Και 1.000 ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί δικαιούχου εντάσσονται στο πρόγραμμα «Ψηφιακή Μέριμνα ΙΙ» και δικαιούνται voucher 200 ευρώ, για την αγορά tablet, laptop ή desktop.
Η περαιτέρω προώθηση του ψηφιακού μετασχηματισμού της εκπαίδευσης μέσω της αξιοποίησης κονδυλίων από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας της Ευρωπαϊκής Ένωσης, έγινε μετά από πρόταση και συγκεκριμένη τεκμηρίωση της Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων Νίκης Κεραμέως στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, όπως μεταδίδει η ΕΡΤ.
- εκπαιδευτικούς και μέλη Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού – Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού, χωρίς κοινωνικά ή άλλα κριτήρια, οι οποίοι απασχολούνται σε δημόσια ή ιδιωτικά σχολεία
- οικογένειες με εξαρτώμενα μέλη, που φοιτούν σε εκπαιδευτικές δομές της χώρας και επλήγησαν από τις πυρκαγιές που εκδηλώθηκαν σε περιοχές της ελληνικής επικράτειας από την 27η Ιουλίου 2021 έως και την 13η Αυγούστου 2021.
Οι δικαιούχοι θα έχουν τη δυνατότητα να λάβουν επιταγή αξίας 200 ευρώ για τη προμήθεια τεχνολογικού εξοπλισμού, μέσω υποβολής αίτησης σε ειδική ηλεκτρονική πλατφόρμα.
Σήμερα ανοίγει η πλατφόρμα για τους προμηθευτές
Σήμερα ανοίγει η ειδική ηλεκτρονική πλατφόρμα αιτήσεων από προμηθευτές που κατασκευάζουν, διανέμουν και μεταπωλούν τεχνολογικό εξοπλισμό.
Θα ακολουθήσει το ολιγοήμερο στάδιο ελέγχου του εξοπλισμού των αιτούντων προμηθευτών, ώστε να διαπιστωθεί εφόσον πληρούνται οι ελάχιστες προδιαγραφές που θα ορίζονται στην Κοινή Υπουργική Απόφαση. Μόλις ολοκληρωθεί η διαδικασία του ελέγχου, θα ακολουθήσει το άνοιγμα της πλατφόρμας για την κατάθεση αιτήσεων από τους δικαιούχους του προγράμματος.
Oι έλεγχοι επιλεξιμότητας των δικαιούχων πραγματοποιούνται κυρίως αυτοματοποιημένα, μέσω διαλειτουργικότητας συστημάτων φορέων του δημοσίου, χωρίς χρονοβόρες και γραφειοκρατικές διαδικασίες ελέγχου δικαιολογητικών. Η υλοποίηση του προγράμματος «Ψηφιακή Μέριμνα ΙΙ» θα πραγματοποιηθεί από την «Κοινωνία της Πληροφορίας Μ.Α.Ε.» με τον συνολικό νέο αριθμό εν δυνάμει ωφελούμενων να εκτιμάται σε 170.000.
Το Πρόγραμμα «Ψηφιακή Μέριμνα» υλοποιείται με τη συνεργασία των Υπουργείων Οικονομικών, Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Παιδείας και Θρησκευμάτων, Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης και αποτελεί ένα από τα πρώτα έργα που αξιοποιούν πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας.
Στόχος του προγράμματος είναι η υποστήριξη της εκπαιδευτικής διαδικασίας με σύγχρονα ψηφιακά μέσα, που μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε συνθήκες τεχνολογικά εμπλουτισμένης δια ζώσης εκπαίδευσης καθώς και στην εξ αποστάσεως διδασκαλία, τη διευκόλυνση της πρόσβασης των εκπαιδευτικών και των μαθητών σε ψηφιακό εκπαιδευτικό υλικό, καθώς και την περαιτέρω ενίσχυση των ψηφιακών δεξιοτήτων των μελών της εκπαιδευτικής κοινότητας.
Ποιοι είναι οι δικαιούχοι των Voucher
Οι άμεσοι λήπτες του δικαιώματος ενίσχυσης, οι οποίοι υποβάλλουν αίτηση συμμετοχής και λαμβάνουν τις επιταγές στο όνομά τους. Στην περίπτωση του Πυλώνα Α δικαιούχοι είναι οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί (οι ωφελούμενοι), ενώ στην περίπτωση του Πυλώνα Β, δικαιούχοι είναι οι οικογένειες (γονείς/επίτροποι) των ωφελούμενων μαθητών, φοιτητών, σπουδαστών, εκπαιδευομένων και καταρτιζόμενων
Εξαρτώμενα Μέλη: Για τους σκοπούς του παρόντος Προγράμματος και μόνο, ως εξαρτώμενα μέλη θεωρούνται οι ανήλικοι από 4 έως 18 ετών και οι ενήλικοι ηλικίας από 18 έως και 24 ετών που φοιτούν σε επιλέξιμη εκπαιδευτική βαθμίδα στην Ελλάδα ή το εξωτερικό, όπως ορίζεται ειδικότερα στο άρθρο 5.
Δυνητικοί Δικαιούχοι του Προγράμματος
- 1. α. Δυνητικοί δικαιούχοι της ενίσχυσης για τον ΠΥΛΩΝΑ Α του Προγράμματος είναι: Εκπαιδευτικοί του δημόσιου τομέα (Εκπαιδευτικό Προσωπικό, Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό και Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό) που:
- α.1 είτε είναι παρόντες (δεν έχει καταχωρηθεί απουσία στην τοποθέτηση τους) σε σχολικές μονάδες πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (νηπιαγωγεία, δημοτικά, γυμνάσια και λύκεια), τα οποία βρίσκονται στην Ελλάδα,
- α.2 είτε απουσιάζουν (έχει καταχωρηθεί απουσία στην τοποθέτηση τους) λόγω συγκεκριμένης αιτιολογίας που προβλέπεται στο άρθρο 4 της παρούσας.
- β. Δυνητικοί δικαιούχοι της ενίσχυσης για τον ΠΥΛΩΝΑ Β του Προγράμματος είναι: – Οικογένειες με εξαρτώμενα μέλη ηλικίας από 4 έως και 24 ετών που σπουδάζουν σε μία από τις επιλέξιμες για το Πρόγραμμα βαθμίδες εκπαίδευσης, όπως αυτές εξειδικεύονται στο άρθρο 5 της παρούσας, – με κύρια κατοικία σε περιοχές που επλήγησαν από πυρκαγιές κατά το ημερολογιακό έτος 2021, όπως αυτές εξειδικεύονται στο άρθρο 5 της παρούσας, – οι οποίες έχουν υποστεί ζημιές λόγω των προαναφερθεισών πυρκαγιών και έχουν αποδεδειγμένα καταστεί προσωρινά ή μόνιμα μη κατοικήσιμες.
2. Για να καταστεί κάποιος δικαιούχος της ενίσχυσης θα πρέπει προηγουμένως να καταθέσει Αίτηση Επιχορήγησης και να λάβει σχετική έγκριση.
3. Αίτηση μπορεί να υποβάλλεται – Ειδικά για τον Πυλώνα Α: από τον ίδιο τον εκπαιδευτικό που είναι και ωφελούμενος της ενίσχυσης. Κάθε Φυσικό Πρόσωπο υποβάλλει μία (1) αίτηση. – Ειδικά για τον Πυλώνα Β: από το ενήλικο φυσικό πρόσωπο μέλος της Οικογένειας, που είναι ο ΥΠΟΧΡΕΟΣ υποβολής φορολογικής δήλωσης ή ο/η ΣΥΖΥΓΟΣ αυτού. Κάθε οικογένεια μπορεί να υποβάλλει μόνο μία (1) αίτηση, στην οποία περιλαμβάνονται όλα τα μέλη της οικογένειας. Κατ’ εξαίρεση, στην περίπτωση Επιτροπείας, μπορεί να υποβάλλεται χωριστή Αίτηση για κάθε παιδί, από τον ορισμένο Επίτροπο. Στην ειδική περίπτωση που το ίδιο Φυσικό Πρόσωπο είναι δικαιούχος και στους δύο Πυλώνες (εκπαιδευτικός και πυρόπληκτος), μπορεί να καταθέσει διαφορετικές αιτήσεις, μία για κάθε πυλώνα του Προγράμματος.
Εξειδίκευση κριτηρίων επιλεξιμότητας Δικαιούχων Πυλώνα Α
1. Για την επιβεβαίωση της επιλεξιμότητας των δικαιούχων λαμβάνονται υπόψη τα στοιχεία που τηρούνται από τις σχολικές μονάδες και τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης του ΥΠΑΙΘ με αναφορά μόνο στο χρονικό διάστημα από την έναρξη έως τη λήξη υποβολής των αιτήσεων επιχορήγησης, όπως αυτά είναι καταχωρισμένα στη βάση δεδομένων του πληροφοριακού συστήματος myschool.
2. Η ενεργή τοποθέτηση εκπαιδευτικών του σημείου 1.α.1 του άρθρου 3 αφορά τόσο σχολεία του δημόσιου τομέα, όσο και ειδικές κατηγορίες σχολείων του ιδιωτικού τομέα στα οποία δύναται να τοποθετούνται εκπαιδευτικοί του δημόσιου τομέα.
3. Οι λόγοι απουσίας που προβλέπονται στις εξαιρέσεις του σημείου 1.α.2. του άρθρου 3 της παρούσας είναι ιδίως: – Απόσπαση σε σχολικές μονάδες στο εξωτερικό, – Μακροχρόνια αναρρωτική άδεια ή διαθεσιμότητα λόγω ασθένειας, – Μακροχρόνια Άδεια μητρότητας, πατρότητας ή ανατροφής παιδιού – Μακροχρόνια Άδεια απουσίας ευπαθών ομάδων λόγω COVID 19 και ειδικού σκοπού (για γονείς) λόγω COVID 19. – Απόσπαση ή διάθεση εκπαιδευτικού ή επί θητεία τοποθέτηση εκπαιδευτικού σε θέση Διευθυντή ή Υποδιευθυντή σε Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας και σε δομές εκπαίδευσης που λειτουργούν εντός Καταστημάτων Κράτησης – Μακροχρόνια άδεια άνευ αποδοχών μικρότερη του ενός (1) μηνός (παρ. 1 του άρθρου 51, του ν. 3528/2007 και άρθρου 44 του ν. 4808/2021). – Μακροχρόνια άδεια ειδική για νόσημα (παρ. 2 του άρθρου 50 του ν. 3528/2007).
4. Διερεύνηση ειδικών περιπτώσεων: Για κάθε άλλη περίπτωση ή εξαίρεση η οποία δεν είναι δυνατό να καλυφθεί πλήρως από τις προβλέψεις του παρόντος, ο έλεγχος και η ερμηνεία κατ’ αναλογία των ανωτέρω προβλέψεων θα γίνεται από τα αρμόδια όργανα του Προγράμματος. Σε περίπτωση ερμηνείας που δύναται να έχει οριζόντια εφαρμογή (ήτοι σε περισσότερες της μίας περιπτώσεις) ο Φορέας Υλοποίησης δύναται να εκδίδει ειδικές εγκυκλίους και διευκρινίσεις υπό μορφή συχνών ερωτήσεων ή να τροποποιεί καταλλήλως τους Οδηγούς του Προγράμματος.