Ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, Νίκος Παπάς, κατηγόρησε ανοιχτά τον υπουργό Μεταφορών Γιώργο Γεραπετρίτη πως μετέφερε ψευδείς πληροφορίες στη Βουλή αναφορικά με το σύστημα τηλεδιοίκησης στη Λάρισα.
Ο κ. Παπάς επικαλείται εσωτερικά έγγραφα του ΟΣΕ, στα οποία γίνεται λόγος «για κόκκινα φανάρια, για χειρισμό κουμπιών με το χέρι αλλά και για τη χρήση μανιβέλας».
«Όσα ψέματα και να αραδιάζουν δεν πείθουν. Ούτε για το αφήγημα του «ανθρώπινου λάθους» ούτε για το «δεν ήξερα» του Μητσοτάκη» κατέληξε.
Τόσο ο βουλευτής ΣΥΡΖΙΑ, τομεάρχης Μεταφορών, όσο και ο μεταβατικός υπουργός Μεταφορών παρουσιάζουν διαφορετικά έγγραφα του Οργανισμού Σιδηροδρόμων, προκειμένου να πείσουν τους πολίτες πως μια εκ των δύο κυβερνήσεων, η τωρινή και εκείνη που προηγήθηκε έκανε περισσότερα για να μην φτάσουμε (έλα όμως που φτάσαμε) στο δυστύχημα των Τεμπών.
Νίκος Παππάς: «Ο κ. Γεραπετρίτης είπε ψέματα»
«Ο κ. Γεραπετρίτης είπε ψέματα εχθές ότι η τηλεδιοίκηση στη Λάρισα ήταν πλήρως λειτουργική.
Τον διαψεύδουν εσωτερικά έγγραφα του ΟΣΕ που μιλούν: Για κόκκινα φανάρια, για χειρισμό κουμπιών με το χέρι αλλά και για τη χρήση μανιβέλας.
Όσα ψέματα και να αραδιάζουν δεν πείθουν.
Ούτε για το αφήγημα του «ανθρώπινου λάθους» ούτε για το «δεν ήξερα» του Μητσοτάκη».
Όσα ανέφερε σε απάντησή του το Υπουργείο Μεταφορών
«Οι πολίτες απαιτούν αλήθειες και σαφείς απαντήσεις για το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη. Η προσπάθεια της αξιωματικής αντιπολίτευσης να το εργαλειοποιήσει πολιτικά με τις δηλώσεις του αρμόδιου τομεάρχη αντιβαίνει στην πολύ σαφή ελληνική γλώσσα και στην πραγματικότητα» τονίζει σε ανακοίνωσή του το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, απαντώντας στη δήλωση του τομεάρχη ΣΥΡΙΖΑ Ν. Παππά.
«Αντιβαίνει στην ελληνική γλώσσα διότι σύμφωνα με το κατατεθέν υπ’ αριθμ. 9055036/23.12.2022 έγγραφο του ΟΣΕ που αφορά ειδικά το κρίσιμο τμήμα εξόδου από Λάρισα προς Θεσσαλονίκη “οι σταθμάρχες Λάρισας υποχρεωτικά θα σχηματίζουν τη διαδρομή με χρήση κομβίων αφετηρίας-στόχου”» συνεχίζει.
«Δηλαδή θα πρέπει να γίνεται αυτόματη χάραξη της διαδρομής στον τοπικό πίνακα τηλεδιοίκησης, χωρίς τη χρήση φωτοσημάτων (όπως αναφέρεται στο έγγραφο) και όχι με χειροκίνητη χάραξη. Η χειροκίνητη παρέμβαση με κλειδί (μανιβέλα) γίνεται μόνο όταν δεν λειτουργεί το τοπικό σύστημα τηλεδιοίκησης» προσθέτει η ανακοίνωση.
«Αντιβαίνει, επιπλέον, στην πραγματικότητα διότι το τοπικό σύστημα τηλεδιοίκησης της Λάρισας λειτουργεί πλήρως, όπως προκύπτει από το κατατεθέν στη Βουλή από 01.11.2022 πρωτόκολλο διοικητικής παραλαβής της ΕΡΓΟΣΕ. Και για να μην μένει καμία απορία, ενημερώνουμε ότι την κρίσιμη μέρα του δυστυχήματος τα δρομολόγια από Λάρισα προς Θεσσαλονίκη συντελέστηκαν με αυτόματη χάραξη».
«Το τελευταίο δρομολόγιο που έγινε με τον τρόπο αυτό ήταν περί ώρα 22.20, λίγο πριν το δυστύχημα, και ακολούθησε μετά το δυστύχημα δοκιμαστική χάραξη περί ώρα 01.00 που επιβεβαίωσε την ορθή λειτουργία του πίνακα. Προς τούτο, βρίσκεται στη διάθεση των ανακριτικών αρχών σχετική ανάλυση κινήσεων, όπως αυτές έχουν καταγραφεί από το αυτόματο σύστημα που διαθέτει ο τοπικός πίνακας»
«Όσον αφορά τη χρήση μανιβέλας σε μεμονωμένες αλλαγές, αυτή γίνεται αποκλειστικά και μόνο όταν ο πίνακας σηματοδότησης έχει απωλέσει τον έλεγχο χειρισμού αλλαγής, κάτι το οποίο δεν συνέβη την επίμαχη νύχτα, όπως φαίνεται και από τις καταγραφές».
Τέλος, το υπουργείο τονίζει: «Με θέματα τα οποία είναι εύλογα μεγάλης κοινωνικής ευαισθησίας οφείλουμε όλοι να είμαστε φειδωλοί και προσεκτικοί, χωρίς κραυγές και ανοίκειους χαρακτηρισμούς. Δυστυχώς, η προχειρότητα και ανευθυνότητα του ΣΥΡΙΖΑ περισσεύει. Το υπουργείο θα συνεχίσει την υπεύθυνη και τεκμηριωμένη ενημέρωση του κοινού».
Τσαπανίδου: Ο Μητσοτάκης «τέσσερα ολόκληρα χρόνια μοιράζει ευθύνες παντού»
Ο κ. Μητσοτάκης «τέσσερα ολόκληρα χρόνια μοιράζει ευθύνες παντού για να μην αναλάβει καμία», σημειώνει η Πόπη Τσαπανίδου.
Ειδικότερα η εκπρόσωπος Τύπου του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ αναφέρει σε δήλωση της ότι «στην αρχή ο κ. Μητσοτάκης είπε ότι φταίει ο σταθμάρχης. Μετά ότι δεν θα κρυφτεί πίσω από το ανθρώπινο λάθος… ότι φταίνε όλοι». Προσθέτει ότι «ο κ. Οικονόμου στη συνέχεια, δήλωσε ότι ο πρωθυπουργός δεν γνώριζε για την κατάσταση στον ΟΣΕ και σήμερα, ότι τελικά γνώριζε, αλλά όχι ποιος έχει βάρδια».
Η κυρία Τσαπανίδου σχολιάζει καταληκτικά ότι ο πρωθυπουργός «τέσσερα ολόκληρα χρόνια μοιράζει ευθύνες παντού για να μην αναλάβει καμία» και πως «οι πολίτες γνωρίζουν όμως πως απλά δεν ενδιαφέρεται».