Quantcast
23:35
28/04/2024
Search
Close this search box.

NEWSLETTER

Eγγραφείτε στο newsletter και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα της επικαιρότητας.
*Θα χρησιμοποιηθεί σύμφωνα με την πολιτική απορρήτου μας
23:35
28/04/2024
Search
Close this search box.

NEWSLETTER

Eγγραφείτε στο newsletter και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα της επικαιρότητας.
*Θα χρησιμοποιηθεί σύμφωνα με την πολιτική απορρήτου μας

Λάνθιμος για Έμα Στόουν: «Την είχα σκεφτεί και για τον “Αστακό” – Έχει αυτό το πρόβλημα ομιλίας που θα ήταν κρίσιμο για την ταινία»

Ο Γιώργος Λάνθιμος με την Έμα Στόουν /Φωτογραφία: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ο Γιώργος Λάνθιμος με την Έμα Στόουν /Φωτογραφία: ΑΠΕ-ΜΠΕ

01.02.2024
22:13
Τελευταία ενημέρωση: 02/02/2024 • 11:07
Τι είπε ο Γιώργος Λάνθιμος για την Έμα Στόουν

Η φιλία του με την Έμα Στόουν, η απελευθέρωση νέων πλευρών του Μαρκ Ράφαλο και του Κόλιν Φάρελ, η επόμενη ταινία του και οι περιορισμοί της γλώσσας. Αυτά ήταν μερικά μόνο από τα θέματα που συζήτησε ο Γιώργος Λάνθιμος κατά τη διάρκεια μιας συνέντευξης επί σκηνής που διοργάνωσε το Βρετανικό Ινστιτούτο Κινηματογράφου (BFI) στο Λονδίνο το βράδυ της Τετάρτης 31 Ιανουαρίου.

«Δεν σκέφτομαι πραγματικά τα ίδια τα θέματα», μοιράστηκε ο Λάνθιμος όταν ρωτήθηκε από ένα μέλος του κοινού ποια θέματα και ποιες θεματικές ενότητες σχεδιάζει να αναλάβει σε μελλοντικές ταινίες. «Είναι περισσότερο το να σκέφτομαι τις ιστορίες και τις δομές και να διαισθάνομαι ότι υπάρχει κάτι εκεί που με ενδιαφέρει».

Είπε επίσης ότι «μόνο μετά από αυτό συνειδητοποιείς τι είναι αυτό που αφορά τον εαυτό σου [αφού] για άλλους ανθρώπους μπορεί να αφορά άλλο πράγμα. Οπότε είναι δύσκολο να πεις ποια είναι τα θέματα».

Ο σκηνοθέτης είπε ότι αυτός και οι συνεργάτες του «ενδιαφέρονται για τους ανθρώπους και απλά να εμβαθύνουν σε τέτοιου είδους κοινωνικές δομές και συμπεριφορές και σχέσεις».

Στη συνέχεια αναφέρθηκε στο τελευταίο του έργο, το οποίο έχει τίτλο «Kinds of Kindness» και στο οποίο συμμετέχουν μεταξύ άλλων οι Στόουν, Τζέσι Πλέμονς, Μάργκαρετ Κουάλεϊ και Γουίλεμ Νταφόε.

«Μόλις γυρίσαμε αυτή την ταινία … η οποία είναι τρεις διαφορετικές ιστορίες», είπε ο σκηνοθέτης, χαρακτηρίζοντάς τη «μια σύγχρονη ταινία». Και πρόσθεσε: «Είναι τρεις διαφορετικές ιστορίες, και τελειώνουμε το μοντάζ αυτή τη στιγμή, και ακόμα δεν μπορώ να σας πω ακριβώς περί τίνος πρόκειται. Αλλά επίσης δεν θα ήθελα να σας πω τι νομίζω ότι αφορούν οι ιστορίες, γιατί αυτό το κάνει τόσο μικρό. Προσπαθώ να μην το σκέφτομαι καν κατά τη διάρκεια της διαδικασίας, γιατί φοβάμαι ότι αυτό θα κάνει τις επιλογές μου πιο στενές».


Ο σκηνοθέτης που βρίσκεται πίσω από ταινίες όπως τα «Dogtooth», «The Lobster», «The Killing of a Sacred Deer» και «The Favourite», μίλησε επίσης για το έργο του και τη δημιουργική του διαδικασία κατά τη διάρκεια της εμφάνισής του στο Southbank Centre της βρετανικής πρωτεύουσας. Η εκδήλωση, με τίτλο «Ο Γιώργος Λάνθιμος σε συζήτηση», συγκέντρωσε μεγάλο πλήθος κόσμου, μεταξύ των οποίων και η Στόουν, η οποία κάθισε στην πρώτη σειρά.

Η μαύρη κωμωδία επιστημονικής φαντασίας «Poor Things» κέρδισε πρόσφατα 11 υποψηφιότητες η καθεμία για τα κινηματογραφικά βραβεία BAFTA και τα Όσκαρ.

Ερωτηθείς για τη συνεχιζόμενη δημιουργική συνεργασία του με την Στόουν, ο Λάνθιμος είπε στο κοινό: «Το αστείο είναι, που της το λέω, αλλά εκείνη δεν με πιστεύει, ότι τη σκέφτηκα και για τον “Αστακό”». Η Στόουν ακούστηκε να γελάει όταν το είπε αυτό, αποσπώντας γέλια και από το κοινό. «Έχει αυτό το υπέροχο πρόβλημα ομιλίας, μοιάζει με ψεύδισμα», συνέχισε. «Και στον κόσμο του “Αστακού” αυτό θα ήταν πολύ κρίσιμο, ένα πολύ ιδιαίτερο χαρακτηριστικό. Έτσι θα μπορούσε να είναι η γυναίκα που ψευδίζει».

Ο Γιώργος Λάνθιμος με τους ηθοποιούς του Poor Things
Ο Γιώργος Λάνθιμος με τους ηθοποιούς του Poor Things / Φωτογραφία: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Πώς κατέληξε η Στόουν να υποδυθεί την Μπέλα Μπάξτερ στο Poor Things; «Γνωριστήκαμε πολύ καλά, ακόμα και πριν γυρίσουμε το “Favourite”, γιατί αρχίσαμε να το συζητάμε μερικά χρόνια πριν και χρειάστηκε λίγος χρόνος για να γίνει. Έτσι γίναμε φίλοι κατά τη διάρκεια αυτού του χρόνου», εξήγησε ο Λάνθιμος. «Στη συνέχεια, όταν είχαμε πραγματικά την εμπειρία της εργασίας, ήταν απλά προφανές ότι τα πηγαίναμε καλά και ότι μας αρέσει να δουλεύουμε μαζί».

Έτσι, ανέφερε άλλα πρότζεκτ στην πρωταγωνίστρια, «και εκείνη αμέσως “ρίχτηκε” στο Poor Things μόλις άκουσε την ιστορία…. Και τα υπόλοιπα είναι παρελθόν».

Ερωτηθείς για το πώς έδειξε νέες πλευρές του Μαρκ Ράφαλο στο «Poor Things», ο Λάνθιμος είπε ότι τα εύσημα για την υποκριτική δουλειά πρέπει να αποδοθούν στους πρωταγωνιστές του και τη δημιουργικότητά τους. Μοιράστηκε όμως ότι ο Ράφαλο είχε αρχικά κάποιες αμφιβολίες, τις οποίες ο σκηνοθέτης κατάφερε να αντιμετωπίσει.

«Λοιπόν, απλά τον άφησα ελεύθερο, ήταν έτοιμος να προχωρήσει», είπε ο Έλληνας σκηνοθέτης, χαρακτηρίζοντας τον Ράφαλο «λαμπρό ηθοποιό».

«Ήταν λίγο διστακτικός, υποθέτω, γιατί δεν είχε κάνει κάτι τέτοιο», θυμήθηκε. «Τώρα που τον ξέρω καλύτερα, νομίζω ότι γενικά πάντα πιστεύει ότι δεν είναι καλός για κάτι τέτοιο».

Στη συνέχεια όμως ο Ράφαλο ενθουσιάστηκε και «αγκάλιασε πλήρως» τον ρόλο του, θυμήθηκε ο Λάνθιμος. «Μπήκε δυνατά όταν αρχίσαμε τις πρόβες. Είχαμε δύο ή τρεις εβδομάδες πρόβες. Ήταν ο τύπος που ήταν ήδη εκεί. Και περάσαμε τόσο καλά κατά τη διάρκεια των προβών».

Ερωτηθείς σχετικά με την αντίδρασή του για την ευρεία απήχηση που απολαμβάνει η ταινία «Poor Things», ο Λάνθιμος απάντησε: «Έχω εκπλαγεί».

Ο σκηνοθέτης εξήρε επίσης άλλους αστέρες με τους οποίους έχει συνεργαστεί. Συζητώντας για τον Κόλιν Φάρελ και τη δουλειά του στον «Αστακό», ο Λάνθιμος είπε: «Έψαχνε να κάνει διαφορετικά πράγματα».

«Η κωμική του αίσθηση και, γενικά, η παρουσία του θεωρούσα ότι ήταν πολύ δυνατή. Και υποθέτω ότι το θέμα με το κάστινγκ μαζί μου είναι, πρώτα απ’ όλα, ότι θέλω να προσπαθήσω να βρω ανθρώπους με τους οποίους θέλω να δουλέψω, άσχετα αν ταιριάζουν ακριβώς στον χαρακτήρα. Γι’ αυτό έπρεπε να πάρει τόσο πολύ βάρος. Αλλά κυρίως πρόκειται για ανθρώπους με τους οποίους θέλω να δουλέψω, να τους γνωρίσω και να δω αν τα πάμε καλά» σχολίασε ο σκηνοθέτης και συμπλήρωσε:

«Είναι σημαντικό να βρεις τους ανθρώπους που έχουν πραγματικά αυτή τη σύνδεση με τη δουλειά σου και με σένα ως άτομο».

Γιώργος Λάνθιμος - Έμα Στόουν
Γιώργος Λάνθιμος – Έμα Στόουν /Φωτογραφία: Eurokinissi

Ο Φάρελ, βέβαια, είχε εμφανιστεί και στο «Killing of a Sacred Deer», μαζί με τη Νικόλ Κίνταμ και τον τότε ανερχόμενο Μπάρι Κιόγκαν. Αποκαλώντας τον «απίστευτο», ο Λάνθιμος θυμήθηκε: «Είδαμε εκατοντάδες Αμερικανόπουλα» για τον ρόλο του. «Ήταν ξεκάθαρο αμέσως ότι ήταν τόσο ξεχωριστός».

Η παρουσία ενός βετεράνου όπως η Κίντμαν στο πλατό βοήθησε επίσης. «Η Νικόλ είναι εξαιρετικά γενναιόδωρη», είπε ο Λάνθιμος εκθειάζοντας την. «Αυτό βοηθάει πολύ».

Συνολικά, ο Λάνθιμος δήλωσε ότι βλέπει τη δουλειά του με τους ηθοποιούς ως το να φροντίζει «να τους δίνει χώρο … (ώστε) να μπορούν να δοκιμάζουν πράγματα και να είναι ασφαλείς».

Ένα από τα πράγματα για τα οποία ο σκηνοθέτης έχει αποκτήσει φήμη είναι η ασυνήθιστη προσέγγισή του στην προετοιμασία και τα σκηνικά του. «Επινοώ παιχνίδια για να γνωριστούν οι ηθοποιοί μεταξύ τους και να νιώσουν άνετα να γελοιοποιηθούν και να κάνω τη διαδικασία ανάλαφρη και διασκεδαστική», εξηγεί ο Έλληνας σκηνοθέτης. «Δεν πρέπει να παίρνουμε τα πράγματα πολύ σοβαρά. Κάνουμε ταινίες».

Τι παιχνίδια βάζει τους σταρ του να παίζουν; «Είναι πολλά σωματικά πράγματα», μοιράστηκε, αναφέροντας ως παραδείγματα τον χορό και τους «ανόητους περιπάτους», μαζί με το «να αυξάνεις την ένταση της φωνής σου καθώς μιλάς με εντελώς ανούσιο τρόπο».

Τι λέει λοιπόν ο Λάνθιμος για τους ανθρώπους που περιγράφουν τις ταινίες του ως παράλογες; «Δεν είναι πάντα το πιο ευχάριστο πράγμα να σε εγκλωβίζουν σε ένα πράγμα», μοιράστηκε. «Υποθέτω ότι υπάρχει κάποιο είδος παραλογισμού στις ταινίες, αλλά ελπίζω ότι είναι πιο σύνθετες από αυτό».

Η ίδια η περιγραφή της εκδήλωσης του Βρετανικό Ινστιτούτο Κινηματογράφου εξήρε επίσης τον σκηνοθέτη για «τις εξαιρετικά επεξεργασμένες, άγριες παράλογες ιστορίες του και τις σκοτεινά κωμικές εξερευνήσεις της ανθρώπινης κατάστασης».

Ο Λάνθιμος καταλαβαίνει τέτοιους χαρακτηρισμούς. «Καταλαβαίνω γιατί οι άνθρωποι έχουν την ανάγκη να το περιγράψουν με έναν συγκεκριμένο τρόπο ή να το κατανοήσουν χρησιμοποιώντας τη γλώσσα», είπε στο κοινό. «Αλλά το θέμα είναι ότι το πρόβλημα είναι ότι η γλώσσα δεν είναι πάντα επαρκής για κάθε είδους έργο τέχνης».



ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Αναζήτηση