03:10
08/09/2024
Search
Close this search box.

NEWSLETTER

Eγγραφείτε στο newsletter και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα της επικαιρότητας.
*Θα χρησιμοποιηθεί σύμφωνα με την πολιτική απορρήτου μας
03:10
08/09/2024
Search
Close this search box.

NEWSLETTER

Eγγραφείτε στο newsletter και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα της επικαιρότητας.
*Θα χρησιμοποιηθεί σύμφωνα με την πολιτική απορρήτου μας

Φρενίτιδα μεταξύ των σινεφίλ μετά τις φήμες για «μυστική» ταινία του Ντέιβιντ Λιντς (βίντεο)

Ο Αμερικανός σκηνοθέτης Ντέιβιντ Λιντς / Φωτογραφία: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ο Αμερικανός σκηνοθέτης Ντέιβιντ Λιντς / Φωτογραφία: ΑΠΕ-ΜΠΕ

13.04.2022
20:21
Τελευταία ενημέρωση: 14/04/2022 • 8:10
Ο Ντέιβιντ Λιντς αρνείται πως έχει καινούργια ταινία στις Κάννες

«Χάνουν το μυαλό τους» οι θαυμαστές του Ντέιβιντ Λιντς, μετά την κυκλοφορία φημών ότι ο σκηνοθέτης γύρισε κρυφά ταινία που θα κάνει πρεμιέρα φέτος.

Ο καταξιωμένος σκηνοθέτης γύρισε το μεγάλου μήκους φιλμ «Inland Empire» το 2006, τα 18 επεισόδια της σειράς «Twin Peaks: The Return» το 2017, καθώς και μια σειρά από ταινίες μικρού μήκους.

Σύμφωνα με το Variety, το οποίο επικαλείται «καλά ενημερωμένες πηγές» το επόμενο πρότζεκτ του Λιντς πρόκειται να κάνει ντεμπούτο στο φετινό Φεστιβάλ των Καννών.

Το πρότζεκτ θα έχει τη μορφή ταινίας μεγάλου μήκους και περιλαμβάνει τη Λόρα Ντερν σε έναν απροσδιόριστο ρόλο, μαζί με άλλους «τακτικούς συνεργάτες του Λιντς».

Οι θαυμαστές δεν έκρυψαν τον ενθουσιασμό τους για την προοπτική με αναρτήσεις στα social media, με έναν από τους πιστούς οπαδούς του σκηνοθέτη να γράφει: «Χάνω το μυαλό μου».

«Είναι η καλύτερη είδηση που έχω ποτέ ακούσει» έγραψε χρήστης στο Twitter.

«Ω νέα ταινία του Ντέιβιντ Λιντς!» έγραψε άλλος. «Έγινε αμέσως η ταινία για την οποία είμαι πιο ενθουσιασμένος» αναφέρεται σε άλλο σχόλιο.

Το φετινό Φεστιβάλ Καννών διαρκεί από τις 17 έως τις 28 Μαΐου 2022.

Ο Ντέιβιντ Λιντς αρνείται πως έχει καινούργια ταινία στις Κάννες

Το Entertainment Weekly μίλησε στον Λιντς για τη 4Κ επανέκδοση του «Inland Empire» και φυσικά τον ρώτησε εάν έχει καινούργια ταινία η οποία θα κάνει την πρεμιέρα της στις Κάννες.

Ο Λιντς απλά γέλασε και το αρνήθηκε. «Δεν έχω καμία νέα ταινία. Αυτό είναι μια απλή φήμη. Ορίστε λοιπόν. Δεν συμβαίνει. Δεν έχω ταινία. Δυστυχώς δεν έχω τίποτα στις Κάννες. Ολο αυτό δημιουργήθηκε επειδή κάποιοι σκέφτηκαν, “αυτό θα ήταν ωραίο”. Αλλά υπάρχει κάτι νέο, αλλά δεν είναι δικό μου. Δεν ξέρω ποιανού είναι. Λένε ότι υπάρχει κάτι καινούργιο στις Κάννες και δεν λένε ποιανού είναι, και κάποιοι νόμιζαν ότι ήταν η ταινία μου, αλλά δεν είναι.».

Πάντως ο Λιντς έχει πράγματα με τα οποία ασχολείται αυτόν τον καιρό. «Ασχολούμαι με τη ζωγραφική και τη γλυπτική κάθε μέρα. Και δουλεύω και πάνω στην διόρθωση χρωμάτων και τον χρονισμό του “Lost Highway”», κάτι που ίσως σημαίνει πως κι αυτή η ταινία ίσως αποκτήσει σύντομα μια 4Κ επανέκδοση.

Ίσως από την άλλη ο Λιντς λέει ψέματα πως δεν έχει ταινία στις Κάννες, εξάλλου δεν θα είναι και η πρώτη φορά που κάποιος καλλιτέχνης κάνει κάτι τέτοιο πριν αυτό ανακοινωθεί επίσημα.

Ποιος είναι ο Ντέιβιντ Λιντς

Ο Ντέιβιντ Λιντς είναι ένας από τους πιο τους ξεχωριστούς Αμερικανούς κινηματογραφιστές με φανατικούς θαυμαστές και περισσότερους επικριτές, που θεωρούν τις ταινίες του αυστηρά προσωπικές και ακαταλαβίστικες.

Ακροβατώντας με αξιοσημείωτη ισορροπία και επιδεξιότητα μεταξύ εμπορικού και πρωτοποριακού κινηματογράφου, έφερε στην μεγάλη οθόνη μια μοναδική σκοτεινή και ανησυχητική όψη της πραγματικότητας, έναν εφιαλτικό κόσμο που χαρακτηρίζεται από στιγμές ακραίας βίας, αλλόκοτων κωμικών καταστάσεων και παράξενης ομορφιάς.

Από την αρχή της καριέρας του, καθιερώθηκε ως ο αναγεννησιακός άνθρωπος της σύγχρονης αμερικανικής κινηματογραφίας, ένας όχι μόνο αναγνωρισμένος σκηνοθέτης και σεναριογράφος, αλλά και τηλεοπτικός παραγωγός, φωτογράφος, γελοιογράφος, γραφίστας και συνθέτης.

Ο Ντέιβιντ Λιντς είχε φιλοδοξία να γίνει ζωγράφος

Ο Ντέιβιντ Λιντς γεννήθηκε στις 20 Ιανουαρίου 1946 στην πόλη Μιζούλα της πολιτείας Μοντάνα. Ο πατέρας του ήταν δασονόμος με συχνές μετακινήσεις κατά την διάρκεια των παιδικών του χρόνων. Φιλοδοξία του από μικρός ήταν να γίνει ζωγράφος και μετά την ολοκλήρωση των δευτεροβάθμιων σπουδών του γράφτηκε στην Σχολή Καλών Τεχνών της Βοστώνης, την οποία γρήγορα εγκατέλειψε, επειδή δεν πληρούσε τις αισθητικές του αντιλήψεις.

Περιπλανήθηκε για λίγο στην Ευρώπη και αφού δεν κατόρθωσε να συμπεριληφθεί στους μαθητές του διακεκριμένου εξπρεσιονιστή ζωγράφου Όσκαρ Κοκόσκα, επέστρεψε στις ΗΠΑ και γράφτηκε στην Ακαδημία Καλών Τεχνών της Φιλαδέλφειας. Στην σχολή του δημιούργησε το πρώτο του φιλμ, ένα ταινιάκι κινουμένων σχεδίων 60 δευτερολέπτων με τίτλο «Six Men Getting Sick», για τις ανάγκες ενός πειραματικού εικαστικού διαγωνισμού.

Το 1970, γράφτηκε στο Κέντρο Ανωτέρων Κινηματογραφικών Σπουδών του Αμερικανικού Κινηματογραφικού Ινστιτούτου

Το 1970, γράφτηκε στο Κέντρο Ανωτέρων Κινηματογραφικών Σπουδών του Αμερικανικού Κινηματογραφικού Ινστιτούτου (AFI), όπου ξεκίνησε τα γυρίσματα της πρώτης ταινίας με τίτλο «Eraserhead», η οποία προβλήθηκε τελικά το 1977. Ήταν μια απωθητική και ακατανόητη ταινία για μεγάλη μερίδα της κριτικής και τους ανυποψίαστους θεατές, αλλά γρήγορα απέκτησε πολλούς θαυμαστές και τον βοήθησε να χτίσει την φήμη του ως ένας ξεχωριστός κινηματογραφικός δημιουργός. Σήμερα η πρώτη ταινία του Λιντς είναι αντικείμενο λατρείας από τους σινεφίλ.

Η αναμφισβήτητη καλλιτεχνική αρτιότητα της ταινίας, προσέλκυσε το ενδιαφέρον του κωμικού και παραγωγού Μελ Μπρουκς, ο οποίος του ανέθεσε την κινηματογραφική μεταφορά της ζωής του Τζόζεφ Μέρικ, ενός τραγικά παραμορφωμένου άντρα που έζησε στο Βικτωριανό Λονδίνο το 1880.

Η ταινία με τίτλο «Ο Άνθρωπος Ελέφαντας» («The Elephant Man») βγήκε στους κινηματογράφους το 1980, με ένα λαμπρό καστ ηθοποιών – Τζον Χαρτ στον επώνυμο ρόλο, Άντονι Χόπκινς και Τζον Γκίλγκουντ- και γνώρισε μεγάλη καλλιτεχνική και εμπορική επιτυχία. Προτάθηκε για 8 Όσκαρ (κέρδισε 3), δύο από τα οποία, για την σκηνοθεσία και το σενάριο του Λιντς.

Η μεγάλη επιτυχία της ταινίας τον έφερε κοντά στον ιταλό μεγαλοπαραγωγό Ντίνο Ντε Λαουρέντις.Ο Λιντς ανέλαβε την σκηνοθεσία της ταινίας επιστημονικής φαντασίας «Ντιούν» («Dune»,1984), βασισμένης στην ομώνυμη κλασική νουβέλα του Φρανκ Χέρμπερτ, η οποία όμως ήταν μια κολοσσιαία καλλιτεχνική και εμπορική αποτυχία.

Το 1986 επανήλθε δριμύτερος και με παραγωγό και πάλι τον Ντε Λαουρέντις παρουσίασε το «Μπλε Βελούδο» («Blue Velvet»), μια σουρεαλιστική ταινία μυστηρίου, που του χάρισε μια υποψηφιότητα για το Όσκαρ σκηνοθεσίας και σήμερα θεωρείται αριστούργημα.

Την διετία 1990-1991 έγινε ευρύτερα γνωστός με το τηλεοπτικό σήριαλ «Twin Peaks» ή όπως προβλήθηκε από την ΕΡΤ «Ο ύποπτος κόσμος του Τουίν Πικς». Η σειρά κέρδισε φανατικούς θεατές και στην χώρα μας και σήμερα θεωρείται σημείο αναφοράς για την μικρή οθόνη. Δεν είχε όμως την ίδια απήχηση το πρίκουελ της σειράς «Twin Peaks:Fire with Me», που προβλήθηκε το 1992.

Το 1990 σκηνοθέτησε την μαύρη κωμωδία «Ατίθαση Καρδιά» («Wild at Heart»), με πρωταγωνιστές τον Νίκολας Κέιτζ και την Λόρα Ντερν, που υποδύονται ένα ερωτευμένο ζευγάρι, που ξεκινάει μια εφιαλτική περιπλάνηση στο Τέξας. Η ταινία απέσπασε τον Χρυσό Φοίνικα του Κινηματογραφικού Φεστιβάλ των Καννών τον ίδιο χρόνο.

Μέχρι το τέλος της δεκαετίας σκηνοθέτησε την ταινία μυστηρίου « Χαμένη Λεωφόρος» («Lost Highway», 1997) και την ταινία δρόμου «The Straight Story» (1999) με ήρωα έναν γηραιό κύριο που με όχημα το χορτοκοπτικό του μηχάνημα διανύει εκατοντάδες μίλια για να συναντήσει τον αδελφό του.

Την νέα χιλιετία η κινηματογραφική του συνεισφορά εντοπίζεται σε δύο ταινίες. Στο σουρεαλιστικό θρίλερ «Μαλχόλαντ Ντράιβ» («Mulholland Drive»,2001), που εκτυλίσσεται στο Χόλιγουντ και κέρδισε το βραβείο σκηνοθεσίας στο Φεστιβάλ των Καννών και υποψηφιότητα για Όσκαρ στην ίδια κατηγορία, καθώς και στην ταινία μυστηρίου «Inland Empire» (2006).



ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Αναζήτηση