Άλλη μια σκληρή αντιπαράθεση αναμένεται σήμερα στη Βουλή μεταξύ του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη και του αρχηγού της αξιωματικής αντιπολιτευσης Αλέξη Τσίπρα στο νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας για την Τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Το πολιτικό θερμόμετρο αναμένεται να χτυπήσει κόκκινο καθώς παρά τις διαβεβαιώσεις του Κυριάκου Μητσοτάκη για εκλογές στο τέλος της τετραετίας το προεκλογικό κλίμα παραμένει έντονο και κινείται σε υψηλούς τόνους. Η σύγκρουση αναμένεται σφοδρή καθώς η κυβερνητική πλευρά θα «αξιοποιήσει» και την χυδαία επίθεση του πρώην υπουργού του ΣΥΡΙΖΑ και βουλευτή Χριστόφορου Βερναρδάκη που αποκάλεσε την υπουργό Παιδείας Νίκη Κεραμέως «Ρούλα Πισπιρίγκου της Παιδείας». Αν και ζήτησε συγγνώμη στη Νέα Δημοκρατία περιμένουν να στριμώξουν τον Αλέξη Τσίπρα για το θέμα αυτό στη Βουλή ο οποίος έχει αποφύγει να μιλήσει για αυτό μέχρι τώρα. Πράξη χυδαιότητας, τοξικής πόλωσης και διχασμού, απόπειρα δολοφονίας χαρακτήρα, μισογυνισμός» χαρακτηρίζουν την δήλωση κυβερνητικές πηγές
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης αναμένεται και σήμερα να αναφερθεί στο επικίνδυνο τοξικό κλίμα που καλλιεργεί ο ΣΥΡΙΖΑ και να διαχωρίσει τη στάση της κυβέρνησης από αυτήν της αξιωματικής αντιπολίτευσης.
Ο πρωθυπουργός επίσης θα υπεραμυνθεί του νομοσχεδίου για την ανώτατη εκπαίδευση το οποίο έχει αναγάγει ως ιδεολογική μάχη με τον ΣΥΡΙΖΑ καθώς με αυτό διορθώνονται χρόνια κακώς κείμενα, ενώ από την άλλη θα εξηγήσει ότι ο ΣΥΡΙΖΑ είναι αρνητικός σε όλα και στοχεύει στο να δηλητηριάζει την πολιτική ζωή. «Η τοξικότητα και η χυδαιότητα αποτελούσαν και αποτελούν βασικά στοιχεία του ΣΥΡΙΖΑ. Έτσι πορεύτηκε κι έτσι θα πορευτεί προς τις εκλογές» επισημαίνουν κυβερνητικά στελέχη.
Οι βασικοί στόχοι του νέου νομοσχεδίου
Η συζήτηση του νομοσχεδίου «Νέοι Ορίζοντες» στα Α.Ε.Ι., που κατέθεσε η Υπουργός Παιδείας ξεκινά σήμερα και ολοκληρώνεται αύριο στην Ολομέλεια της Βουλής. Βασικές έννοιες που διαπνέουν το νομοσχέδιο είναι: Η ενίσχυση της αυτονομίας, της ευελιξίας και της αποτελεσματικότητας των ελληνικών Πανεπιστημίων. Η αποκέντρωση των αρμοδιοτήτων από το Υπουργείο προς τα ίδια τα Πανεπιστήμια. Η διεπιστημονικότητα, η κινητικότητα φοιτητών και ερευνητών, η ανάπτυξη συνεργασιών, η εξωστρέφεια και η παραγωγή γνώσης, έρευνας και καινοτομίας που διαχέονται προς όφελος της κοινωνίας. Η προσαρμογή στις ευρωπαϊκές και διεθνείς εξελίξεις. Η επίλυση χρόνιων ζητημάτων και η κωδικοποίηση της υφιστάμενης νομοθεσίας.
Το νομοσχέδιο, μεταξύ άλλων, προβλέπει:
- Αναβάθμιση της ποιότητας των Α.Ε.Ι., με εκσυγχρονισμό των προγραμμάτων, εσωτερικό Erasmus, ενίσχυση της πρακτικής άσκησης, κοινά και διπλά προπτυχιακά προγράμματα σπουδών, προγράμματα σπουδών δευτερεύουσας κατεύθυνσης (minor degrees), αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών στη διδασκαλία, με νέο, γρήγορο, πιο αξιοκρατικό, πιο διαφανές σύστημα εκλογής και εξέλιξης Μελών Δ.Ε.Π.
- Ενίσχυση της λειτουργικότητας και της αποδοτικότητας των Α.Ε.Ι., με νέο μοντέλο διοίκησης, με θέσπιση αναπτυξιακών εργαλείων για την αναβάθμιση των ΑΕΙ, με εκσυγχρονισμό του πλαισίου λειτουργίας των Ειδικών Λογαριασμών Κονδυλίων Έρευνας,
- Προώθηση της σύνδεσης με την κοινωνία, με ολοκληρωμένο πλαίσιο για την παροχή υπηρεσιών των πανεπιστημιακών εργαστηρίων και αναβάθμιση του ρόλου των Κέντρων Επιμόρφωσης και Δια Βίου Μάθησης, με αξιοποίηση των ερευνητικών αποτελεσμάτων, διασύνδεση των φοιτητών με την αγορά εργασίας και υποστήριξη για την ίδρυση νεοφυών επιχειρήσεων φοιτητών (start-ups).
- Εκσυγχρονισμός ΔΟΑΤΑΠ, με νέο πλαίσιο για την οργάνωση και λειτουργία του, που στοχεύει στην απλοποίηση της διαδικασίας ακαδημαϊκής αναγνώρισης τίτλων σπουδών από Ιδρύματα της αλλοδαπής με στόχο τη μείωση της γραφειοκρατίας και την αποτελεσματικότερη εξυπηρέτηση των πανεπιστημίων και του πολίτη σε θέματα αναγνώρισης τίτλων σπουδών από Ιδρύματα της αλλοδαπής.