19:11
20/11/2024
Search
Close this search box.

NEWSLETTER

Eγγραφείτε στο newsletter και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα της επικαιρότητας.
*Θα χρησιμοποιηθεί σύμφωνα με την πολιτική απορρήτου μας
19:11
20/11/2024
Search
Close this search box.

NEWSLETTER

Eγγραφείτε στο newsletter και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα της επικαιρότητας.
*Θα χρησιμοποιηθεί σύμφωνα με την πολιτική απορρήτου μας

Μεγάλοι έρωτες του κινηματογράφου: Όταν το ελληνικό ταμπεραμέντο «έκλεβε» τις καρδιές ξένων σταρ του σινεμά

Μεγάλοι έρωτες ξένων σταρ για Έλληνες καλλιτέχνες / Αλίκη Βουγιουκλάκη, Μελίνα Μερκούρη, Ζιλ Ντασέν, Δημήτρης Χορν, Μάρλον Μπράντο, Εντίτ Πιάφ και Ειρήνη Παπά

Μεγάλοι έρωτες ξένων σταρ για Έλληνες καλλιτέχνες / Αλίκη Βουγιουκλάκη, Μελίνα Μερκούρη, Ζιλ Ντασέν, Δημήτρης Χορν, Μάρλον Μπράντο, Εντίτ Πιάφ και Ειρήνη Παπά

17.09.2022
09:33
Τελευταία ενημέρωση: 17/09/2022 • 23:50
Ηθοποιοί που έζησαν μεγάλους έρωτες μέσα από τον κινηματογράφο

Παρόλο που τους μεγαλύτερους έρωτες τους έχουμε ακούσει μόνο σε ιστορίες ή τους έχουμε δει σε ταινίες, πολλοί είναι αυτοί που έχουν καταφέρει να πλησιάσουν κοντά σε αυτό που βλέπουμε πίσω από το γυαλί.

Η ελληνική ομορφιά, δεν είναι μια κοινοτυπία που αναμασάμε εμείς εδώ στην Ελλάδα. Τα ιταλικά μέσα αποκαλούσαν την πρόσφατα εκλιπούσα, Ειρήνη Παπά, Ελληνίδα Θεά. H New York Times είχε χαρακτηρίσει τη Μελίνα Μερκούρη μια «γεμάτη ζωή γυναίκα με βραχνό γέλιο», ενώ μια μόνο συνάντηση της ντίβας του γαλλικού τραγουδιού Εντίτ Πιαφ με τον Δημήτρη Χορν ήταν αρκετή για να την ρίξει στον έρωτά του.

Η μικρή Ελλάδα δεν είχε πολλές φορές την τύχη να λάμψει στη βιομηχανία του θεάματος, παρά το γεγονός πως οι προαναφερθείσες κυρίες ξεχώρισαν στα πέρατα της Γης και έγιναν σύμβολο ομορφιάς, δύναμης, χαρισματικού ταλέντου και γοητείας. Καθώς εκείνη η γενιά των καλλιτεχνών που αποτέλεσε μια μίνι αναγέννηση για τη χώρα που ζούσε στο γύψο των μετεμφυλιακών χρόνων και τη δυστυχία της Δικτατορίας σβήνει, αναπολούμε στιγμές που διεθνείς σταρ θαμπώθηκαν από την ελληνική ομορφιά.

Έρωτες που εκπληρώθηκαν κάτω από τη μύτη των φωτογράφων, έρωτες που κατέληξαν σε παντοτινή αγάπη, έρωτες φλογεροί που αποτυπώθηκαν στο χαρτί και έρωτες που μάλλον έμειναν στα όρια του φλερτ.

Ειρήνη Παππά – Μάρλον Μπραντο

Η ηθοποιός που έφυγε από τη ζωή την περασμένη Τρίτη σε ηλικία 96 ετών, έδινε σπάνια συνεντεύξεις, το 1954 είχε γνωρίσει τον Μάρλον Μπράντο σε μια καρμική συνάντηση που εξελίχθηκε σε έναν θυελλώδη έρωτα, όπως είχε αποκαλύψει το 2004 στην ιταλική εφημερίδα «Corriere della sera».

Πιο συγκεκριμένα, η 24χρονη τότε Ειρήνη Παππά ταξίδεψε στη Ρώμη, όπου και έκανε τα πρώτα της βήματα στον κινηματογράφο. Εκείνη την περίοδο ο Μάρλον Μπράντο ήταν 30 ετών και περιζήτητος από τους σκηνοθέτες και τους ανθρώπους του Χόλιγουντ. Ο Αμερικανός ηθοποιός γοητεύτηκε από την ομορφιά και το μεσογειακό ταπεραμέντο της Ελληνίδας και οι δυο τους έζησαν μία παθιασμένη σχέση, που έμεινε κρυφή από τους δημοσιογράφους.

H Ειρήνη Παππά και ο Μάρλον Μπραντο
H Ειρήνη Παππά και ο Μάρλον Μπραντο

Όπως είχε αποκαλύψει αργότερα η Ειρήνη Παπά: «Αγαπούσα πολύ τον Μπράντο και νοιαζόμουν για εκείνον. Ήταν το μεγάλο πάθος της ζωής μου».

Αγαπούσα πολύ τον Μπράντο και νοιαζόμουν για εκείνον. Ήταν το μεγάλο πάθος της ζωής μου

Παρόλο που το ζευγάρι χώρισε, συνέχισαν να διατηρούν επαφές και το 1999, όταν ο ηθοποιός επισκέφτηκε εκ νέου την Ελλάδα, δεν παρέλειψε να συναντήσει την Ειρήνη Παπά, η οποία ανέφερε για εκείνη τη συνάντηση: «Παρόλα τα υπόλοιπα, ήταν ακόμα υπέροχος ο τρόπος που σκεφτόταν».

Εντίτ Πιάφ – Δημήτρης Χορν

Ο Δημήτρης Χορν λέγεται ότι είχε συναντήσει την Πιαφ μετά την sold-out εμφάνισή της στο θέατρο Κοτοπούλη στις 18 Σεπτεμβρίου 1946, στην Αθήνα. Ο ηθοποιός ήταν μόλις 25 ετών, ενώ το σπουργιτάκι έκλεινε τότε τα 31.

Ο έρωτας ήταν κεραυνοβόλος για την Εντίτ Πιάφ, αφού δεν είχαν το χρόνο να μιλήσουν ώστε να γνωριστούν καλύτερα. Η διάσημη Γαλλίδα τραγουδίστρια θα επιστρέψει στο Παρίσι, αλλά δεν θα συμβιβαστεί με την καθημερινότητά της. Σκέφτεται διαρκώς τον νεαρό ηθοποιό και αρχίζει να του γράφει.

Η Εντιτ Πιάφ και ο Δημήτρης Χορν
Η Εντιτ Πιάφ και ο Δημήτρης Χορν

Στην τετρασέλιδη επιστολή (με ημερομηνία 20.9.1946) που έχει διασωθεί, η Εντίθ Πιάφ αποκαλύπτει τα συναισθήματά της.

Ένα μικρό κομμάτι της επιστολής

«Σ’ αγαπώ όπως δεν αγάπησα ποτέ κανέναν, Τάκη, μη μου πληγώσεις την καρδιά! Μπορεί να έρθεις στο Παρίσι με την Ειρήνη, αλλά μάλλον δεν το βλέπω, έτσι θα έρθω εγώ κοντά σου το Νοέμβριο, κανείς στον κόσμο δεν θα με εμποδίσει να έρθω στην Αθήνα, όμως αυτό που πρέπει να κάνεις χωρίς δισταγμό είναι να έρθεις στην Αμερική το Δεκέμβριο, έτσι θα ξανασμίξουμε εκεί και από κει ελπίζω να σε φέρω στο Παρίσι, που όταν το γνωρίσεις θα το αγαπήσεις όσο κι εγώ, αν πας στο Λονδίνο μετά την Αμερική θα πάω κι εγώ, θα ‘θελα να ζω πολύ κοντά σου, νομίζω πως θα μπορούσα να σε κάνω ευτυχισμένο και πιστεύω επίσης πως σε καταλαβαίνω πολύ καλά. Ξέρω πως είμαι ικανή να τα παρατήσω όλα για σένα…».

θα ‘θελα να ζω πολύ κοντά σου, νομίζω πως θα μπορούσα να σε κάνω ευτυχισμένο και πιστεύω επίσης πως σε καταλαβαίνω πολύ καλά. Ξέρω πως είμαι ικανή να τα παρατήσω όλα για σένα…

Μέχρι σήμερα δεν έχει γίνει γνωστό αν ο Χορν απάντησε ποτέ στην πρώτη εκείνη επιστολή της Πιαφ. Ούτε φυσικά αν το τηλεγράφημα που ακολούθησε υπονοεί ότι είχαν επικοινωνήσει ενδιαμέσως.

Ο παθιασμένος έρωτας ωστόσο της Εντίτ Πιάφ φαίνεται να έμεινε ανεκπλήρωτος, αφού ο Δημήτρης Χορν εκείνη την εποχή ήταν παντρεμένος με τη Ρίτα Φιλίππου. Βέβαια, ο μεγάλος ζεν πρεμιέ του ελληνικού σινεμά έχει δηλώσει πολύ αργότερα πως υπήρξε εξαιρετικά άπιστος κατά τον πρώτο του γάμο!

Η επιστολή δημοπρατήθηκε πριν από μερικά χρόνια καταφέρνοντας να πιάσει το ποσό των 1.500 ευρώ. «Ολόκληρη η επιστολή αποπνέει πάθος και απόγνωση» είχε πει ο Πέτρος Βέργος, υπεύθυνος για τη δημοπράτηση της φλογερής επιστολής, στο πρακτορείο Reuters πριν από την δημοπρασία.

Μελίνα Μερκούρη – Ζιλ Ντασέν

Για τον Ζυλ Ντασέν, η δική του Μελίνα ήταν ίδια ακριβώς με την δική μας Μελίνα: μια γυναίκα που διατηρούσε άριστες σχέσεις τόσο με το Θεό όσο και με το διάβολο και γι’ αυτό πηγαινοερχόταν άνετα πότε στον παράδεισο και πότε στην κόλαση.

Προτού τη γνωρίσει, νόμιζε πως τη θαύμαζε. Όταν επιτέλους τη γνώρισε, συνειδητοποίησε πόσο αμετάκλητα έξω είχε πέσει. Σχεδόν τρομακτικά. Αφότου αντάλλαξαν τις πρώτες κουβέντες, κι αβροφροσύνες, και το ένα ποτό έφερνε το επόμενο, την κατέταξε εκεί ακριβώς όπου ανήκε. Στην κατηγορία των γυναικών εκείνων δηλαδή, που από τη μία ο Θεός κάνει όμορφες, κι από την άλλη μονάχα ο διάβολος, κάνει ακαταμάχητες.

H Μελίνα Μερκούρη και ο Ζιλ Ντασέν
H Μελίνα Μερκούρη και ο Ζιλ Ντασέν

Πολύ απλά λοιπόν, στην περίπτωση του Γάλλου σκηνοθέτη και συντρόφου ζωής της δικής μας Μελίνας, το ρήμα «θαυμάζω» πήρε άλλες διαστάσεις και παρέπεμπε περισσότερο στη φράση «μένω ενεός». Ο Ζυλ που υπήρξε την περίοδο της πρώτης γνωριμίας τους, παντρεμένος με τη βιολονίστα και παιδική του φίλη, Μπεατρίς Λόουνερ, δεν είχε παρά να πάρει το μονόδρομο που ανοιγόταν εμπρός του. Κι η αλήθεια είναι πως για την υπόλοιπη ζωή του, ο Γάλλος ηθοποιός με τα καταγάλανα μάτια και την μεγάλη πέραση στο γυναικείο κοινό, δεν κοίταξε ποτέ καμιά άλλη γυναίκα.

Η Μαρία Αμαλία Μερκούρη, η αξεπέραστη Μελίνα που θαρρείς πως έλαμπε μέσα από τη μεγάλη οθόνη, πως εξέπεμπε φως ακόμη και σε ασπρόμαυρο φιλμ, η γυναίκα που σαγήνευσε τις Κάννες που ταρακούνησε το Μπρόντγουεϊ και ασχολήθηκε με το ίδιο πάθος για την πολιτική ως Υπουργός Πολιτισμού σε όλες τις κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ, κατά τα έτη 1981 – 89 και 1993 – 94, έπεσε στα δίχτυα του πραγματικού έρωτα.

Λίγο μόνο αφότου γνώρισε τον Ζυλ Ντασέν, παραδέχθηκε σε στενή της φίλη πως εκείνος ήταν ο άνδρας της ζωής της. Η συνέχεια της κοινής τους ζωής απέδειξε πως η Μελίνα Μερκούρη είχε απόλυτο δίκιο, καθώς η σύνδεσή του με εκείνη είναι αναμφίβολα ένας από τους μεγαλύτερους έρωτες μπροστά και πίσω από τις κάμερες.

Καταγόμενη από γνωστή οικογένεια πολιτικών, η Μερκούρη το 1938 θα γίνει δεκτή στη Δραματική Σχολή του Εθνικού Θεάτρου κι ένα χρόνο αργότερα θα παντρευτεί τον πάμπλουτο και κατά πολύ μεγαλύτερό της, Παναγή Χαροκόπο. Μαζί θα ζήσουν μες στις ανέσεις, και αυτός θα είναι ο λόγος που πολλές φορές θα πιαστούν στο στόμα του λαού, τη στιγμή που εκείνος πεινούσε κι ερχόταν καθημερινά αντιμέτωπος με το χάος της Κατοχής.

Κατά την περίοδο του γάμου της δεν έλειψαν ούτε οι απιστίες, αλλά ενδιαφέρον παρουσιάζει το θάρρος της να τις αποκαλύψει από μόνη της. Ο ένας εραστής της ήταν ο Φειδίας (Αλέξης) Γιαδικιάρογλου, και ο άλλος ήταν ο Πύρρος Σπυρομήλιος.

Από τους έρωτες στο φλερτ: Αλίκη Βουγιουκλάκη – Ορχάν Γκιουνισραϋ

Μπορεί ο μεγάλος έρωτας της Ελληνίδας σταρ του κινηματογράφου να ήταν αναμφίβολα ένας, όμως για την ξανθιά λολίτα που συγκέντρωνε χιλιάδες στα σινεμά είχαν εκφράσει τον θαυμασμό τους δεκάδες άνδρες, ανάμεσά τους και ο πρίγκιπας τότε, τέως σήμερα βασιλιάς Κωνσταντίνος.

Το άστρο της Βουγιουκλάκη έλαμψε παραπάνω από μια φορές στο εξωτερικό, ωστόσο στη γειτονική χώρα, όπου γύρισε το «Χτυποκάρδια στο θρανίο», ο Τούρκος συμπρωταγωνιστής της φαίνεται πως είχε μαγευτεί από εκείνη. Προς Θεού, δεν υποστηρίζουμε πως υπήρχε τίποτα περισσότερο από έναν θαυμασμό ενός άνδρα για μια ωραία γυναίκα, ωστόσο, η μαρτυρία της Βουγιουκλάκη δείχνει πως ίσως η καρδιά του Ορχάν να έκανε «τικ τακ» λίγο πιο δυνατά για εκείνη.

Ο Ιάσων Τριανταφυλλίδης σε αφιέρωμα για τον παλιό ελληνικό κινηματογράφο που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό “BHMAgazino” αποκαλύπτει παρασκήνια από την επιτυχία «Χτυποκάρδια στο θρανίο», μια ταινία που «έσπασε ταμεία» σε Ελλάδα και Τουρκία το 1963.

«Στις αρχές των 60s η Αλίκη Βουγιουκλάκη ήταν τόσο δημοφιλής στην Τουρκία, ώστε υπήρχε μια γυναίκα, η οποία έβγαζε για μια δεκαετία το ψωμί της ντουμπλάροντας με τη φωνή της την Αλίκη στις ταινίες της, που παίζονταν στη γείτονα χώρα» έγραφε.

H Αλίκη Βουγιουκλάκη και ο Ορχάν Γκιουνισραϋ
H Αλίκη Βουγιουκλάκη και ο Ορχάν Γκιουνισραϋ

Το 1963, λοιπόν, το «Χτυποκάρδια στο θρανίο» γυρίστηκε ταυτοχρόνως, δύο φορές, στο ίδιο διάστημα, πλάνο πλάνο, στα ελληνικά και στα τούρκικα. Το τέχνασμα ήταν ιδιοφυές και για όσους θυμούνται την ταινία, το «ταξίδι του μέλιτος» των νεονύμφων ήταν γυρισμένο έτσι κι αλλιώς στην Κωνσταντινούπολη.

Όπως σημειώνει ο αρθρογράφος, ο Σακελάριος, ο Χατζηδάκης και η Αλίκη ήταν οι βασικοί συντελεστές που δεν άλλαζαν, αλλά τους ρόλους έπαιζαν στη μία ταινία μόνο Έλληνες ηθοποιοί και στην άλλη μόνο Τούρκοι. Βέβαια, η ταινία στα τούρκικα δεν κυκλοφόρησε ποτέ, αφού αναταράξεις στις σχέσεις των δύο χωρών ανέβαλαν για πάντα τα σχέδια των δημιουργών.

Η Αλίκη Βουγιουκλάκη λοιπόν, σύμφωνα με όσα γράφει ο Ιάσωνας Τριανταφυλλίδης θυμόταν: «Κάθε πρωί έφτανε στο πλατό ο Τούρκος συμπρωταγωνιστής μου, ο γοητευτικός Ορχάν Γκιουνσιράι, με ένα τριαντάφυλλο και μου έλεγε “καλημέρα, δεσποινίς Αλίκη”, ενώ ο Δημητράκης (σ.σ. Παπαμιχαήλ) μου έλεγε “πάλι άργησες, μωρή;”».

 



ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Αναζήτηση