21:14
20/11/2024
Search
Close this search box.

NEWSLETTER

Eγγραφείτε στο newsletter και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα της επικαιρότητας.
*Θα χρησιμοποιηθεί σύμφωνα με την πολιτική απορρήτου μας
21:14
20/11/2024
Search
Close this search box.

NEWSLETTER

Eγγραφείτε στο newsletter και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα της επικαιρότητας.
*Θα χρησιμοποιηθεί σύμφωνα με την πολιτική απορρήτου μας

Πώς προέκυψε το διάσημο λογότυπο με τη γλώσσα που έγινε το σύμβολο των Rolling Stones

Η χαρακτηριστική γλώσσα των Rolling Stones / Φωτογραφία: Unsplash

Η χαρακτηριστική γλώσσα των Rolling Stones / Φωτογραφία: Unsplash

12.07.2022
18:50
Τελευταία ενημέρωση: 13/07/2022 • 9:09
Ίσως το πιο διάσημο λογότυπο μπάντας, αυτό των γερόλυκων Rolling Stones

Λίγα λογότυπα έχουν την τύχη να είναι τόσο αναγνωρίσιμα όσο τα «καυτά χείλη», το χαρακτηριστικό λογότυπο με τα κατακκόκκινα χείλη και την προτεταμένη γλώσσα, που έχει γίνει σήμα κατατεθέν των Rolling Stones.

Ωστόσο, η γλώσσα που έχει γίνει κάτι σαν pop culture item, δεν συνόδευε πάντοτε την μπάντα που αποτελεί την μακροβιότερη ροκ μπάντα όλων των εποχών. Σύμφωνα με το περιοδικό Rolling Stone, η γλώσσα χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά στο εξώφυλλο του άλμπουμ Sticky Fingers το 1971 και σχεδιάστηκε από τον Τζόν Πάσχε, φοιτητή του Royal College of Art στο Λονδίνο.

Οι Rolling Stones χρειάζονταν μια αφίσα για την ευρωπαϊκή περιοδεία τους το 1970, αλλά δεν ήταν ευχαριστημένοι με τα σχέδια που τους προσέφερε η τότε δισκογραφική τους εταιρεία Decca Records.

Το συγκρότημα άρχισε να αναζητά έναν φοιτητή για να σχεδιάσει όχι μόνο την αφίσα, αλλά και ένα λογότυπο ή σύμβολο που θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί σε χαρτί σημειώσεων, σε εξώφυλλο προγράμματος και σε εξώφυλλο για το δελτίο Τύπου.

Ο Τζον Πάσχε βρισκόταν στο τρίτο και τελευταίο έτος του τότε στο μεταπτυχιακό του, στο Royal College of Art στο Λονδίνο το 1970, όταν ο Μικ Τζάγκερ τον πλησίασε έχοντας δει τα σχέδιά του στην τελική επίδειξη του πτυχίου.

Αφού δέχτηκε την ανάθεση, ο Πάσχε άρχισε να εργάζεται πάνω στην αφίσα. Ο Τζάγκερ δέχτηκε τη δεύτερη και τελική εκδοχή του. Για το λογότυπο, ο Τζάγκερ είχε προτείνει τη γλώσσα της ινδουιστικής θεάς Κάλι. Σε συνέντευξή του στους New York Times, ο Pasche υποστήριξε: «Δεν ήθελα να κάνω κάτι ινδικό, γιατί πίστευα ότι θα ήταν πολύ γρήγορα ξεπερασμένο, καθώς όλοι περνούσαν αυτή τη φάση εκείνη την εποχή» Ωστόσο, τον ενέπνευσε στο σχέδιό του ένα άγαλμα της ινδουιστικής θεάς Κάλι, στο οποίο εκείνη φαίνεται να βγάζει τη γλώσσα έξω.

Ο Πάσχε δήλωσε επίσης: «Η σχεδιαστική ιδέα για τη γλώσσα ήταν να αντιπροσωπεύει την αντιεξουσιαστική στάση του συγκροτήματος, το στόμα του Μικ και τους προφανείς σεξουαλικούς συνειρμούς. Τη σχεδίασα με τέτοιο τρόπο ώστε να αναπαράγεται εύκολα και σε ένα στυλ που πίστευα ότι θα μπορούσε να αντέξει στο χρόνο».

Η απίστευτη επιτυχία του λογότυπου

Η χρήση του λογότυπου έχει ξεπεράσει κατά πολύ την αρχική του χρήση σε εξώφυλλο άλμπουμ, ετικέτα δίσκου και αφίσα περιοδείας, έχει γίνει το επίσημο λογότυπο του συγκροτήματος. Πλέον χρησιμοποιείται ευρέως στα περισσότερα προϊόντα με τη σφραγίδα των Rolling Stones, όπως μπλουζάκια, φούτερ, κάλτσες, σουβέρ, ετικέτες αποσκευών, φιάλες ουίσκι, ζώνες, καπέλα του μπέιζμπολ, πιστωτικές κάρτες κ.λπ.

Το λογότυπο έχει χρησιμοποιηθεί ακόμη και στα αεροσκάφη του συγκροτήματος με τα οποία μετακινούνται κατά τις περιοδείες των συναυλιών τους. Το λογότυπο έχει χρησιμοποιηθεί σε όλες τις κυκλοφορίες των Rolling Stones μετά το 1970, τόσο στην Rolling Stones Records από το 1970, όσο και όταν το συγκρότημα υπέγραψε στην Virgin Records.

Το 2022, το λογότυπο δημιουργήθηκε σε LEGO για το θέμα LEGO Art, στο πλαίσιο της 60ής επετείου του συγκροτήματος.



ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Αναζήτηση