Με θεσμικό τρόπο στο Κοινοβούλιο ετοιμάζεται η κυβέρνηση να δώσει τη μάχη στην σφοδρή επίθεση που προγραμματίζεται από τον ΣΥΡΙΖΑ για το φονικό δυστύχημα στα Τέμπη.
Ύστερα από επιστολές του Υπουργού Επικρατείας αρμόδιου για θέματα Υποδομών και Μεταφορών Γιώργου Γεραπετρίτη, η Διάσκεψη των Προέδρων της Βουλής αποφάσισε να πραγματοποιηθεί συνεδρίαση της Διαρκούς Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου αύριο Τετάρτη (15/3), όπου θα γίνει ενημέρωση για όλα τα ζητήματα που ανέκυψαν μετά το τραγικό δυστύχημα.
Στο επιτελείο του Μεγάρου Μαξίμου αναμένουν τη σημερινή συνέντευξη που θα δώσει ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης Αλέξης Τσίπρας στο Mega στους δημοσιογράφους Ράνια Τζίμα και Γιάννη Πρετεντέρη για να επισημάνουν πώς θα τοποθετηθεί και πώς θα αρθρώσει την επιθετική του τακτική προς τη Νέα Δημοκρατία και τον Κυριάκο Μητσοτάκη.
Στα επιχειρήματα που ετοιμάζονται στη φαρέτρα της κυβέρνησης πέρα από την άμεση ανάληψη των ευθυνών που της ανήκουν, θα παρουσιάσουν τις χρόνιες παθογένειες και σοβαρές καθυστερήσεις στην υλοποίηση του έργου της τηλεδιοίκησης στον σιδηρόδρομο, καθώς η σύμβαση που υπογράφηκε το 2014 και ήταν προγραμματισμένο να ολοκληρωθεί το 2016 δεν έχει υλοποιηθεί πλήρως ακόμη.
«Πρόκειται για εκκρεμότητα που στέρησε δικλίδες ασφαλείας που θα μπορούσαν να συμβάλουν στην αποτροπή της τραγωδίας» τονίζουν. Στο πλαίσιο αυτό βάζουν στο κάδρο των ευθυνών τον πρώην υπουργό Υποδομών και Μεταφορών του ΣΥΡΙΖΑ κ. Σπίρτζη.
Σύμφωνα με κυβερνητικές πηγές «εκ της θέσεώς του ο κ. Σπίρτζης ήταν επιφορτισμένος με την εφαρμογή της σύμβασης 717, η οποία έπρεπε να υλοποιηθεί ως το 2016 και παραδόθηκε ανολοκλήρωτη το 2019. Η υλοποίηση της σύμβασης 717 πρέπει να αποτελέσει αντικείμενο ενδελεχούς συζήτησης με όλους τους υπουργούς που τη διαχειρίστηκαν».
Άλλα κυβερνητικά στελέχη τονίζουν πως «το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη, οι συνομιλίες που έγιναν το βράδυ της 28ης Φεβρουαρίου στο σταθμαρχείο της Λάρισας και οι μαρτυρίες για τα γεγονότα εκείνης της ημέρας αποτελούν οδυνηρή απόδειξη των χρόνιων παθογενειών που ταλανίζουν ένα μέρος του δημόσιου τομέα».
Ο ΣΥΡΙΖΑ θέλει να αποποιηθεί τις ευθύνες του για την τραγωδία στα Τέμπη
Στο επιτελείο του Μεγάρου Μαξίμου στη στρατηγική που θα ακολουθήσουν ξεδιπλώνουν την αντιπαράθεση με τον ΣΥΡΙΖΑ ο οποίος θέλει να αποποιηθεί των ευθυνών του.
«Το πρόβλημα με τον ΣΥΡΙΖΑ είναι ότι θέλει να καταθέσουν οι πρώην, να πουν τις απόψεις τους οι επόμενοι και τίποτα που να σχετίζεται με την περίοδο της δικής του διακυβέρνησης. Λες και ο σιδηρόδρομος κατά τη διάρκεια της διακυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ δούλευε… ρολόι και όλα διαλύθηκαν επί των ημερών της διακυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας» τόνισε χθες σε συνέντευξή του στον τηλεοπτικό σταθμό Alpha, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Γιάννης Οικονόμου, συμπληρώνοντας:
«Λες και μία σύμβαση που θα έπρεπε να είχε ολοκληρωθεί το 2016, που το 2017 είχε παραδοθεί μόνο ένα τμήμα της – 17 από τους 52 σταθμούς και κανένα κέντρο τηλεδιοίκησης – δεν πρέπει να δούμε, να συζητήσουμε τι πήγε στραβά τότε, γιατί υπήρξαν αυτές οι καθυστερήσεις, οι κωλυσιεργίες, γιατί δεν ολοκληρώθηκε η σύμβαση, αλλά πρέπει το φως της έρευνας και της αποσαφήνισης να πέσει μόνο στο πριν και στο μετά. Αυτό είναι κάτι που κλονίζει συνολικά την εμπιστοσύνη του κόσμου».
Στο Μέγαρο Μαξίμου δεν παραβλέπουν την κριτική του ΣΥΡΙΖΑ προς το πρόσωπο του πρώην υπουργού Μεταφορών Κώστα Καραμανλή και την απαίτηση να απολογηθεί για τις ευθύνες του. Όπως ανέφερε ο κ. Οικονόμου χθες ο κ. Καραμανλής ως βουλευτής της ΝΔ «εννοείται πως πρέπει να προσέλθει και να καταθέσει τη δική του άποψη». Έτσι σύμφωνα με πληροφορίες ο κ. Καραμανλής σχεδιάζει να πάει στη Βουλή σε μια νέα συνεδρίαση της Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου.
Στελέχη της Πειραιώς, από την άλλη πλευρά, μιλώντας στο thestandard.gr επισημαίνουν τα fake news που διαχέει ο ΣΥΡΙΖΑ για να «συγκαλύψει» τις δικές του ευθύνες. Για παράδειγμα εξηγούν πως ποτέ δεν ήταν θεσμοθετημένο να βρίσκονται δύο σταθμάρχες μαζί και το κατήργησε η Νέα Δημοκρατία. Ούτε ο ΣΥΡΙΖΑ είχε νομοθετήσει υποχρεωτική την ύπαρξη δυο σταθμαρχών στην ίδια βάρδια.
Επίσης, σχετικά με την κατηγορία ότι επί Νέας Δημοκρατίας υπήρξε υποστελέχωση του ΟΣΕ, από την Πειραιώς ανταπαντούν ότι οι προσλήψεις επί ΣΥΡΙΖΑ ήταν μερικές δεκάδες σε κρίσιμες ειδικότητες όπως αυτές των σταθμαρχών. Αντίθετα επί Νέας Δημοκρατίας πραγματοποιήθηκε το υψηλότερο ποσοστό μόνιμων διορισμών της τελευταίας δεκαετίας.
Το μήνυμα που θέλει να στείλει πλέον η κυβέρνηση και το Μέγαρο Μαξίμου είναι πως πλέον το κύριο πολιτικό μέλημα τους είναι η σύγκρουση με τα κακώς κείμενα και η καταπολέμησή τους, ώστε να τεθεί τέλος σε συμπεριφορές, νοοτροπίες και αντιλήψεις που είναι επί πολλά χρόνια γνωρίσματα του βαθέος και αναχρονιστικού κράτους.
«Όσο λυπημένοι και θυμωμένοι νιώθουμε», τόνισε χαρακτηριστικά χθες ο πρωθυπουργός κατά τη συνάντησή του με τον νέο πρόεδρο της Κυπριακής Δημοκρατίας, «τόσο αποφασισμένοι είμαστε να αλλάξουμε όλα όσα μας πόνεσαν. Κενά δεκαετιών στις υποδομές, αλλά και απαράδεκτες συμπεριφορές κρατικών υπαλλήλων που επίσης, δυστυχώς, έρχονται από το χθες. Αναλαμβάνοντας μάλιστα πλήρως την ευθύνη εκ μέρους του πολιτικού συστήματος, ένα δήλωσα και δηλώνω: ότι θα είμαι πρώτος στη μάχη για να ξεριζωθεί από τη χώρα κάθε “νησίδα” του παλιού αναχρονιστικού κράτους. Αυτή είναι η μεγάλη μάχη την οποία πρέπει να κερδίσουμε».