Ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κυριάκος Πιερρακάκης, τόνισε πως πάνω από 1,5 εκατομμύρια αιτήσεις έχουν ήδη γίνει για την επιδότηση καυσίμων, για το Fuel Pass.
«Ήδη το 1,2 εκατομμύρια έχουν προωθηθεί στα πιστωτικά και τραπεζικά ιδρύματα για να γίνει η πίστωση στους iban είτε για να εκδοθούν οι προπληρωμένες κάρτες. Το ενδιαφέρον στοιχείο είναι ότι περίπου το 30% του συνολικού αριθμού, που έχει εγκριθεί αφορά κάρτες αντί για πίστωση σε iban. Και αυτό είναι μια ενδιαφέρουσα αλλαγή διότι οι προπληρωμένες κάρτες στα κινητά τηλέφωνα έχουν την διάσταση ότι αφορούν πληρωμή μόνο για αυτόν τον σκοπό», είπε ο κ. Πιερρακάκης, σε τηλεοπτική του συνέντευξη στον ΣΚΑΪ.
Περίπου 3 εκατ. είναι οι. δικαιούχοι του Fuel Pass
Ο υπουργός υπογράμμισε ότι «το συνολικό πλήθος των δικαιούχων για το Fuel Pass είναι περί τα 3 εκατομμύρια, η πλατφόρμα έχει ανοίξει για όλα τα ΑΦΜ, όλες οι πληροφορίες είναι στο voucher.gov.gr, να μπούνε οι πολίτες να δούνε αν είναι δικαιούχοι κι από κει και πέρα νομίζω ότι είναι μια ενδιαφέρουσα προσέγγιση σε σχέση με το πώς μπορούν να χρησιμοποιούμε πλέον τέτοιου τύπου τεχνολογίες και εργαλεία σε ό,τι αφορά την προνοιακή πολιτική».

Ο κ. Πιερρακάκης μάλιστα σχολίασε ότι πρόδρομος αυτής της πρωτοβουλίας ήταν το Freedom Pass «και είχαμε διαπιστώσει ότι πάλι υπήρχε συνάρτηση με συγκεκριμένα καταστήματα, με συγκεκριμένα κομμάτια της οικονομίας. Από και κει και πέρα διαχειριζόμαστε μια κατάσταση, η οποία έχει μεγάλες δυσκολίες, είμαστε σε μια πολύ κρίσιμη περίοδο σε σχέση με την ενεργειακή κρίση και η κυβέρνηση προσπαθεί να κάνει το μέγιστο δυνατό, το καλύτερο δυνατό».
Το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης ετοιμάζει νέες υπηρεσίες
Ο υπουργός αναφέρθηκε και στις νέες υπηρεσίες τις οποίες ετοιμάζει το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης και οι οποίες θα ανακοινωθούν το επόμενο διάστημα, όπως οι μεταβιβάσεις αυτοκινήτων, μεταβιβάσεις ακινήτων, ίδρυση ατομικής επιχείρησης, αλλά και η προληπτική ιατρική, η οποία αποτελεί το επόμενο βήμα που έχουν αποφασίσει τα υπουργεία Υγείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

Τους επόμενους μήνες θα υπάρξει η πρωτοβουλία για αποστολή παραπεμπτικών εξετάσεων, «πρώτα θα είναι οι μαστογραφίες όπου θα μπορέσουμε να στείλουμε παραπεμπτικά εξετάσεων στις ενδιαφερόμενες για να μπορέσουν […] να κάνουν συγκεκριμένες εξετάσεις. Λαμβάνουμε μια μεγάλη πρωτοβουλία αφενός να χρησιμοποιήσουμε τα τεχνολογικά μέσα που έχουμε και να τα εμπλουτίσουμε με χρηματοδοτικές δυνατότητες με το πρόγραμμα “Σπ. Δοξιάδης” για να μπορέσουμε να καλέσουμε τον κόσμο να κάνει δωρεάν προληπτικές εξετάσεις».
Ο κ. Πιερρακάκης σημείωσε ότι «την ψηφιακή πολιτική την χρειάζεται περισσότερο ο πιο αδύναμος, εκείνος που δεν έχει κάποιον τον βοηθήσει, που δεν έχει χρόνο, δεν έχει πόρους να διαθέσει. Είναι ένα μέτρο κοινωνικής πολιτικής η καλή και γρήγορα εξυπηρέτηση του πολίτη και ένα μέτρο σεβασμού. Αυτό προσπαθούμε να κάνουμε, έχουμε φτάσει δυο χρόνια μετά περίπου στις 1.400 υπηρεσίες στο gov.gr».

Όσον αφορά στο θέμα των κυβερνοεπιθέσεων, ο υπουργός τόνισε ότι «θα συναντήσουμε προβλήματα τα επόμενα χρόνια σε αυτόν τον τομέα, θα υπάρξουν κυβερνοεπιθέσεις, το θέμα είναι να είναι οι λιγότερες δυνατές και όσο το δυνατόν πιο μικρού βεληνεκούς.
Το θέμα δεν είναι να μη συμβούν αλλά να έχουν την όσο το δυνατόν μικρότερη κλίμακα όταν και αν συμβούν, να αποτρέψουμε όσο πιο πολλές μπορούμε κι αν συμβούν να έχουν μικρή επίδραση. Οπότε κάνουμε μια σειρά από ενέργειες, έχουμε δημοσιεύσει την εθνική στρατηγική κυβερνοασφάλειας, είναι κάτι που μας απασχολεί καθημερινά».
Fuel Pass: Νέες πληρωμές σήμερα
Σήμερα θα καταβληθεί το επίδομα καυσίμων/Fuel Pass, σε 900.000 ιδιοκτήτες αυτοκινήτων, όπως έκανε γνωστό ο Γενικός Γραμματέας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης, Δημοσθένης Αναγνωστόπουλος μιλώντας στον ΑΝΤ1.
Παράλληλα ο κ. Αναγνωστόπουλος τόνισε ότι ότι αυτό αφορά αυτούς των οποίων η αίτηση βρίσκεται σε επεξεργασία και έχει εγκριθεί και συνέχισε λέγοντας ό,τι μέχρι τώρα έχουν υποβληθεί περισσότερο από 1,5 εκατ. αιτήσεις για το επίδομα καυσίμων. Από την στιγμή που έχει υποβληθεί η σχετική αίτηση, ύστερα από 2 εργάσιμες ημέρες γίνεται πίστωση των χρημάτων είτε στον λογαριασμό του πολίτη εάν έχει επιλέξει τραπεζικό λογαριασμό είτε στην άυλη ψηφιακή κάρτα, συμπλήρωσε.
Τι θα γίνει με όσους έχουν υποβάλει αίτηση για ψηφιακή κάρτα και δεν έχουν smartphone
Στην συνέχεια ρωτήθηκε για το τι θα γίνει με τους ιδιοκτήτες ΙΧ που έχουν δηλώσει να λάβουν την επιδότηση καυσίμων μέσω ψηφιακής κάρτας και δεν έχουν ούτε smartphone ούτε την εφαρμογή NFC.
“Υπάρχουν ειδικές περιπτώσεις πολιτών που δεν έχουν smartphone που να υποστηρίζουν τις ανέπαφες συναλλαγές “, απάντησε και πρόσθεσε ότι περισσότεροι πολίτες δήλωσαν ότι θέλουν να πάρουν την άυλη κάρτα, την ψηφιακή κάρτα και στην πραγματικότητα δεν είχαν καν smartphone.
“Είναι ένα θέμα που κοιτάζουμε και πώς θα το χειριστούμε και εμείς”, συμπλήρωσε και ανέφερε ότι σε αυτή την περίπτωση θα μπορούσε κανείς να χρησιμοποιήσει το smartphone κάποιου μέλους της οικογένειας του.
“Αυτή είναι είναι μια πολύ πολύ εύκολη και πρακτική λύση. Δεν είναι κάποια σύσταση που μπορώ εγώ να σας δώσω επίσημα, αλλά είναι κάτι το οποίο θα μπορούσε να σκεφτεί κανείς. Εμείς από τη μεριά μας σκεφτόμαστε εναλλακτικές λύσεις” υπογράμμισε.
Εξετάζουμε την ακύρωση αιτήσεων που έγιναν λάθος να γίνουν εκ νέου
Στην συνέχεια ρωτήθηκε εάν σε αυτή την περίπτωση θα ακυρωθούν οι αιτήσεις. Αυτό είναι σενάριο που δουλεύουμε εμείς για να δούμε τι μπορούμε να κάνουμε σε αυτήν την περίπτωση “, απάντησε. “Κάποιος μπορεί να πει ότι έχει δώσει λάθος αριθμό πινακίδας αυτοκινήτου ή κάποιος να έχει δώσει λάθος iban. Στην πραγματικότητα τέτοιες περιπτώσεις δεν υπάρχουν” σημείωσε.