09:02
21/11/2024
Search
Close this search box.

NEWSLETTER

Eγγραφείτε στο newsletter και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα της επικαιρότητας.
*Θα χρησιμοποιηθεί σύμφωνα με την πολιτική απορρήτου μας
09:02
21/11/2024
Search
Close this search box.

NEWSLETTER

Eγγραφείτε στο newsletter και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα της επικαιρότητας.
*Θα χρησιμοποιηθεί σύμφωνα με την πολιτική απορρήτου μας

Η ανεπιτήδευτη χάρη της Μίνας Αδαμάκη και οι «Τρεις Χάριτες»: «Αυτή η σειρά με έκανε γνωστή στο ευρύ κοινό» (βίντεο)

Η Μίνα Αδαμάκη στη σειρά που την έκανε ευρύτερα γνωστή, τις «Τρεις Χάριτες»

Η Μίνα Αδαμάκη στη σειρά που την έκανε ευρύτερα γνωστή, τις «Τρεις Χάριτες»

11.11.2022
20:46
Τελευταία ενημέρωση: 12/11/2022 • 17:20
Μια νοσταλγική αναδρομή στις αγαπημένες «Τρεις Χάριτες»

Αν οι «Τρεις Χάριτες» της αρχαιότητας ήταν πηγή έμπνευσης και δημιουργίας, σίγουρα οι σύγχρονες, τηλεοπτικές, αποτέλεσαν την απαρχή μιας πολύ όμορφης και δημιουργικής περιόδου στην ιδιωτική τηλεόραση.

Η είδηση του θανάτου της ηθοποιού Μίνας Αδαμάκη προκάλεσε ιδιαίτερη θλίψη στον καλλιτεχνικό χώρο, αλλά και ένα μελαγχολικό κύμα νοσταλγίας για μια εφηβεία επιεική που πλησιάζει τα 40 και μεγάλωσε με τη σειρά «Τρεις Χάριτες». Τον Φλεβάρη του 1990, το MEGA έφερνε στην ελληνική τηλεόραση ένα sitcom που σημάδεψε τα πρώτα χρόνια της ιδιωτικής τηλεόρασης.

«Αυτή η σειρά με έκανε γνωστή στο ευρύ κοινό. Τις αγάπησε πολύ ο κόσμος τις “Τρεις Χάριτες”. Ήταν μια ανθρώπινη σειρά, με ωραίους και οικείους χαρακτήρες. Θυμάμαι χαρακτηριστικά ότι ήμουν σε μία πλατεία και με γνώρισαν κάτι παιδιά- έφηβοι κι άρχισαν αμέσως να φωνάζουν: «Ειρήνη, Ειρήνη….», έχει δηλώσει σε παλιότερη συνέντευξή της, η Μίνα Αδαμάκη.

Η μικρότερη της κωμικής σειράς, η ονειροπόλα και κάπως συντηρητική Ειρήνη, έδινε τότε την εντύπωση πως είναι πράγματι η μικρή αδερφή του Χαριτέικου, που συντρόφευσε τα βράδια των Ελλήνων για τρία χρόνια (και αμέτρητα ακόμη σε επαναλήψεις).

Παρότι η Μίνα Αδαμάκη υποδυόταν τη μικρότερη αδερφή στη σειρά, στην πραγματικότητα, η ηθοποιός ήταν λίγα χρόνια μεγαλύτερη και από τις δυο άλλες συμπρωταγωνίστριές της. Για την ακρίβεια, η Άννα Παναγιωτοπούλου που υποδύθηκε την μεγαλύτερη, είναι δυο χρόνια μικρότερη από τη Νένα Μεντή και τρία από τη Μίνα Αδαμάκη.

Οι Τρεις Χάριτες, όπως οι «Τρεις Αδερφές»

«Έχουμε την περηφάνια να πούμε ότι οι Χάριτες υπήρξαν οι πρώτες γυναίκες στο ελληνικό λαϊκό θέαμα που αντιμετώπισαν τους άντρες ισότιμα» έλεγε ο δημιουργός του, Μιχάλης Ρέππας, που υποδύθηκε σε εκείνη τη θρυλική σειρά τον αδερφό τους τον Ανδρέα, μια προφανή αναφορά στο έργο «Οι Τρεις Αδερφές» του Τσέχωφ.

Τρεις αδερφές τις οποίες υποδύονταν η Άννα Παναγιωτοπούλου, η Νένα Μεντή και η Μίνα Αδαμάκη, καταλήγουν να συγκατοικούν και πάλι μετά από χρόνια, στο πατρικό τους σπίτι. Μαζί με τη θεία τους Μπεμπέκα και τον μικρό τους αδερφό Ανδρέα θα εμπλακούν με κωμικό τρόπο σε μια σειρά από ευτράπελα μέχρι να καταφέρουν στηρίζοντας η μία την άλλη να βρουν και πάλι το δρόμο τους στη ζωή.

Ουσιαστικά, ο Μιχάλης Ρέππας υποστήριζε πως μπαίνοντας στα ‘90s, οι Τρεις Χάριτες παρουσίαζαν έναν τύπο γυναίκας που δεν ήταν η κλασική, που είχαμε δει ως τότε στον κινηματογράφο. Παρότι διαμαρτύρονταν συχνά για την ερωτική τους ζωή, ήταν όλες τους ανεξάρτητες, σχετικά πετυχημένες και δεν τις ένοιαζε να στεφανωθούν.

Οι «Τρεις Χάριτες» μας σύστησαν με το ιδιαίτερο και χαρακτηριστικό ύφος του διδύμου Ρέππας – Παπαθανασίου, οι οποίοι καθιερώθηκαν στη συγγραφή για την τηλεόραση, το θέατρο και τον κινηματογράφο τα επόμενα 30 και πλέον χρόνια.

Το ιδιαίτερο κόνσεπτ στους τίτλους αρχής της σειράς «Τρεις Χάριτες»

Ιδιαίτερα πρωτοποριακό υπήρξε και το κόνσεπτ των τίτλων αρχής, όπου οι τρεις πρωταγωνίστριες έπαιρναν θέση σε έναν «αναγεννησιακού τύπου» ψηφιακό καμβά αναπαριστώντας τον διάσημο πίνακα του Ραφαήλ “Τρεις Χάριτες”, καθώς και αναπαραστάσεις των αρχαίων θεών της γοητείας σε τέμπλο που βρέθηκε στην Αφροδισιάδα της Μικράς Ασίας.

Τη χαρακτηριστική μουσική των τίτλων αρχής υπέγραφε ο πρωτότοκος γιος του Μίμη Πλέσσα, Αντώνης, σε ένα ορχηστρικό κομμάτι που χάριν της σειράς πήρε το όνομα «Τρεις Χάριτες» και το οποίο το δίχως άλλο αποτελεί ένα από τα πιο χαρακτηριστικά anthem ελληνικής σειράς, μαζί με εκείνο που άνοιγε τους τίτλους του «Ρετιρέ» και των «Απαράδεκτων».

Τα στοιχεία μιλούν από μόνα τους. Το σίριαλ μπήκε στο πρόγραμμα του MEGA λίγους μήνες μετά την πρώτη προβολή σήματος από το πρώτο ιδιωτικό κανάλι και συγκεκριμένα το Φλεβάρη του 1990.

Έκτοτε, κάθε εβδομάδα και για 90 συναπτά επεισόδια σημείωνε ασύλληπτες τηλεθεάσεις. Σύμφωνα με στοιχεία του σταθμού, ο μέσος όρος τηλεθέασης της σειράς καθ’ όλη τη διάρκεια της προβολής της αυτά τα δύο και πλέον χρόνια ήταν 56,6%.

Ακούστε παρακάτω ένα λεπτομερές αφιέρωμα στη σειρά που άφησε εποχή:

Οι γκεστ στη σειρά είναι ατελείωτοι

Ίσως το σίριαλ με τα περισσότερα γκεστ όλων των εποχών. Από το πλατό της σειράς πέρασαν ονόματα από τον παλιό κινηματογράφο και ηθοποιοί που στη συνέχεια έκαναν τεράστια καριέρα στην τηλεόραση. Ενδεικτικά:

  • Μέλπω Ζαρόκωστα
  • Κώστας Αρζόγλου
  • Σοφία Φιλιππίδου
  • Αθηνόδωρος Προύσαλης
  • Ζωζώ Σαπουντζάκη
  • Ελένη Καστάνη
  • Δήμητρα Παπαδοπούλου
  • Βλαδίμηρος Κυριακίδης
  • Μαρία Φιλίππου
  • Θάνος Καληώρας
  • Γρηγόρης Βαλτινός
  • Τζέσυ Παπουτσή
  • Μίρκα Παπακωνσταντίνου
  • Μαρία Κανελλοπούλου
  • Τάσος Χαλκιάς
  • Γιάννης Μπέζος
  • Πέτρος Φιλιππίδης
  • Τζόυς Ευείδη
  • Αντώνης Αντωνίου
  • Χρήστος Βαλαβανίδης
  • Ελένη Γερασιμίδου
  • Λάμπης Λιβιεράτος
  • Πάνος Χατζηκουτσέλης
  • Μαρία Φωκά
  • Απόστολος Γκλέτσος
  • Νεφέλη Ορφανού
  • Ηλίας Λογοθέτης
  • Ντίνα Κώνστα
  • Γιώργος Παρτσαλάκης
  • Βασίλης Κούκουρας
  • Αλέξανδρος Μυλωνάς
  • Χρήστος Σιμαρδάνης
  • Κατιάνα Μπαλανίκα
  • Παύλος Κοντογιαννίδης
  • Παύλος Ορκόπουλος
  • Αλέξανδρος Ρήγας
  • Γιάννης Καπετάνιος
  • Νατάσα Μανίσαλη
  • Ρένια Λουιζίδου

Αντί επιλόγου…

Καθώς η Μίνα Αδαμάκη δεν είναι πια κοντά μας, δεν μπορούμε να μην αφήσουμε αυτό εδώ το αφιέρωμα στην θρυλική σειρά που μας τη σύστησε από τον καναπέ του σπιτιού μας, με μια άλλη σκηνή που κατά τη γνώμη μας άφησε εποχή.

Στην ιδιοφυή παρωδία του ελληνικού κινηματογράφου, «Το κλάμα βγήκε απ’ τον παράδεισο» και πάλι από την πένα του Ρέππα και του Παπαθανασίου, εκείνη υποδύθηκε την χωριατοπούλα, παρωδώντας μοναδικά την «Αστέρω» και άλλα παρόμοια βουκολικά δράματα του ελληνικού κινηματογράφου.

Η σκηνή του θανάτου στην εν λόγω ταινία, είναι πραγματικά ό, τι πιο ξεκαρδιστικό έχουμε παρακολουθήσει στο ελληνικό σινεμά:



ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Αναζήτηση