Στο λεύκωμα «High Heels (Ψηλά Τακούνια)» που εξέδωσε προσφάτως ο οίκος Circa Press, παρουσιάζεται η περιπέτεια του πασίγνωστου φωτογράφου Frank Rispoli, στα τέλη της δεκαετίας του 1970, όταν περνούσε τα βράδια του στα κλαμπ στο κέντρο του Μανχάταν, έχοντας φορτώσει στην κάμερα του φιλμ Kodachrome.
Μέσα στο λεύκωμα θα βρει κανείς μια σειρά φωτογραφιών που παρουσιάζονται για πρώτη φορά, όταν ο ίδιος βρέθηκε ανάμεσα σε αμφιβόλου ηθικής γυναίκες της νύχτας.
Δουλεύοντας στο σταυροδρόμι της μόδας και του φετίχ, ο Rispoli επέλεγε απλές γυναίκες για αυθόρμητες φωτογραφίσεις αφότου τις εντόπιζε σε νάιτ κλαμπ όπως τα CBGB, Mudd Club, Danceteria, Club 57 και ένα BDSM κλαμπ σε υπόγειο στη συνοικία Meatpacking District, όπου τα καλντερίμια ήταν ακόμη καλυμμένα με αίμα από τα ζώα που είχαν σφάξει το πρωί.
Έναυσμα για όλα αυτά ήταν μια κυριακάτικη έκδοση του 1976 των Τάιμς της Νέας Υόρκης μέσα στην οποία ο Rispoli βρήκε το «Sighs and Whispers», έναν 36 σελίδων κατάλογο παραγγελίας εσωρούχων μέσω ταχυδρομείου, τις φωτογραφίες του οποίου είχε τραβήξει ο φωτογράφος μόδας Guy Bourdin για λογαριασμό του πολυκαταστήματος Bloomingdale’s. Οι φωτογραφίες, εμπνευσμένες από ταινίες του Ίνγκμαρ Μπέργκμαν, προκάλεσαν αίσθηση.
Ο Rispoli από το σχολείο ανακάλυψε τη γοητεία των ποδιών των γυναικών
Στο σχολείο, ο Rispoli ανακάλυψε ότι δεν μπορούσε να κοιτά κατάματα τις γυναίκες και γι’ αυτό τον λόγο του έστρεψε το βλέμμα του προς τα κάτω ανακάλυψε τη γοητεία των ποδιών των γυναικών, των υποδημάτων και των κάτω άκρων των ποδιών. Με την ενηλικίωσή του, άρχισε να απολαμβάνει την ευχαρίστηση να βλέπει ψηλοτάκουνα υποδήματα καθώς η γόβα στιλέτο είχε έλθει στη μόδα· συμβόλιζε τον κίνδυνο και την παρακμή στη Νέα Υόρκη στα τέλη της δεκαετίας του 1970. Ακόμη και η Debbie Harry, βάφτισε «The Stillettos» το πρώτο της συγκρότημα, μια γυναικεία μπάντα που έπαιζε στο CBGB την πρώτη περίοδο του πανκ.
«Ο Rispoli άρχισε να βηματίζει στα πεζοδρόμια της Νέας Υόρκης, ψάχνοντας υποψήφια (φωτογραφικά) θέματα» γράφει, στο λεύκωμα «High Heels», ο Erik Bradshaw Hughes. «Αναζητούσε, στη σκιά, το σέξι και το σουρεαλιστικό, αποφασισμένος να σκιαγραφήσει το περίγραμμα αυτών που ζούσαν στο περιθώριο της με καλούς τρόπους κοινωνίας. Υπό τον όρο, βεβαίως, ότι βάδιζαν καμαρωτά ένα γύρω στην πόλη φορώντας ένα ζευγάρι τακούνια-δολοφόνους»
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Blind Magazine (@blind.magazine)
Στο επίκεντρο όλων αυτών ήταν το Danceteria, το νάιτ κλαμπ του Τσέλσι όπου η Madonna έκανε το ντεμπούτο της και η Sade ήταν μπαργούμαν πριν καταπλήξει τον κόσμο με τη φωνή της.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Circa Press (@circa.press)
«Ακόμη και στις πιο προκλητικές στιγμές, τα πορτρέτα του Rispoli λατρεύουν τα θέματά τους, εξυψώνοντάς τα σε επίπεδο που αγγίζει το θρησκευτικό» τονίζει ο Hughes. «Παρουσιάζει στο φυσικό τους οικοσύστημα τις γυναίκες που φορούν αυτά τα παπούτσια, να γλιστρούν γύρω στην πόλη πάνω στα βάθρα τους, αιωρούμενες λίγο πιο πάνω από εμάς τους υπόλοιπους».
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Circa Press (@circa.press)
Μπορείτε να ξεφυλλίσετε λίγες σελίδες του λευκώματος «High Heels» εδώ.