21:22
21/11/2024
Search
Close this search box.

NEWSLETTER

Eγγραφείτε στο newsletter και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα της επικαιρότητας.
*Θα χρησιμοποιηθεί σύμφωνα με την πολιτική απορρήτου μας
21:22
21/11/2024
Search
Close this search box.

NEWSLETTER

Eγγραφείτε στο newsletter και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα της επικαιρότητας.
*Θα χρησιμοποιηθεί σύμφωνα με την πολιτική απορρήτου μας

Πέθανε ο Ιάπωνας σχεδιαστής μόδας Ισέι Μιγιάκι- Ο πρωτοπόρος του «ατσαλάκωτου» ρούχου και δημιουργός του ζιβάγκο του Στιβ Τζόμπς

Επίδειξη μόδας του Ιάπωνα σχεδιαστή μόδας, Μιγιάκι / Φωτογραφία: ΑΠΕ

Επίδειξη μόδας του Ιάπωνα σχεδιαστή μόδας, Μιγιάκι / Φωτογραφία: ΑΠΕ

09.08.2022
13:12
Τελευταία ενημέρωση: 09/08/2022 • 17:19
Ο Μιγιάκι ανήκε στους Ασιάτες σχεδιαστές που άφησαν το στίγμα τους στο Παρίσι από τα μέσα της δεκαετίας του 1970.

Πέθανε την Τρίτη (09/08) από καρκίνο σε ηλικία 84 ετών ο Ιάπωνας σχεδιαστής μόδας Ισέι Μιγιάκι, γνωστός για τα ρούχα του με πιέτες, το πάντρεμα της δύσης και της ανατολής στις δημιουργίες του και την έμπνευση του μαύρου ζιβάγκο που λάτρεψε ο φίλος του και ιδρυτή της Apple, Στιβ Τζομπς.

Ο Μιγιάκι ανήκε στους Ασιάτες σχεδιαστές που άφησαν το στίγμα τους στο Παρίσι από τα μέσα της δεκαετίας του 1970.

O Ιάπωνας σχεδιαστής μόδας ήταν γνωστός για το συνδυασμό ανατολικών και δυτικών στοιχείων στη δουλειά του. Είχε επίσης μια δημοφιλή σειρά αρωμάτων που περιελάμβανε το L’Eau d’Issey.

Από το Τόκιο στο Ατελιέ Γάλλων θρύλων της μόδας

Σύμφωνα με την britannica, ο Μιγιάκι σπούδασε γραφιστική στο Tama Art University του Τόκιο και μετά την αποφοίτησή του μετακόμισε το 1965 στο Παρίσι, όπου γράφτηκε στη φημισμένη σχολή ραπτικής και κοπτικής École de la Chambre Syndicale de la Couture Parisienne.

Ξεκίνησε την καριέρα του το 1966, δουλεύοντας για τέσσερα χρόνια στα παρασκήνια σε ατελιέ που διατηρούσε μια τριάδα θρύλων της μόδας του 20ού αιώνα – οι Γάλλοι μόδιστροι Guy Laroche και Hubert de Givenchy καθώς και ο σχολαστικός Αμερικανός σχεδιαστής Geoffrey Beene.

Το 1973, τρία χρόνια αφότου δημιούργησε ένα στούντιο στο Τόκιο, ο Μιγιάκι παρουσίασε τη δική του ανεξάρτητη συλλογή σε μια ομαδική επίδειξη μόδας στο Παρίσι και ανέπτυξε το πολυεπίπεδο και τυλιγμένο look που έγινε το σήμα κατατεθέν του.

Σύντομα το πολυκατάστημα Bloomingdale’s της Νέας Υόρκης αφιέρωσε ένα τμήμα για την πώληση της εμφάνισης “East meets West” του Μιγιάκι – κυρίως μπλουζάκια βαμμένα με ιαπωνικά σχέδια τατουάζ, καθώς και παλτό με την τεχνική sashiko, ένα ιαπωνικό κέντημα που ενισχύει το ύφασμα και συνήθως ενσωματωνόταν σε ρούχα εργατών.

Ο Μιγιάκι έγινε ένα διεθνώς αναγνωρισμένο όνομα τη δεκαετία του 1980 μαζί με τους Ιάπωνες σχεδιαστές Rei Kawakubo και Yohji Yamamoto, οι οποίοι παρουσίασαν τις πρωτοποριακές δημιουργίες τους μαζί με τη φρέσκια, έντονα χρωματισμένη δουλειά του κατά τη διάρκεια των συλλογών έτοιμων ενδυμάτων στο Παρίσι.

Τα επιτεύγματα του Μιγιάκι και το ρούχο με μια κλωστή

Το 2005 η Ιαπωνική Ένωση Τεχνών απένειμε στον Μιγιάκι το Praemium Imperiale για εξαιρετικές επιδόσεις στις τέχνες. Το 2006 έγινε ο πρώτος σχεδιαστής μόδας που έλαβε το βραβείο Kyoto Prize in Arts and Philosophy για το επίτευγμα ζωής, το οποίο απονέμεται από το Ίδρυμα Inamori στην Ιαπωνία.

Ο οργανισμός ανέδειξε ως θεμελιώδη τη σειρά ρούχων που ανέπτυξε ο Μιγιάκι το 1993 με την ονομασία Pleats Please, η οποία «επιτρέπει την απεριόριστη κίνηση του σώματος, ενώ επιτρέπει στο ύφασμα να διατηρεί τη μορφή του», και το A-POC (Ένα κομμάτι ρούχο), το οποίο κατασκευάζεται από μία μόνο κλωστή με τη βοήθεια μιας βιομηχανικής μηχανής πλέξης ή ύφανσης που προγραμματίζεται από υπολογιστή.

Ο Μιγιάκι είχε αρχίσει να πειραματίζεται πάνω στο A-POC περισσότερα από 10 χρόνια νωρίτερα με τον ειδικό σε υφάσματα Dai Fujiwara πριν το λανσάρει εμπορικά το 1999. Επιμένοντας ότι το A-POC ήταν ένα κομμάτι συνόλου, αρνήθηκε να αποτυπώσει το όνομά του σε αυτή τη συλλογή. Το πούλησε απλά ως ένα μακρύ σωλήνα από φανέλα, και στη συνέχεια εναπόκειτο στον πελάτη να το κόψει και να το διαμορφώσει.



ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Αναζήτηση