Τρεις μόνο νέες ταινίες βγαίνουν απόψε στους κινηματογράφους, καθώς η πασχαλινή διάθεση και η συσσώρευση δεκάδων τίτλων από τις προηγούμενες εβδομάδες «φρενάρει» προς το παρόν τα γραφεία διανομής, που ετοιμάζουν την «αντεπίθεσή» τους μετά το Πάσχα. Οι νέες ταινίες του επόμενου επταήμερου είναι η αμερικάνικη κομεντί «Συγγραφέας Κατά Λάθος», η γερμανική μουσική περιπέτεια φαντασίας «Ο Μαγικός Αυλός» και η ιαπωνική ταινία κινουμένων σχεδίων «Suzume».
Συγγραφέας Κατά Λάθος
(“ A Little White Lie”) Κομεντί, αμερικάνικης παραγωγής του 2023, σε σκηνοθεσία Μάικλ Μάρεν, με τους Μάικλ Σάνον, Κέιτ Χάντσον, Ντον Τζόνσον, Ζακ Μπραφ, Λίστα Πέιτον, Γουέντι Μάλικ, Τζίμι Σίμπσον κα.
Εύθυμη και καλών αισθημάτων κομεντί, αλλά τελικώς περιορισμένου ενδιαφέροντος, παρά τις καλές ερμηνείες των Μάικλ Σάνον, Κέιτ Χάντσον και του βετεράνου πλέον, αλλά πάντα συμπαθούς, Ντον Τζόνσον.
Ταινία παρεξήγησης ταυτότητας, ένα γνώριμο κινηματογραφικό παιχνίδισμα που έχει πολλές φορές κατά το παρελθόν δώσει πετυχημένες πνευματώδεις κωμωδίες – από τη δεκαετία του ‘30 και τα ιερά τέρατα της σκηνοθεσίας Λιούμπιτς, Χοκς και Κάπρα μέχρι και τις τελευταίες δεκαετίες και τους καταξιωμένους Τζον Λάντις, Σίντνεϊ Πόλακ, Χάρολντ Ράμις και Γουές Άντερσον.
Εδώ, στη δεύτερη ταινία του, ο Μάκλ Μάρεϊ σε δικό του σενάριο, βασισμένος στο μυθιστόρημα «Shriver» του Κρις Μπέλντεν, θα μεταμορφώσει έναν τεχνίτη, σε έναν διάσημο αλλά για πολλά χρόνια απομονωμένο συγγραφέα, τον οποίο ανακαλύπτουν οι υπεύθυνοι ενός επαρχιακού πανεπιστημίου που διοργανώνουν ένα λογοτεχνικό φεστιβάλ, για να τονώσουν το ενδιαφέρον του και να του δώσουν το φιλί της ζωής, καθώς κινδυνεύει να καταργηθεί. Από μία παρεξήγηση ο τεχνίτης θα βρεθεί στο φεστιβάλ κι ενώ θα πρέπει να αντιμετωπίσει μία σειρά από λογοτεχνικές αξιώσεις που σχεδόν δεν καταλαβαίνει, θα ερωτευθεί και μία καθηγήτρια, που δεν γνωρίζει την πραγματική του ταυτότητα, μέχρι να εμφανιστεί ο πραγματικός συγγραφέας.
Καλοκουρδισμένη κομεντί, με σπινθηροβόλους διαλόγους μέχρις ενός σημείου και όχι αδιάφορους χαρακτήρες, που σατιρίζει τον κόσμο της λογοτεχνίας, την έπαρση των ανθρώπων της διανόησης, αλλά και τη φτωχή τους αντίληψη να κατανοήσουν την πραγματική ζωή και ως εκ τούτου δημιουργείται και η χαριτωμένη παρεξήγηση με την πλαστή ταυτότητα του υποτιθέμενου συγγραφέα. Ένας άνθρωπος που νιώθει ότι έχει μπλέξει και όσο λέει ότι δεν είναι αυτός τόσο γίνεται ακόμη πιο πειστικός ως συγγραφέας, ενώ όποια σαχλαμάρα και να πει, περνά στα λόγια «σοφών» ανδρών.
Όλα αυτά κυλούν μέχρι ένα σημείο καλά αν και ιδιαιτέρως χαλαρά και παρά την επιφανειακή αντιμετώπιση των καταστάσεων και του θέματος, αλλά κάπου μετά τα μισά η ταινία φαίνεται ότι εξαντλείται, τα αστεία αρχίζουν να κρυώνουν, όπως και τα σκηνοθετικά ευρήματα, για να καταλήξουν όλα σε ένα γλυκανάλατο φινάλε, παρά την αναμενόμενη ανατροπή. Και βεβαίως, ουδείς λόγος για την προώθηση της λογοτεχνίας ως εμπορικού προϊόντος και την ανάγκη του ανθρώπου για ουσιαστική επικοινωνία, μακριά από τσιτάτα και μπεστ σέλερ του καλοκαιριού…
Ικανοποιητικός ο Μάικλ Σάνον, ελαφρώς υπερβολική η Κέιτ Χάντσον, ενώ το υπόλοιπο καστ, με πρώτο τον Ντον Τζόνσον, μάλλον βγάζει και το περισσότερο γέλιο, με την εμπειρία του και από τις ατάκες που τους έχει μοιράσει ο σκηνοθέτης.
ΜΕ ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ… Ο Σράιβερ είναι ένας πετυχημένος τεχνίτης, ο οποίος συγχέεται με έναν διάσημο αλλά απομονωμένο συγγραφέα και προσκαλείται σε ένα αγροτικό λογοτεχνικό φεστιβάλ. Ενώ δίνει το παρών, βρίσκεται παγιδευμένος στη δίνη λογοτεχνικών αξιώσεων, μιας ποινικής έρευνας, ενώ ερωτεύεται απελπιστικά μία καθηγήτρια που πιστεύει ότι είναι κάποιος άλλος.
Μαγικός Αυλός
(“ The Magic Flute”) Μουσική περιπέτεια φαντασίας, γερμανικής παραγωγής του 2022, σε σκηνοθεσία Φλόριαν Ζιγκλ, με τους Τζακ Γουλφ, Νιβ ΜακΚόρμακ, Φ. Μάρεϊ Έιμπραχαμ, Αμίρ Γουίλσον, Ίβαν Ρίον κα.
Θα μπορούσε να ιδωθεί και ως μία χαριτωμένη, παιχνιδιάρικη εισαγωγή σε αρχάριους ή αμύητους της όπερας και του Μότσαρτ, η ταινία του Γερμανού ανερχόμενου σκηνοθέτη Φλόριαν Ζιγκλ. Μια μεγάλη γερμανική παραγωγή που διαθέτει, εκτός από τα γνωστότερα κομμάτια της πασίγνωστης όπερας «Ο Μαγικός Αυλός» και μια υπόθεση στην οποία χωρούν η φαντασία, το ρομάντζο, η νεανική περιπέτεια, το απαλό δράμα και φυσικά η αγάπη για τη μουσική.
Το στόρι θέλει τον νεαρό Τιμ, που είχε βάλει στόχο ζωής να πάει στο διάσημο οικοτροφείο Mozart All Boys Music School, να τα καταφέρνει, μετά τον θάνατο τού πατέρα του, για να κάνει το όνειρό του πραγματικότητα, να μπει στο μουσικό σύμπαν του Μότσαρτ. Εκεί, όμως, δεν είναι ακριβώς τα πράγματα όπως τα περίμενε, καθώς θα πρέπει να αντιμετωπίσει την εχθρότητα των συμμαθητών του και του διευθυντή της σχολής. Όταν όμως ανακαλύπτει ένα μυστικό πέρασμα, που τον οδηγεί σε ένα παράλληλο σύμπαν, στον κόσμο του «Μαγικού Αυλού», που τόσο επιθυμούσε, θα πρέπει να διαλέξει αν θα πληρώσει το τίμημα να ζει δυο παράλληλες ζωές και αν θα απογοητεύσει αυτούς που αγαπά.
Ο Ζιγκλ, συνδυάζοντας πολλά κινηματογραφικά είδη και έχοντας το έργο του Μότσαρτ να δίνει τον τόνο, κάνει μια άνιση ταινία, με καλές και άτυχες στιγμές, ενώ την φορτώνει και με τα απαραίτητα, σήμερα, σχόλια για τον σχολικό εκφοβισμό, τα κλισέ μιας νεανικής ταινίας και τη μανιέρα της πολιτικής ορθότητας.
Η σύνδεση της φαντασίας με το σχολικό περιβάλλον, πολλές φορές δεν δένει αρμονικά, τα πολλά πήγαινε έλα του πραγματικού κόσμου με τον φανταστικό ορισμένες φορές μπερδεύουν, ενώ οι φωνητικές δυνατότητες των ηθοποιών μπορεί να είναι καλές για ένα μιούζικαλ, αλλά για μια φημισμένη όπερα, μάλλον είναι περιορισμένων δυνατοτήτων.
Ωστόσο, είναι μία φροντισμένη παραγωγή, πίσω από την οποία βρίσκεται ο Ρόλαντ Έμεριχ, με ωραία πλάνα της Αυστρίας, καλά κοστούμια και σκηνικά, αν και αρκετά προβλέψιμα, με τον νεανικό έρωτα να έχει τη θέση του και να την κρατά ικανοποιητικά, μέσα στο γενικότερο στόρι, ενώ κάποιοι δεύτεροι ρόλοι χαρίζουν διασκεδαστικές στιγμές.
Ο νεαρός πρωταγωνιστής Τζακ Γουλφ, χωρίς να είναι κακός, μάλλον φαίνεται αδύναμος να πάρει πάνω του το φιλμ, ενώ η παρουσία του 80άρη πια, Μάρεϊ Έιμπραχαμ, που παίζει για δεύτερη φορά σε ταινία που έχει σχέση με τον Μότσαρτ («Αμαντέους») έπειτα από τον ρόλο του σατανικού Σαλιέρι, μάλλον μοιάζει να κάνει αγγαρεία.
ΜΕ ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ… Ο επίδοξος 17χρονος Τιμ ονειρευόταν όλη του τη ζωή να πάει στο οικοτροφείο Mozart All Boys. Παρά τον ενθουσιασμό του που έγινε επιτέλους δεκτός, οι πρώτες μέρες του στη διάσημη σχολή δεν εξελίσσονται όπως αναμενόταν. Αντιμέτωπος με έναν εχθρικό διευθυντή, τις αγωνίες του πρώτου έρωτα και τη δυσκολία να βρει την αυθεντική του φωνή, ο Τιμ ανακαλύπτει ένα μυστικό πέρασμα: μια πύλη σε έναν παράλληλο κόσμο.
Suzume
(“ Suzume no tojimari”) Νεανική περιπέτεια κινουμένων σχεδίων, ιαπωνικής παραγωγής του 2022, σε σκηνοθεσία Μακότο Σινκάι.
Μια διαφορετική ταινία κινουμένων σχεδίων, φτιαγμένη στο χέρι και χωρίς τις γνώριμες ψηφιακές ευκολίες, από τον μετρ του είδους Μακότο Σινκάι, που μπορεί να απευθύνεται σε όλη την οικογένεια, αλλά έχει μεγαλύτερο πέρασμα στους έφηβους και ενήλικες.
Μια καλλιτεχνική παραγωγή, που διαγωνίστηκε στο Φεστιβάλ Βερολίνου και αποτέλεσε την τέταρτη πιο εμπορική ταινία στην Ιαπωνία και στην οποία χαρίζουν τη φωνή τους καταξιωμένοι ηθοποιοί όπως οι Νανόκα Χάρα (Suzume), Χοκούτο Ματσουμούρα, Ερι Φουκάτσου, Σότα Σομεντάνι κα.
Μια νεανική περιπέτεια φαντασίας, αλλά και αφύπνισης για τους κινδύνους που αντιμετωπίζει ο πλανήτης μας, με ηρωίδα την έφηβη Σουζούμε, μια ονειροπόλα και ατίθαση κοπέλα με παιδικά τραύματα, που ζει με τη θεία της σε ένα ηλιόλουστο παραθαλάσσιο χωριό. Όταν ένα πρωινό θα συναντήσει ένα αγόρι με μακριά μαύρα μαλλιά, το οποίο θα τη ρωτήσει αν ξέρει κάποια ερείπια εκεί κοντά, αυτή θα παραξενευτεί και θα τον ακολουθήσει έχοντας γοητευθεί. Μόνο, που δεν πρόκειται για απλώς έναν τουρίστα που φωτογραφίζει εγκαταλελειμμένα μέρη, αλλά είναι ένας πολεμιστής αφοσιωμένος στην ασφάλεια του κόσμου και της ζωής. Ένας πολεμιστής που αναζητά μια πόρτα που θα τον μεταφέρει σε άλλη διάσταση για να νικήσει μια αόρατη απειλή που θα καταστρέψει τον κόσμο. Αλλά, όταν η πόρτα ανοίγει τότε έρχεται το χάος και η καταστροφή. Οι δυο νέοι πρέπει να ενώσουν τις δυνάμεις τους για να σώσουν τη χώρα τους.
Μια ταινία για το θάρρος που πρέπει να αντλήσουμε για την αντιμετώπιση των ψυχικών τραυμάτων και τις απώλειες, αλλά και των φυσικών καταστροφών που πλήττουν την Ιαπωνία και όλο τον κόσμο και η ευθύνη βαραίνει τους ανθρώπους.
Η ταινία, παρότι έχει υπέροχα σχεδιασμένες λαμπερές εικόνες, μια αγαπητή ηρωίδα, στιγμές συγκίνησης κι ένα ενδιαφέρον θέμα, ορισμένες φορές πλατειάζει με την επανάληψη επεισοδίων από τον φανταστικό κόσμο και τους περισπασμούς με δευτερεύουσες ιστορίες, ενώ και η συνολική της διάρκεια θα μπορούσε να είναι μικρότερη. Επίσης, καλύτερο θα ήταν να έλειπαν και ορισμένες δόσεις διδακτικού σινεμά.
ΜΕ ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ… Ο ουρανός γίνεται κόκκινος, το έδαφος τρέμει και η Ιαπωνία στέκει στο χείλος της καταστροφής. Όμως, η αποφασιστική έφηβη Σουζούμε αναλαμβάνει την αποστολή να σώσει τη χώρα της. Με την ικανότητα να βλέπει υπερφυσικές δυνάμεις, αόρατες στα μάτια των υπολοίπων, είναι στο χέρι της να κλείσει τις μυστηριώδεις πόρτες που εξαπολύουν το χάος παντού. Την περιμένει ένα επικίνδυνο ταξίδι καθώς φέρει το βάρος της χώρας στους ώμους της.