Ο Αντώνης Σρόιτερ, κατά τη διάρκεια του debate και συγκεκριμένα στην ενότητα για την Υγεία, την Παιδεία και το Κοινωνικό Κράτος, ρώτησε τον Κυριάκο Βελόπουλο γιατί είναι αντίθετος με το νόμο περί αλλαγής φύλου, αλλά και με τους γάμους των ομόφυλων ζευγαριών, καθώς επίσης γιατί λέει όχι στις αμβλώσεις, χαρακτηρίζοντάς τες δολοφονία.
Η απάντηση που έδωσε ο κ. Βελόπουλος σίγουρα ήταν απρόσμενη αφού ο ίδιος – πέραν των επιχειρημάτων του – επιστράτευσε φωτογραφίες της γκέισας και της Ινδιάνας Παναγίας που όπως είπε υπάρχουν στα βιβλία της 3ης δημοτικού.
«Τις προσωπικές και πολιτικές απόψεις μου τις υπαγορεύουν οι παραδοσιακές αξίες της χώρας μου. Αυτός ο ψευτοπροοδευτισμός εμένα με βρει απέναντι. Έχετε μπερδέψει την πρόοδο με το πάρα φύσιν ζειν με τα περίεργα κακέκτυπα στερεότυπα που έρχονται απ’ έξω. Εγώ θα διατηρήσω τη γλώσσα μου, τον πολιτισμό μου, την παράδοσή μου» δείχνοντας φωτογραφίες της Ινδιάνας Παναγίας και της γκέισας Παναγίας που όπως είπε απεικονίζονται σε βιβλία της γ’ δημοτικού.
«Εγώ είμαι Χριστιανός ορθόδοξος, θα μου επιτρέψετε να έχω τις απόψεις μου, που ταυτίζονται με τον Χριστιανισμό. Η άποψή μου είναι, πρώτον για την υποχρεωτικότητα στο εμβόλιο, δεν μπορώ να τη δεχτώ για ένα λόγο, είναι δικό μου το σώμα, το κάνω ό,τι θέλω, είναι δικό μου, είναι του ανθρώπου. Άρα, λοιπόν, η υποχρεωτικότητα είναι ό,τι χειρότερο για τη δημοκρατία» είπε αρχικά.
«Από την άλλη, όποιος ήθελε το έκανε. Γιατί έπρεπε να επιβάλω πρόστιμα στους συνταξιούχους και ακόμη και τώρα να έρχονται τα 100 και 200 ευρώ στους συνταξιούχους όταν η σύνταξη είναι 200 και 300 ευρώ. Δεν είναι δίκαιο αυτό», τόνισε.
Ποιες είναι οι δύο φωτογραφίες που παρουσίασε ο Βελόπουλος στο debate
Oι δύο συγκεκριμένες φωτογραφίες βρίσκονται στο βιβλίο, στη θεματική ενότητα για τη γιορτή των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς, ενώ συνοδεύονται από έργα της ελληνικής και της ξένης λογοτεχνίας. Είναι χαρακτηριστικό πως στην ίδια σελίδα (58) φιλοξενούνται το ποίημα του Τέλλου Άγρα «Είδα χτες το βράδυ στ’ όνειρό μου» αλλά και εκείνο του Τζιάνι Ροντάρι «Ο Ινδιάνος στη φάτνη».
Η Παναγία… γκέισα, όπως χαρακτηριστικά αποκάλεσε την εικόνα ο κ. Βελόπουλος, είναι στην πραγματικότητα μία μεταξοτυπία από την Ιαπωνία, δημιουργημένη το 1960 με τον τίτλο «Παναγία η βρεφοκρατούσα». Στη συγκεκριμένη εικόνα το ένδυμα της Παναγίας είναι στολισμένο με Ume, άνθη δαμάσκηνου, που είναι γνωστά στην Ιαπωνία ως «το λουλούδι της ειρήνης». Σύμφωνα δε με γνώστες της κουλτούρας της χώρας, αποτελούν μια αλληγορία για το θάρρος και το απτόητο πνεύμα καθώς είναι τα πρώτα λουλούδια που ανθίζουν στο χιόνι του χειμώνα και είναι ο προάγγελος της επερχόμενης Άνοιξης.
Από την άλλη πλευρά, η απεικόνιση της Παναγίας ως Ινδιάνα, έχει τίτλο «Τσεγιέν (Cheyenne) Παναγία και Χριστός» και έχει δημιουργηθεί το 1997 από τον πατέρα Τζον Τζουλιάνι, που είχα τεράστιο ιεραποστολικό και φιλανθρωπικό έργο κατά τη διάρκεια της ζωής του. Από τη δεκαετία του 1990 άρχισε να ζωγραφίζει εικόνες, «ιερά πρόσωπα του Ιησού, της Παναγίας, του Ιωσήφ και των Αγίων, αλλά με έναν νέο και πρωτοποριακό τρόπο». Στην κριτική για το εικαστικό του έργο σημειώνεται πως: «Οι εικόνες του ενσωματώνονται στις πλούσιες και ποικίλες πολιτιστικές παραδόσεις των Ιθαγενών Αμερικανών σε όλη τη Βόρεια, Κεντρική και Νότια Αμερική».