Πρεμιέρα με τεχνικά προβλήματα στην ψηφιακή πλατφόρμα e-katanalotis.gov.gr για το «καλάθι του νοικοκυριού».
Συγκεκριμένα, το μεγάλο ενδιαφέρον και οι προσπάθειες των πολιτών να μπουν στην ιστοσελίδα έφερε προβλήματα, με αποτέλεσμα να «πέσει» η πλατφόρμα. Όσοι καταναλωτές επιχειρούν να μπουν στην ιστοσελίδα βλέπουν το εξής μήνυμα: «this site can’t be reached».
Στόχος του μέτρου είναι η διασφάλιση χαμηλών τιμών για μια ομάδα προϊόντων ευρείας κατανάλωσης, που καθορίστηκαν από το υπουργείο ενώ κάθε επιχείρηση σούπερ μάρκετ θα επιλέγει αυτόνομα τους κωδικούς των προϊόντων που θα εντάσσονται στο καλάθι και τις τιμές τους.
Το πρωί της Τετάρτης (2/11), Ο κ. Άδωνις Γεωργιάδης, ο αναπληρωτής υπουργός Νίκος Παπαθανάσης, ο Γενικός Γραμματέας Εμπορίου και Προστασίας του Καταναλωτή Σωτήρης Αναγνωστόπουλος, ο διοικητής της Διϋπηρεσιακής Μονάδας Ελέγχου της Αγοράς (ΔΙΜΕΑ) Χαράλαμπος Μελισσινός και ελεγκτές της ΔΙΜΕΑ, επισκέπτονται, πρώτη μέρα εφαρμογής του μέτρου για το «καλάθι του νοικοκυριού», εννέα καταστήματα αλυσίδων σούπερ μάρκετ στην Αττική.
«Το εγχείρημα αυτό είναι μια πρωτοβουλία δική μας, δεν έχει γίνει πουθενά αλλού στην Ευρώπη, είναι μια ιδέα που γεννήθηκε στο δικό μου το γραφείο, έχουμε δουλέψει για να εφαρμοστεί. Βλέπετε τις τιμές φαίνεται ότι είναι πολύ καλύτερες στο καλάθι από ότι έξω από αυτό κι αυτό θα συνεχίσουμε να κάνουμε και τις επόμενες εβδομάδες», τόνισε ο υπουργός Άναπτυξης.
Ο υπουργός ανέφερε ότι όλοι καταναλωτές μπορούν να μπουν στην ιστοσελίδα, ή εάν έχουν κατεβάσει την εφαρμογή στο κινητό τους (Android ή iOS) και να δουν όλες τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ, αλλά και να συγκρίνουν τις τιμές των προϊόντων.
Το «καλάθι του νοικοκυριού» έχει ένα σκοπό να δώσει στους ευάλωτους συμπολίτες μας τη δυνατότητα να αγοράζουν προϊόντα που έχουν ανάγκη, χωρίς να υφίστανται τις επιπτώσεις του πληθωρισμού, ανέφερε στον ΣΚΑΪ 100,3 ο κ. Γεωργιάδης.
Πρεμιέρα σήμερα για το «καλάθι του νοικοκυριού» – Τα 51 προϊόντα και η ειδική σήμανση
Ιδιαίτερα βοηθητική είναι η ηλεκτρονική πλατφόρμα e-katanalotis όπου και θα αναρτώνται τα προϊόντα. Εκεί, ο καταναλωτής μπορεί να επιλέξει τα τρόφιμα ή τα είδη πρώτης ανάγκης που επιθυμεί να αγοράσει και να συγκρίνει τις τιμές ανά σούπερ μάρκετ, επιλέγοντας την πιο συμφέρουσα για εκείνον.
Τα προϊόντα στο «καλάθι του νοικοκυριού»
- 1 Ρύζι
- 2 Ψωμί για τόστ
- 3 Ψωμί φραντζόλα (τυποποιημένο/συσκευασμένο)
- 4 Φρυγανιές
- 5 Μακαρόνια Νο 6
- 6 Αλεύρι για όλες τις χρήσεις
- 7 Όσπρια (ένα τουλάχιστον είδος)
- 8 Γαλοπούλα ή/και πάριζα
- 9 Κατεψυγμένα ψάρια
- 10 Νωπό χοιρινό (συσκευασμένο ή μη)
- 11 Νωπό κοτόπουλο (συσκευασμένο ή μη)
- 12 Γάλα φρέσκο πλήρες
- 13 Γάλα φρέσκο χαμηλά λιπαρά
- 14 Γάλα εβαπορέ
- 15 Γιαούρτι από γάλα αγελάδος χωρίς γεύσεις
- 16 Γιαούρτι από γάλα αγελάδος χωρίς γεύσεις με χαμηλά λιπαρά
- 17 Τυρί φέτα
- 18 Τυρί γκούντα
- 19 Τυρί με χαμηλά λιπαρά
- 20 Χυμός τομάτας διατηρημένος
- 21 Αυγά (κλωβοστοιχίας και αχυρώνα)
- 22 Μαργαρίνες
- 23 Παρθένο ελαιόλαδο
- 24 Ηλιέλαιο
- 25 Κατεψυγμένα λαχανικά (τουλάχιστον ένα από αρακάς, μπάμιες, φασολάκια)
- 26 Λευκή ζάχαρη
- 27 Φόρμουλα μωρών (παιδικές τροφές)
- 28 Γάλα βρεφικής ηλικίας (παιδικές τροφές)
- 29 Ελληνικός καφές
- 30 Στιγμιαίος καφές
- 31 Γαλλικός καφές
- 32 Τσάι ή χαμομήλι
- 33 Κακάο σε σκόνη
- 34 Χυμός πορτοκάλι
- 35 Απολυμαντικά χεριών / αντισηπτικά
- 36 Απορρυπαντικά πλυντηρίου ρούχων (υγρά και σε σκόνη – όχι ταμπλέτες)
- 37 Απορρυπαντικά για σφουγγάρισμα και καθαρισμού επιφανειών – χλωρίνες
- 38 Απορρυπαντικά πιάτων για πλύσιμο στο χέρι
- 39 Χαρτί κουζίνας
- 40 Χαρτί υγείας
- 41 Οδοντόκρεμες
- 42 Σερβιέτες
- 43 Ταμπόν
- 44 Σαμπουάν
- 45 Σαπούνια σε στερεή κατάσταση
- 46 Πάνες ακράτειας
- 47 Πάνες για μωρά
- 48 Μωρομάντηλα
- 49 Σαμπουάν για μωρά
- 50 Τροφές για σκύλους
- 51 Τροφές για γάτες
Η σήμανση για το «καλάθι του νοικοκυριού»
Σύμφωνα με τη σχετική νομοθετική ρύθμιση, τα σούπερ μάρκετ που εντάσσονται στο μέτρο, οφείλουν να διαθέτουν ένα τουλάχιστον προϊόν από κάθε κατηγορία προϊόντων που περιλαμβάνεται στο καλάθι του νοικοκυριού σε προσιτή τιμή, ιδίως συγκριτικά με τα υπόλοιπα προϊόντα της ίδιας κατηγορίας.
Τα προϊόντα αυτά θα επισημαίνονται με το ειδικό σήμα που έχει δημοσιεύσει το υπουργείο Ανάπτυξης τόσο στα ράφια όσο και στα μέσα διαφημιστικής επικοινωνίας των επιχειρήσεων.
Σύμφωνα με την ίδια ρύθμιση, τα προϊόντα που εντάσσονται στο «καλάθι του νοικοκυριού» ελέγχονται, κατά προτεραιότητα, ως προς τη συμμόρφωση με την διάταξη περί αθέμιτης κερδοφορίας. Επίσης, τα προϊόντα του καταλόγου μπορούν να διαφοροποιούνται κάθε φορά που αποστέλλεται από τους υπόχρεους νέος κατάλογος προς το υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων.
Τα σούπερ μάρκετ που συμμετέχουν στο «καλάθι του νοικοκυριού»
Στη δράση συμμετέχουν, όπως αναγράφονται στη σελίδα του Υπουργείου, οι αλυσίδες: ΑΒ Βασιλόπουλος, Bazaar, Γαλαξίας, e-fresh, Discount Markt, Κρητικός, Lidl, Μασούτης, Market In, My Market, Σκλαβενίτης, Synka και Χαλκιαδάκης. Επιλέγοντας την αντίστοιχη αλυσίδα τότε ο καταναλωτής μπορεί να δει τα προϊόντα που έχουν συμπεριλάβει στη λίστα τους