Σε έξαρση βρίσκονται τα περιστατικά με τη νοθευμένη βενζίνη και οι ιδιοκτήτες των αυτοκινήτων καταγγέλλουν σοβαρές ζημιές στα αυτοκίνητά τους από νοθευμένα ή κακής ποιότητας καύσιμα το τελευταίο διάστημα.
Τα συνεργεία γεμίζουν από χαλασμένα αυτοκίνητα και το κόστος των βλαβών ανέρχεται σε εκατοντάδες ευρώ.
«Με τα νοθευμένα καύσιμα γίνεται ένας πανικός. Πάρα πολλοί πελάτες, μου έχουν παραπονεθεί και έχουν έρθει εδώ από νοθευμένη βενζίνη», είπε μιλώντας στο ΣΚΑΙ ο μηχανικός αυτοκινήτου, Σπύρος Λογαράς.
Ο μηχανικός αυτοκινήτων Άρης Γεωργάλης εξήγησε χθες στην τηλεόραση του ΣΚΑΪ ότι την πρώτη φορά που θα μπει νοθευμένη βενζίνη στο αυτοκίνητο, μπορεί να παρουσιαστούν συμπτώματα που θα εξασθενήσουν όσο το αυτοκίνητο κινείται. Τη δεύτερη φορά ωστόσο, μπορεί και να χαλάσει τελείως.
Το σύνηθες κόστος για μια ζημιά που προκαλείται στο αυτοκίνητο από νοθευμένο καύσιμο, μπορεί να ξεπερνά και τα 500 ευρώ, υπογραμμίζει ο μηχανικός αυτοκινήτων Σπύρος Λογαράς.
Πώς θα τα καταλάβουμε – Ποιες ζημιές προκαλούν στο ΙΧ
Τα νοθευμένα είναι εκείνα στα οποία έχουν γίνει προσμίξεις από άλλο τύπο καυσίμου ή χημικές ενώσεις όπως είναι π.χ η νοθεία της αμόλυβδης με πετρέλαιο θέρμανσης ή η αραίωσή της με εισαγόμενες αμφιβόλου ποιότητας και ασφάλειας χημικές ενώσεις.
Εξίσου επικίνδυνα είναι και τα κακής ποιότητας καύσιμα των οποίων η παραγωγή δεν ακολουθεί κάποια κοινώς αποδεκτά πρότυπα ποιότητας (π.χ να έχουν χαμηλότερο δείκτη οκτανίων). Και στις δύο περιπτώσεις μπορεί να καταστραφεί ο κινητήρας αλλά και να ενισχυθούν οι εκπομπές επικίνδυνων ρύπων.
Οι καταναλωτές από τη μία πλευρά είναι δύσκολο να διακρίνουν εξαρχής την απάτη και δευτερευόντως, εφόσον προκληθεί ζημιά, καλούνται να πληρώσουν μέχρι και κάποιες εκατοντάδες ευρώ για την αποκατάσταση της βλάβης στο όχημά τους.
Για να φτάσουμε στο πρόβλημα του κινητήρα εν πολλοίς σημαίνει ότι δεν καταλάβαμε προηγουμένως τις δυσλειτουργίες που υπήρχαν στο αυτοκίνητο, επισήμανε ο μηχανικός αυτοκινήτων Γιάννης Ποτουρίδης, μιλώντας στην ΕΡΤ.
Ο ίδιος εξήγησε ότι συνήθως ανάβει σχετική λυχνία για πρόβλημα στον κινητήρα, είτε και παρατηρούμε πρόβλημα με πτώση της ιπποδύναμης του κινητήρα.
Τόνισε μεταξύ άλλων, ότι το πρατήριο που επιλέγεται πρέπει να είναι αξιόπιστο και να μην αποτελεί κριτήριο για τον οδηγό η τιμή του καυσίμου και μόνον.
Στα δε ταξίδια, καλό είναι σε περίπτωση που αντιληφθούμε πρόβλημα στην κίνηση του οχήματος να «κάψουμε» λίγο από το καύσιμο και μετά να προχωρήσουμε σε εκ νέου προμήθεια με συμπλήρωση ενισχυμένου καυσίμου, από άλλο πρατήριο.