Στο τέλος της επόμενης εβδομάδας αναμένεται να παρθούν οι αποφάσεις από το Μέγαρο Μαξίμου για το τι μέλλει γενέσθαι με τον εκλογικό σχεδιασμό, ενώ μέσα στο Σαββατοκύριακο θα αποφασιστεί πότε θα διεξαχθεί η συνεδρίαση του υπουργικού συμβουλίου που αναβλήθηκε σήμερα στην οποία θα γινόταν γνωστό η αύξηση του κατώτατου μισθού. Η οδύνη, αλλά και η οργή που έχει κατακλύσει όλη την Ελλάδα για το πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη, στο οποίο έχασαν τις ζωές τους κατά πλειοψηφία νέοι άνθρωποι, έχει απλώσει βαριά τη «σκιά» της στην κυβέρνηση.
Δεν προβλέπεται σύμφωνα με πληροφορίες να ανακοινωθούν εκλογές ακόμη και αν αυτές -γεγονός όχι τόσο πιθανό- διεξαχθούν στις 9 Απριλίου σύμφωνα με τον αρχικό σχεδιασμό.
Αν ισχύσει η ημερομηνία της 9ης Απριλίου, υπάρχει ένα περιθώριο να ανακοινωθούν μέχρι τις 15 Μαρτίου. Ωστόσο, ο πρωθυπουργός κρατά κλειστά τα χαρτιά του ακόμη και στους πιο στενούς του συνεργάτες και δεν εκφράζει καμία θέση σχετικά με αυτές.
Το πρωταρχικό του μέλημα αυτό το διάστημα είναι η διαχείριση της εθνικής τραγωδίας, η εξεύρεση των αιτιών και να μην επαναληφθεί ποτέ ξανά μια τέτοια τραγωδία. Δουλεύοντας μάλιστα τάχιστα ο νέος υπουργός Μεταφορών και Υποδομών Γιώργος Γεραπετρίτης αναμένεται να ανακοινώσει σήμερα την ανεξάρτητη Επιτροπή Εμπειρογνώμων που θα αποτελείται από πέντε περίπου μέλη, καθηγητές πανεπιστημίου με ειδίκευση στο αντικείμενο των σιδηροδρόμων.
Στο τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη αντικατοπτρίζεται το «Μάτι» στα σχέδια του ΣΥΡΙΖΑ
Ωστόσο, στο Μέγαρο Μαξίμου γνωρίζουν καλά ότι μετά την ανακωχή που επιβάλλει το πένθος, προετοιμάζεται από την αντιπολίτευση και από τον ΣΥΡΙΖΑ μια ολομέτωπη σφοδρή επίθεση κατά της κυβέρνησης. Στο τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη αντικατοπτρίζεται το «Μάτι» στα σχέδια του ΣΥΡΙΖΑ. Εν μέσω προεκλογικής περιόδου αναμένονται να βγουν τα «μαχαίρια».
Από την πλευρά των κυβερνητικών στελεχών εξετάζονται όλες οι μέχρι τώρα καταγγελίες αλλά και συμβάσεις για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων. Κάποιοι υπενθυμίζουν σε ιδιωτικές τους συζητήσεις ότι ο ΣΥΡΙΖΑ έδωσε στους Ιταλούς τους σιδηροδρόμους για 45 εκατομμύρια ευρώ, όταν η κυβέρνηση Σαμαρά – Βενιζέλου προκήρυξε διαγωνισμό για την πώληση των σιδηροδρόμων αντί του ποσού των 300 εκατομμυρίων ευρώ το 2013.
Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Γιάννης Οικονόμου απαντώντας χθες σε ερώτηση για το πόσο δύσκολο είναι να παρακολουθούνται τα τρένα εν κινήσει, είπε ότι είναι απολύτως εύλογες και δικαιολογημένες οι απορίες αυτές, προσθέτοντας ότι θα δοθούν απαντήσεις με σαφήνεια, γιατί δεν απαντώνται μονολεκτικά χρόνιες παθογένειες της δημόσιας διοίκησης.
Εξήγησε ότι τα προβλήματα στα συστήματα ασφαλείας αντιμετωπίστηκαν στο 70%, υπάρχουν συστήματα ασφαλείας που δεν θα άφηναν να εξελιχθεί σε μια τέτοια τραγωδία, αλλά δεν έχουν ολοκληρωθεί στο κομμάτι που έγινε το δυστύχημα.