Το πρώτο gay φιλί στην ελληνική τηλεόραση δόθηκε το 2003 στη σειρά «Κλείσε τα μάτια» του Χριστόφορου Παπακαλιάτη, στο MEGA. Κι όμως παρότι είχαμε ήδη μπει στον 21ο αιώνα, το απαρχαιωμένο Συμβούλιο Ραδιοτηλεόρασης, αυτή η τρυφερή στιγμή μεταξύ δυο ανδρών θεωρήθηκε προσβολή για την μέση ελληνική οικογένεια και λόγος για να επιβληθεί βαρύ πρόστιμο στο κανάλι.
Πρωταγωνιστές σε εκείνη τη σκηνή πριν από 19 χρόνια ήταν ο Κώστας Κάππας και ο Περικλής Ασημακόπουλος στο δράμα του Χριστόφορου Παπακαλιάτη «Κλείσε τα μάτια». Όπως είπαμε, τότε, το gay φιλί σόκαρε τόσο πολύ, που είχε σαν αποτέλεσμα το ΕΣΡ να επιβάλλει πρόστιμο ύψους 100.000 ευρώ στη σειρά. Το περίφημο πρόστιμο έγινε μέχρι και ρεπορτάζ στο BBC.
Το πρόστιμο για το gay φιλί ακυρώθηκε ευτυχώς τρία χρόνια αργότερα από το Συμβούλιο της Επικρατείας.
Κι αν πέρασαν 19 χρόνια, το θέμα παραμένει ταμπού για την ελληνική τηλεόραση. Μόλις τον περασμένο χειμώνα, η σειρά «Τούρτα της μαμάς» προέβαλε το φιλί του Πάρι (Πάρις Θωμόπουλος) με τον σύντροφό του Παναγιώτη (Γιώργο Τσιάντουλα) και παρότι έλαβε πολλά θετικά σχόλια στα social media αποτέλεσε και αφορμή για ορισμένους να βγάλουν όλο τους το μίσος και την αντιδραστικότητα.
Άλλωστε, η ΕΡΤ υπέπεσε στον πειρασμό να «κόψει» σκηνές από το τελευταίο επεισόδιο ακριβώς για τον ίδιο λόγο. Συγκεκριμένα, ένα γκέι ζευγάρι την ημέρα που υπέγραψε το Σύμφωνο Συμβίωσης φαινόταν να έχει πείσει έναν ιερέα να ευλογήσει την ένωσή τους.
Η κωμωδία σατίριζε την οξύμωρη εικόνα του ιερέα σε έναν γάμο μεταξύ δύο ανδρών, ο οποίος σε κάθε περίπτωση γινόταν στην κουζίνα του σπιτιού. Στον επίσημο λογαριασμό της σειράς στο YouTube έχει αναρτηθεί βίντεο με τις κομμένες σκηνές, όπως προβλήθηκαν στο τρέιλερ της ΕΡΤ, παρότι ο δημιουργός έσπευσε να δώσει άλλοθι στη δημόσια τηλεόραση.
Από την προβολή του τρέιλερ στον αέρα της ΕΡΤ και έπειτα ξεκίνησε ένας πόλεμος στο Twitter με αρκετούς να χρησιμοποιούν το αχαρακτήριστο hashtag #ERT_ανώμαλοι, διαμαρτυρόμενοι για τη σειρά. Το γενικότερο σκεπτικό – αδυνατούμε να αναπαράγουμε τη φρασεολογία – είχε να κάνει με το περιεχόμενο της σειράς και το κατά πόσο η Δημόσια Τηλεόραση δικαιούται να προβάλει τέτοια προγράμματα.
Ο Χριστόφορος Παπακαλιάτης έχει το «άγγιγμα του Μίδα»
Ο δημιουργός επιστρέφει στην τηλεόραση έπειτα από 12 χρόνια με μια σειρά «στοίχημα», τόσο για τον ίδιο, όσο όμως και για το MEGA. Το Maestro βάζει στόχο να μπει η Ελλάδα στον χάρτη των παραγωγών χωρών που μπορούν να εξάγουν μυθοπλασία και αν κρίνουμε από τα πρώτα δείγματα, όλα συνηγορούν πως δεν είναι καθόλου απίθανο να τον πετύχει.
Στα εννιά επεισόδια του «Maestro», ο Χριστόφορος Παπακαλιάτης αφηγείται αριστοτεχνικά μια συναρπαστική ιστορία πάθους και σύγκρουσης. Ένα καστ ταλαντούχων ηθοποιών ενσαρκώνει πολυδιάστατους ήρωες, μέσα από τους οποίους ο δημιουργός επιχειρεί να εμβαθύνει στην ψυχοσύνθεση χαρακτηριστικών τύπων της κοινωνίας μας.
Ο Χριστόφορος Παπακαλιάτης, είτε είναι του γούστου σου, είτε όχι, είναι μια κατηγορία μόνος του στην ελληνική μυθοπλασία εδώ και περισσότερα από 20 χρόνια. Ερωτικά δράματα, διλήμματα μεταξύ του πρέπει και του θέλω, μεγάλες αγάπες που αψήφησαν τους νόμους Θεού και ανθρώπων, είναι τα στοιχεία με τα οποία μπολιάζει ο σεναριογράφος τις σειρές του. Τις πασπαλίζει βέβαια με κινηματογραφική φωτογραφία, βασανισμένη (με την έννοια της άοκνης αναζήτησης) μουσική και πάντοτε προσεγμένο και επιλεγμένο καστ.
Πριν λίγες μέρες, ο Χριστόφορος Πακαλιάτης παρουσίασε τη σειρά στους εκπροσώπους του Τύπου και το «S» ήταν εκεί.
Φυσικά, πλην της υπογραφής του Χριστόφορου Παπακαλιάτη, που σαφέστατα έχει το δικό της βάρος στη νέα πολλά υποσχόμενη σειρά του MEGA, εξαιρετικό μοιάζει και το καστ των ηθοποιών. Ο Χριστόφορος Παπακαλιάτης και οι Χάρις Αλεξίου, Μαρία Καβογιάννη, Φάνης Μουρατίδης, Μαρίσσα Τριανταφυλλίδου, Αντίνοος Αλμπάνης, Στεφανία Γουλιώτη, Κλέλια Ανδριολάτου, Ορέστης Χαλκιάς, Γιώργος Μπένος, Δημήτρης Κίτσος δέχτηκαν ερωτήσεις από τους δημοσιογράφους, μοιράστηκαν στιγμές από τη δημιουργία της σειράς και άκουσαν τις πρώτες εντυπώσεις των παρευρισκόμενων.