Στην αντεπίθεση περνά η κυβέρνηση στο πεδίο μάχης που έχει στηθεί πλέον με τον ΣΥΡΙΖΑ μετά και την επίσκεψη του Αλέξη Τσίπρα στη Λάρισα, κατηγορώντας τον ότι επιχειρεί να εκμεταλλευτεί μικροκομματικά τον ανθρώπινο πόνο και να μετατρέψει την τραγωδία στα Τέμπη σε θέαμα.
Με την αντιπαράθεση να οξύνεται στην κυβέρνηση ισχυρίζονται ότι ο Αλέξης Τσίπρας έδωσε « παράσταση ντροπής» στη Λάρισα με συνοδό πρώην σταθμάρχη στέλεχος του ΣΥΡΙΖΑ που έχει συνταξιοδοτηθεί από το 2010.
Μετά τις απαντήσεις που το Μέγαρο Μαξίμου εκτιμά ότι δόθηκαν με θεσμικό τρόπο στη Βουλή στην οκτάωρη συνεδρίαση της Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας με την παρουσία εγγράφων και τεκμηρίων, μπροστά βγαίνει και ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης που θα δώσει τηλεοπτική συνέντευξη εφ’ όλης της ύλης σήμερα Τρίτη (21/3) στο δημοσιογράφο Σταύρο Θεοδωράκη και στην εκπομπή Πρωταγωνιστές. Εκεί, ο πρωθυπουργός αναμένεται να προτάξει για άλλη μια φορά το διακύβευμα το δικό του για τις εκλογές που δεν είναι άλλο από τη σύγκρουσή του με το κράτος των παθογενειών.
Στην κυβέρνηση προετοιμάζονται για εκλογές στις 21 Μαΐου και αναμένεται η προκήρυξή τους μετά το Πάσχα. Η συνάντηση μάλιστα του Έλληνα Υπουργού Εξωτερικών Νίκου Δένδια με τον Τούρκο ομόλογο του κ. Τσαβούσογλου και η εκατέρωθεν συμφωνία για αλληλοϋποστήριξη σε διεθνείς ψηφοφορίες είναι στην ουσία μια συμφωνία για ήρεμα «νερά» στις ελληνοτουρκικές σχέσεις κατά την περίοδο των εκλογών.
Όσον αφορά την τραγωδία των Τεμπών στρατηγική της κυβέρνησης είναι ότι πέρα από την αυτοκριτική είναι να προτάξει και τις ευθύνες της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ. Η βασική θέση της Νέας Δημοκρατίας είναι ότι το μοιραίο βράδυ υπήρχαν δικλείδες ασφαλείας στο σταθμαρχείο της Λάρισας, αλλά δεν ακολουθήθηκαν.
Στη χθεσινή συνεδρίαση και ο τέως υπουργός Μεταφορών και Υποδομών Κώστας Καραμανλής, στην πρώτη δημόσια τοποθέτησή του μετά το δυστύχημα στα Τέμπη, ανέδειξε τα ψέματα που αναπαράγει ο ΣΥΡΙΖΑ σχετικά με την τραγωδία στα Τέμπη.
Τα 5 ψέματα του ΣΥΡΙΖΑ για τα Τέμπη σύμφωνα με την κυβέρνηση
1: «Στο σταθμό της Λάρισας, δεν υπήρχε σύστημα τηλεδιοίκησης».
Η αλήθεια: Ο Σταθμός της Λάρισας διαθέτει τοπικό σύστημα τηλεδιοίκησης. Ο Σταθμάρχης έπρεπε να το χρησιμοποιήσει, όπως έκαναν οι σταθμάρχες που κάθονταν στην ίδια θέση, στον ίδιο σταθμό, νωρίτερα την ίδια μέρα.
2: «Αν είχε έστω ολοκληρωθεί το ETCS, θα έχει αποτραπεί το δυστύχημα».
Η αλήθεια: Από τη στιγμή που ο σταθμάρχης εγκατέλειψε την τηλεδιοίκηση και έδωσε εντολή παράκαμψης του κόκκινου σηματοδότη, όποιο σύστημα και αν υπήρχε δεν θα λειτουργούσε. Επίσης, ETCS σε ολόκληρο το δίκτυο υπάρχει μόνο σε δύο χώρες της Ευρώπης. Το έργο παρελήφθη από την κυβέρνηση με μηδενική εξέλιξη και από το 2020 έως σήμερα έχουν παραδοθεί 21 σταθμοί και 145 χλμ.
3: «Αν είχαμε ραδιοκάλυψη GSMR, θα μπορούσαν να προλάβουν το κακό».
Η αλήθεια: Ακούμε τόσους διαλόγους μεταξύ των Σταθμών που δόθηκαν στη δημοσιότητα, γιατί έγιναν και καταγράφηκαν μέσω του GSMR που δήθεν δεν είχαμε εγκαταστήσει και δεν χρησιμοποιούμε. Στην πραγματικότητα το 2019 είχε παραδοθεί το μισό σύστημα GSMR κι αυτό χωρίς τις πιστοποιήσεις που είναι αναγκαίες για να χρησιμοποιηθεί.
4: «Έως το 2019 υπήρχε ένας Πύργος Ελέγχου που θα απέτρεπε το δυστύχημα».
Η αλήθεια: Ο «Πύργος Ελέγχου» που δήθεν καταργήσαμε, είναι το άτυπο κέντρο τηλεφωνικής παρακολούθησης δρομολογίων της οδού Καρόλου, που λειτουργεί και σήμερα χωρίς εκπροσώπους της Ηellenic Train.
5: «Μέχρι το 2019 υπήρχε και δεύτερος σταθμάρχης τις νύχτες στο Σταθμό της Λάρισας, αλλά τον καταργήσατε».
Η αλήθεια: Κατατέθηκαν βάρδιες 2017 με έναν σταθμάρχη, 2018 με έναν σταθμάρχη, 2019 με έναν σταθμάρχη. Αντιθέτως, τώρα, την κρίσιμη ώρα, έπρεπε να είναι εκεί άλλοι δύο σταθμάρχες αλλά αδικαιολόγητα έφυγαν νωρίτερα.
Επίσης ο κ. Καραμανλής κατέθεσε έγγραφα σύμφωνα με τα οποία η κρίσιμη σύμβαση της τηλεδιοίκησης και της σηματοδότησης (717) όταν ανέλαβε το χαρτοφυλάκιό του ήταν βαλτωμένη παραδόθηκε από τον προκάτοχό του το 33%, απ’ το οποίο λειτουργικό ήταν μόλις το 18%, ενώ επί της θητείας του προχώρησε στο 70%.
Ανέφερε επίσης και τις 5 δικλείδες ασφαλείας που υπήρχαν:
- Το τοπικό σύστημα τηλεδιοίκησης που υπήρχε και έπρεπε να χρησιμοποιηθεί. Όμως δεν χρησιμοποιήθηκε.
- Ο δεύτερος σταθμάρχης και ο τρίτος σταθμάρχης που έπρεπε να είναι στη θέση τους. Όμως δεν ήταν.
- Ο γενικός κανονισμός κινήσεως του ΟΣΕ που αγνοήθηκε.
- Τα πρωτόκολλα για το πώς ακριβώς έπρεπε να γίνουν οι αναγγελίες για το δρομολόγιο. Όμως δεν ακολουθήθηκαν.
- Επί 12 λεπτά περίπου, υπήρχε η δυνατότητα να δει κανείς στον πίνακα ότι το τραίνο βρίσκεται σε λανθασμένη πορεία. Δυστυχώς, όμως, αυτοί που έπρεπε, δεν το είδαν.