείται στις αρχές τα έβαζα εγώ γιατί αργούσαν τα κανάλια» συνέχιζε ο ίδιος το βράδυ της Τρίτης, στην εκπομπή του MEGA, «Έλεος».
Ο Νίκος Κοκλώνης και η άνοδος και η πτώση της Air Fast Tickets
Περιγράφοντας τη ζωή του, θαρρεί κανείς πως έχει ζήσει ήδη, περίπου στα 40 του 9 ζωές. «Όταν ήμουν μικρός έλεγα ότι θέλω να ξεχωρίσω, δεν μπορούσα να μπω σε καλούπι. Ήθελα να κάνω κάτι μόνος μου. Στο σχολείο το γκραντιλίκι μου ήταν να πάρω ένα καλό παπούτσι. Τα λεφτά ήρθαν ξαφνικά» λέει στην Αννίτα Πάνια και τον Ηλία Ψινάκη ο Νίκος Κοκλώνης.
«Ενώ δουλεύω σε μία τράπεζα και παίρνω 1600 ευρώ αλλά ήταν βαρετή η ζωή μου. Και είμαι σε ένα αεροπλάνο, έχω καψουρευτεί στο Βερολίνο και λέω μία ζωή την έχουμε. Τι θες να κάνεις; Να ταξιδεύεις. Και έκανα ταξιδιωτικό γραφείο, από δω, από εκεί βρίσκω λεφτά και νόμιζα ότι θα είμαι ο καλύτερος ταξιδιωτικός πράκτορας» συνέχισε.
Κάπως έτσι, ξεκίνησε η ενασχόλησή του με την αεροπορική εταιρεία που έφτασε σε λίγα χρόνια να έχει γραφεία σε δεκάδες πόλεις σε όλο τον πλανήτη. «Γνωρίζω έναν Γερμανό, μου είπε αν πιστεύω στο όνειρό μου και ήθελε 20% έκπτωση και σε 15 μέρες τα κατάφερα» περιγράφει ο Νίκος Κοκλώνης που βρέθηκε αρκετές φορές στην κατάλληλη στιγμή. Εκεί που κάποιο «κατάλληλο αυτί» άκουγε την ιστορία του.
«Μου λέει “Μπορείς να μου φέρεις 2000 εισιτήρια για Γερμανία φθηνότερα;” Τα κατάφερα και έλεγα στα 27 μου “Ποιος μπορεί να συναγωνιστεί μαζί μου;”. Βέβαια εγώ δυστυχισμένος. Ήμουν με ένα κουβά παγωτό και δεν είχα ζωή. Ετοιμάζομαι να μπω στο Χρηματιστήριο και μένω ταπί, μηδέν», ανέφερε επίσης στην ίδια εκπομπή ο Νίκος Κοκλώνης.
Εποχή είχαν αφήσει και οι διαφημίσεις της εταιρείας εκείνη την εποχή:
H εταιρεία έγινε ισχυρό brand, καθώς έφτασε να εξυπηρετεί έως και 5 εκατ. πελάτες. Μέσα σε τρία χρόνια, η επιχείρηση εξελίχθηκε σε ένα «χρυσορυχείο», αφού έφτασε να έχει τζίρο κοντά στα €30 εκατ. Αυτό ώθησε την εταιρεία να κάνει σημαντικά ανοίγματα στο εξωτερικό, ιδρύοντας το 2012 νέα γραφεία σε Λονδίνο και Νέα Υόρκη. Το αποκορύφωμα ήταν να γίνει ακόμα και χορηγός ομάδας του N.B.A., της Brooklyn Nets.
Το δωρεάν εισιτήριο στον Τζάστιν Μπίμπερ
Στο απόγειο της επιχείρησης, ο Νίκος Κοκλώνης απασχόλησε τα αμερικανικά ΜΜΕ, όταν μέσω της εταιρείας του είχε προσφέρει δωρεάν εισιτήριο στον Τζάστιν Μπίμπερ, προκειμένου το 2014 να αποχωρήσει από τις ΗΠΑ, εν μέσω ενός σκανδάλου που είχε προκαλέσει έντονη αρνητική δημοσιότητα στο πρόσωπο του τραγουδιστή. Έτσι, ο Νίκος Κοκλώνης του πρόσφερε ένα εισιτήριο χωρίς επιστροφή.
Ο ίδιος ζήτησε από τον μάνατζερ, του τότε 19χρονου σταρ, να διαλέξει όποιο μέρος του κόσμου θέλει να ταξιδέψει εκτός ΗΠΑ με δωρεάν εισιτήριο από την εταιρεία του αλλά χωρίς επιστροφή, έτσι κατάφερε να γίνει διάσημος μέσα σε μόλις 10 λεπτά.
«Από το μηδέν, φτάνω στο Θεό σε πέντε χρόνια. Περνάω άλλα τρία χρόνια, είμαι μπροστά από μια εκκλησία στο Μανχάταν και αναρωτιέμαι τι θα έχω στα 38. Η στραβή ήταν ότι δεν άκουγα, ήρθαν δίπλα μου άνθρωποι που ήθελαν να δώσω, αλλά δεν έδινα. Ήμουν στο γραφείο μου στο Central Park και λέω “Να πέσω; ή να πλύνω πιάτα στην Αστόρια;”» περιγράφει σήμερα ο Νίκος Κοκλώνης.
Η Air Fast Tickets στην ουσία κατέρρευσε μέσα σε δύο χρόνια από το έτος της μεγάλης ακμής, συμπληρώνοντας περίπου πέντε χρόνια ζωής (2009-2014). Στην τελική πτώχευση έφτασε το 2016, όταν έπαψε και τυπικά η επιχειρηματική δραστηριότητα της εταιρείας. Ο ιδιοκτήτης της, ο Νίκος Κοκλώνης προσπάθησε να τη σώσει και παραλίγο να το καταφέρει με τη βοήθεια κινεζικών κεφαλαίων, όμως φαίνεται πως ήταν ήδη αργά.
«Κάθομαι σε ένα σπίτι στη Βουλιαγμένη, ήταν όλα ηλεκτρικά και είχε κοπεί το ρεύμα. Αφού παραδίδω σπίτια, αυτοκίνητα, βρίσκομαι στο μηδέν, μπλοκαρισμένοι λογαριασμοί» περιγράφει για την περίοδο που ξαφνικά μπήκε στη ζωή του η τηλεόραση.
Πώς ο Νίκος Κοκλώνης μπήκε στην τηλεοπτική πραγματικότητα
«Ξαφνικά βρίσκομαι σε μια συζήτηση στο ΣΚΑΪ, λέω την ιστορία για άσχετο λόγο και μου είπαν ότι είμαι καλός για τηλεόραση. Και ήρθε το Celebrity Travel και στέλνω ένα μήνυμα στη “μαμά” όσο ήμουν στο Μανχάταν, κάναμε μια συμφωνία και πήρα κάποια λεφτά. Έτσι ξεμπλόκαραν οι λογαριασμοί και πήρα τα πάνω μου» αναφέρει. Η εκπομπή έπαιζε ακριβώς μετά το Survivor, το πρώτο το αυθεντικό και έκανε απίθανα νούμερα τηλεόρασης.
Στα χρόνια που ακολούθησαν, ανέλαβε την παραγωγή και άλλων εκπομπών, όπως το πρωινό της Κατερίνας Καινούργιου και της Σίσσυς Χρηστίδου στο Open, αρχικά και στη συνέχεια στον Alpha, αλλά και του τηλεπαιχνιδιού Family Game που παρουσιάζει το ζεύγος Σεφερλή – Τσαβαλιά. Η εταιρία που ίδρυσε ο Νίκος Κοκλώνης, προχώρησε στην εξαγορά του περιοδικού OK!, ενώ παράλληλα ξεκίνησε και την ενασχόλησή της με το διαδίκτυο με την ηλεκτρονική έκδοση του περιοδικού, αλλά και το τηλεοπτικό μέσο Znews.
Παράλληλα, ο Νίκος Κοκλώνης ανέλαβε την αναβίωση ενός παλιού παιχνιδιού – σόου, του J2US που παρακολουθήσαμε για πρώτη φορά πριν από αρκετά χρόνια στο MEGA, με παρουσιαστή τότε τον Γιώργο Καπουτζίδη. Μέσα από την εκπομπή αυτή, απέδειξε πως μπορεί να «ντιλάρει» με όλους τους σελέμπριτι και να τους αποσπάσει το «ναι». Σχεδόν όλους δηλαδή, αφού πρόσφατα μάθαμε πως είχε κάνει πρόταση και στον Ηλία Ψινάκη, αλλά και στον Γιώργο Λιάγκα χωρίς αποτέλεσμα.
Οι αντιδράσεις για την χρηματοδότηση μέσω αναπτυξιακού νόμου.
Τον περασμένο Ιούνιο, το όνομα του επιχειρηματία και της εταιρείας του είχε απασχολήσει τα ΜΜΕ, για μια υπόθεση χρηματοδότησης νεοσύστατης επιχείρησης με βάση τον αναπτυξιακό. Την συζήτηση γύρω από την εταιρεία ιδιοκτησίας Νίκου Κοκλώνη, άνοιξε ο βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ, Παύλος Πολάκης, σχολιάζοντας σε ανάρτησή του την περασμένη Παρασκευή πως με 4.000 ευρώ, η εταιρεία θα λάβει χρηματοδότηση 9 εκατομμυρίων.
Δημοσιεύματα αποκάλυπτε πως η εταιρεία Barkingwell Progress του Νίκου Κοκλώνη έλαβε το «πράσινο φως» ένταξης στον Αναπτυξιακό για επενδυτικό σχέδιο, επιλέξιμου προϋπολογισμού 9,935 εκατ. ευρώ! Σύμφωνα με το ίδιο δημοσίευμα, η εταιρεία ιδρύθηκε στις 23 Νοεμβρίου του 2021 με κεφάλαιο των 4.000 ευρώ και μοναδικό εταίρο τον ίδιο τον επιχειρηματία.
Ο ιδιοκτήτης της Barking Well, Νίκος Κοκλώνης απάντησε στα όσα ακούστηκαν τόσες μέρες μέσα από μια μακροσκελή ανακοίνωση. Σε αυτή, εμφανίστηκε ενοχλημένος με το γεγονός πως το όνομά του, αλλά και οι επιχειρηματικές του δραστηριότητες χρησιμοποιούνται για πολιτικές σκοπιμότητες.
Σε απάντησή του λοιπόν, ο ιδιοκτήτης της Barking Well Media σημείωνε πως η νεοσύστατη εταιρεία Progress βρίσκεται υπό την σκέπη της Barking Well με μετοχικό κεφάλαιο 5,2 εκατομμύρια ευρώ, ενώ καλεί τους επικριτές του να μην αναφέρονται σε παλιότερες επιχειρηματικές του δραστηριότητες που κατέληξαν σε πτώχευση.