Την έναρξη των εργασιών για την κατασκευή του νέου αυτοκινητόδρομου Πάτρας – Πύργου κήρυξε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, από εργοτάξιο στη θέση Γεράκι, στην Αμαλιάδα.
Ο νέος αυτοκινητόδρομος θα μειώσει κατά 40 λεπτά το ταξίδι Πάτρα – Πύργος. Πρόκειται για έναν δρόμο με δυο λωρίδες και ΛΕΑ, ανά κατεύθυνση, με διαχωριστική νησίδα, 8 κόμβους, 64 διαβάσεις και 15 γέφυρες.
Το έργο αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί στις αρχές του 2025. Στα εγκαίνια έδωσε το παρών και η ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών.
Για το έργο του αυτοκινητοδρόμου Πάτρας-Πύργου μίλησε επίσης ο Γενικός Γραμματέας υποδομών, Γιώργος Καραγιάννης, ο περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας, Νεκτάριος Φαρμάκης και ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής.
Μητσοτάκης: «Παίρνουν μπροστά οι μηχανές για τον αυτοκινητόδρομο Πάτρα – Πύργος»
«Σήμερα είναι μια καλή μέρα για την Ηλεία και την Αχαΐα, για ολόκληρη της Πελοπόννησο γιατί ύστερα από πολλά χρόνια καθυστερήσεων και υποσχέσεων που έμειναν στα λόγια, παίρνουν μπροστά οι μηχανές για τον αυτοκινητόδρομο Πάτρα – Πύργος», ανέφερε ο πρωθυπουργός ξεκινώντας την ομιλία του.
Συμπλήρωσε ότι δυστυχώς οι κάτοικοι έχουν πληρώσει φόρο αίματος για το γεγονός ότι ο δρόμος αυτός καθυστέρησε πάρα πολύ να ολοκληρωθεί.
«Όταν ήρθαμε στα πράγματα το 2019 αντιμετωπίσαμε μεγάλες εκκρεμότητες σε υποδομές της χώρας και εγώ ο ίδιος είχα αναλάβει προσωπική δέσμευση ότι το συγκεκριμένο έργο θα δρομολογηθεί και θα ολοκληρωθεί» είπε και συνέχισε λέγοντας:
«Ήταν το πιο σύνθετο έργο λόγω των τραγικών αστοχιών του παρελθόντος. Με επιμονή και πολλή δουλειά καταφέραμε και πείσαμε τις υπηρεσίες της Κομισιόν ότι έπρεπε να προχωρήσει και να συγχρηματοδοτηθεί από ευρωπαϊκούς πόρους.
Δεν ήταν απλό το στοίχημα. Κατανάλωσα σημαντικό πολιτικό κεφάλαιο για να πείσω την Κομισιόν να κάνει το σωστό» σημείωσε ο πρωθυπουργός.
Ο κ. Μητσοτάκης είπε ότι το κύριο σκέλος του αυτοκινητόδρομου θα παραδοθεί στο τέλος του 2024 και θα παραδοθεί πλήρως στα μέσα του 2025.
Έχουμε πλήρη εμπιστοσύνη στον παραχωρησιούχο, συμπλήρωσε.
Ο νέος αυτοκινητόδρομος θα μειώσει κατά 40 λεπτά το ταξίδι Πάτρα – Πύργος. Πρόκειται για έναν δρόμο με δυο λωρίδες και ΛΕΑ, ανά κατεύθυνση, με διαχωριστική νησίδα, 8 κόμβους, 64 διαβάσεις και 15 γέφυρες.
Το έργο αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί στις αρχές του 2025.
Κώστας Καραμανλής: Ο νέος αυτοκινητόδρομος «Πάτρα – Πύργος» σημαίνει ασφάλεια, θέσεις εργασίας και ποιότητα ζωής
«Ο νέος αυτοκινητόδρομος «Πάτρα – Πύργος» αποτελεί έμπρακτη απόδειξη ότι δίνουμε λύσεις με γνώμονα το συμφέρον των πολλών». Αυτό δήλωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Αχ. Καραμανλής, κατά την έναρξη των εργασιών του έργου στο εργοτάξιο της Αμαλιάδας, από τον πρωθυπουργό Κ. Μητσοτάκη. «Ο νέος αυτοκινητόδρομος σημαίνει ασφάλεια στον δρόμο, νέες θέσεις εργασίας, ποιότητα ζωής και καλύτερης καθημερινότητας για τους κατοίκους και τους επισκέπτες της περιοχής», ανέφερε χαρακτηριστικά. Ενώ εξήγγειλε την αναβάθμιση της οδικής σύνδεσης του Πύργου με την Αρχαία Ολυμπία
Ο υπουργός τόνισε ότι «σώσαμε ένα έργο που δεν ξέραμε όχι το πότε θα γίνει, αλλά αν θα γίνει», κάνοντας λόγο για μία «χαμένη πενταετία», εξαιτίας των καθυστερήσεων, του έργου από την προηγούμενης κυβέρνησης, λόγω των οκτώ κατατμήσεων.
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής
«Χωρίς την παρέμβαση του πρωθυπουργού δε θα ήμασταν εδώ να βλέπουμε το έργο να ξεκινάει», ανέφερε ο κ. Καραμανλής, κάνοντας ειδική αναφορά στις παρεμβάσεις του Κ. Μητσοτάκη προς την ΕΕ για το ξεμπλοκάρισμα και την επιτάχυνση του έργου.
Ειδικότερα, αναφέρθηκε στις σημαντικές προσπάθειες που έγιναν προς την ΕΕ για την επέκταση της χρηματοδότησης πέρα από το 2023, αλλά και στη σημαντική εξοικονόμηση πόρων του δημοσίου με την ανάθεση στην Ολυμπία Οδό.
Όπως έκανε γνωστό ο κ. Καραμανλής το κομμάτι Κάτω Αχαγιά – Πύργος αναμένεται να είναι έτοιμο περί το 2024, ενώ το υπόλοιπο, θα παραδοθεί μετά από 6 μήνες.
«Νέοι δρόμοι σημαίνει ασφαλέστεροι δρόμοι», ανέφερε ο κ. Καραμανλής.
Ο αυτοκινητόδρομος Πάτρας-Πύργου αναβαθμίζεται
Το έργο του αυτοκινητοδρόμου έχει λάβει το πράσινο φως από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή ώστε να ενταχθεί στην παραχώρηση της Ολυμπίας Οδού (Vinci, Ελλάκτωρ, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και ΑVAX) που κατασκεύασε και εκμεταλλεύεται το δρόμο Κόρινθος- Πάτρα, έχει κυρωθεί από τη Βουλή, ενώ έχει εξασφαλιστεί και κοινοτική χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ.
Ειδικότερα, ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται στα 331 εκατ ευρώ, εκ των οποίων το 65% (215 εκατ) θα καλυφθεί από κρατική και κοινοτική χρηματοδότηση και το 35% (116 εκατ ευρώ) από κεφάλαια του παραχωρησιούχου, δηλαδή δάνεια και ίδια κεφάλαια.
Η κατασκευή του έργου θα γίνει από τις ελληνικές εταιρείες ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Ελλάκτωρ και AVAX χωρίς τη συμμετοχή της γαλλικής Vinci που ηγείται της κοινοπραξίας παραχώρησης.
Ο νέος αυτοκινητόδρομος θα έχει συνολικό μήκος 74,8 χλμ και έχει χωριστεί σε τρία τμήματα: Από Μιντιλόγλι έως Καραίικα (0-21ο χλμ.) που θα κατασκευαστεί από την AVAX, από Καραίικα έως Γαστούνη (22ο – 54ο χλμ.) που θα κατασκευαστεί από την Ακτωρ, και από Γαστούνη έως Πύργο (53ο – 74,8ο χλμ.) που θα κατασκευαστεί από τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.
Δυσκολία παρουσιάζουν τα πρώτα 13 χιλιόμετρα του δρόμου, καθώς θα κατασκευάζονται πάνω στον υφιστάμενο δρόμο (διαπλάτυνση) χωρίς να σταματήσει η κυκλοφορία. Τα υπόλοιπα 61,8 χλμ έχουν χαραχθεί εκτός της υφιστάμενης εθνικής οδού.
Ο αυτοκινητόδρομος Πάτρα – Πύργος θα διαθέτει δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά ρεύμα, με Λωρίδα Εκτακτης Ανάγκης (ΛΕΑ), οι οποίες θα διαχωρίζονται από κεντρική νησίδα. Περιλαμβάνει οκτώ κόμβους και ημικόμβους στο Μιντιλόγλι (έναρξη έργου), ΒΙΠΕ (7ο χλμ.), Κάτω Αχαΐα (17ο χλμ.), Βάρδα (33ο χλμ.), Κυλλήνη (46ο χλμ.), Γαστούνη (53ο χλμ.), Αμαλιάδα (62ο χλμ.) και Πύργο (73ο χλμ.).
Θα περιλαμβάνει επίσης δύο μετωπικούς σταθμούς διοδίων, στο 8ο χλμ. (ανάμεσα στους κόμβους ΒΙΠΕ και Κάτω Αχαΐας) και στο 67ο χλμ. (ανάμεσα στους κόμβους Αμαλιάδας και Πύργου), καθώς και δύο πλευρικούς, στους κόμβους Κάτω Αχαΐας και Αμαλιάδας. Επίσης, θα διαθέτει δύο Σταθμούς Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (ΣΕΑ) στο 21ο και 72ο χιλιόμετρο. Το έργο αναμένεται να ολοκληρωθεί μετά από 40 μήνες με τον χρόνο της διαδρομής Πάτρα-Πύργος να μειώνεται κατά μισή ώρα.