Έναν αρκετά ευφάνταστο τρόπο για να γιορτάσει την Διεθνή Ημέρα Εκπαίδευσης βρήκε ο ANT1, ο οποίος ανέτρεξε στην πλούσια μυθοπλασία και τους χαρακτήρες που αγαπήθηκαν παρότι στην έδρα της αίθουσας, από τους τηλεθεατές.
Με ανάρτηση στα social media, ο ANT1 ζητάει από τον κόσμο να ψηφίσει τον αγαπημένο του δάσκαλο ανάμεσα σε έξι υποψηφίους από τις τηλεοπτικές σειρές των προηγούμενων ετών.
Οι έξι υποψηφιότητες του ANT1
Κωνσταντίνος Κατακουζηνός-Χάρης Ρώμας (Κωνσταντίνου και Ελένης)
Επίκουρος καθηγητής της έδρας της Βυζαντινολογίας στο Πανεπιστήμιο Αθηνών. Είναι μορφωμένος, ψυχαναγκαστικός και συντηρητικός.
Κατά τη διάρκεια της σειράς, ασχολείται με τη συγγραφή και την έκδοση της διατριβής του με τίτλο Το Αποχετευτικό Σύστημα στο Βυζάντιο, την οποία θεωρεί αριστούργημα, γνώμη που δεν συμμερίζονται οι υπόλοιποι.
Συχνό χαρακτηριστικό του είναι η αδυναμία του να καταλάβει αργκοτικές εκφράσεις, αλλά και η συνήθειά του να μεταφράζει αυτές τις εκφράσεις στην καθαρεύουσα στην σειρά του ANT1.
Χριστίνα Λαϊνά-Ελένη Ράντου (Εργαζόμενη γυναίκα)
Η Ελένη Ράντου στη σειρά αυτοτελών επεισοδίων του ANT1 «Εργαζόμενη Γυναίκα», στο επεισόδιο «Η Φιλόλογος» υποδύεται την Χριστίνα Λαϊνά, μια αυστηρή καθηγήτρια φιλολογικών μαθημάτων που τιμωρεί αρκετά συχνά τους μαθητές της.
Όταν αναγκάζεται να αντικαταστήσει την κόρη της σε εξετάσεις εισαγωγής σε ιδιωτικό σχολείο, αναθεωρεί πολλά από όσα ίσχυαν για την ίδια μέχρι τότε και μαζί αλλάζει και την συμπεριφορά της.
Λάμπρος Σεβαστός-Δημήτρης Γκοτσόπουλος (Άγριες Μέλισσες)
Οι Άγριες Μέλισσες σάρωσαν επί μια τριετία στο πρόγραμμα του ANT1 και ο Δημήτρης Γκοτσόπουλος ξεχώρισε στον ρόλο του δασκάλου, Λάμπρου Σεβαστού.
Η ατελείωτη αγάπη του για την Λενιώ Σταμίρη, ο «πόλεμος» που δέχεται η οικογένειά του από τον Δούκα Σεβαστό και αργότερα η εξορία του από το χουντικό καθεστώς είναι μόνο λίγα από όσα πέρασε σε τρεις τηλεοπτικές σεζόν ο Λάμπρος Σεβαστός.
Το μόνο που έμεινε αναλλοίωτο είναι η αγάπη του για την διδασκαλία και τους μαθητές του.
Δασκάλα Αγλαΐα-Σοφία Μουτίδου (Καφέ της Χαράς)
Ένας από τους πιο ιδιαίτερους ρόλους στη σειρά του Χάρη Ρώμα στον ANT1 ήταν αυτός της δασκάλας Αγλαΐας. Η εμμονή της για γάμο και ο έρωτάς της για τον Περίανδρο Πώποτα την οδήγησαν σε ακραίες πράξεις.
Όταν είδε τον δήμαρχο να ανταλλάσσει φιλιά με την «πρωτευουσιάνα» Χαρά Χάσκα, έχασε το μυαλό της κι έβαλε φωτιά στο περιβόητο «Καφέ της Χαράς».
Ως αποτέλεσμα, οδηγήθηκε σε ψυχιατρική κλινική κι εκεί τελείωσε η παρουσία της στη σειρά.
Θάνος Ποντίκης-Μάριος Αθανασίου (Θα βρεις τον δάσκαλό σου)
Ο Θάνος είναι καθηγητής, για την ακρίβεια χημικός. Η Μαρίζα είναι μαθήτρια στο ιδιωτικό σχολείο που προσλαμβάνεται. Η πρώτη τους γνωριμία επεισοδιακή και καταστροφική.
Ο Θάνος αποφασίζει να τιμωρήσει την αυθάδη μαθήτρια και να της διδάξει μερικά μαθήματα συμπεριφοράς. Εκείνη ξεκινάει τις δολοπλοκίες εναντίον του, προσπαθώντας να μείνει ανεπηρέαστη από την γοητεία του καινούργιου καθηγητή, κάτι που είναι αδύνατον για τον υπόλοιπο θηλυκό πληθυσμό της τάξης.
Ο Θάνος προκαλεί… χτυποκάρδια στα θρανία, αλλά το μόνο που τον νοιάζει είναι να… ημερώσει τη νεαρή και γοητευτική στρίγγλα μαθήτρια του στη σειρά του ANT1 «Θα βρεις τον Δάσκαλό σου».
Καθηγήτρια Ζωή-Κλειώ Δανάη Οθωναίου (Δεληγιάννειο Παρθεναγωγείο)
Λίγο πριν την έναρξη του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου. Ο Χάρης Ρώµας διευθύνει το «Δεληγιάννειο Παρθεναγωγείο» στον ANT1, ένα πρότυπο οικοτροφείο θηλέων που φιλοξενεί στους κοιτώνες του κορίτσια καλών οικογενειών απ όλη την Ελλάδα. Όταν στο παρθεναγωγείο φτάνει η όμορφη, χειραφετημένη και προοδευτική καθηγήτρια, Ζωή, έρχονται τα πάνω κάτω.
Οι προχωρημένες ιδέες της θα ανατρέψουν τις ισορροπίες λειτουργίας του οικοτροφείου αλλά και την προσωπική ζωή του διευθυντή. Ένας ανομολόγητος έρωτας γεννιέται και ένας θεός ξέρει πού θα καταλήξει… Τι θα γίνει, αν αυτός ο έρωτας δει το φως της μέρας ή της..νύχτας και το μάθει η αυταρχική γυναίκα του, ο γιος του, η πεθερά του, ο κόσμος γύρω του;
Σήμερα η Διεθνής Ημέρα Εκπαίδευσης
Η Γενική Συνέλευση των Ηνωμένων Εθνών ανακήρυξε στις 3 Δεκεμβρίου 2018 την 24η Ιανουαρίου ως Διεθνή Ημέρα για την Εκπαίδευση, με σκοπό την ανάδειξη της συμβολής της εκπαίδευσης στην ειρήνη και την ανάπτυξη.
Παρόλο που η πρόσβαση στην εκπαίδευση αποτελεί θεμελιώδες δικαίωμα όλων των παιδιών, σύμφωνα με τη Διεθνή Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού (ΟΗΕ, 1989), μέχρι και σήμερα συνεχίζονται οι αγώνες προς επίτευξή της. Σήμερα, ο παγκόσμιος αλφαβητισμός υπολογίζεται στο υψηλότερο επίπεδο από ποτέ.
Ωστόσο, οι ανισότητες είναι εμφανείς βάσει γεωγραφικής περιοχής, με κάποιες χώρες στην Αφρική να έχουν τα χαμηλότερα ποσοστά αλφαβητισμού (λιγότερα από 30% των παιδιών γνωρίζουν να διαβάζουν και να γράφουν). Σύμφωνα με την UNESCO, ακόμη και σήμερα 262 εκατομμύρια παιδιά και νέοι δεν φοιτούν στο σχολείο.
Μάλιστα, τα κορίτσια και τα παιδιά με μεταναστευτικό υπόβαθρο βρίσκονται σε μεγαλύτερο κίνδυνο να μείνουν εκτός εκπαίδευσης. Οι σύγχρονοι παγκόσμιοι στόχοι για την παιδεία αφορούν τόσο στην ένταξη όλων των παιδιών στην εκπαίδευση, όσο και στην εξασφάλιση υψηλών επιπέδων σε παιδαγωγικές πρακτικές, με απώτερο στόχο την αποκατάσταση των νέων στην κοινωνία.
Έτσι, προκύπτει περισσότερο από ποτέ η ανάγκη για εκπαιδευτικά και ψυχοκοινωνικά προγράμματα, τόσο στην τυπική όσο και στη μη-τυπική εκπαίδευση, τα οποία να συμβάλλουν στην ανάπτυξη δεξιοτήτων ζωής και ενεργούς πολιτότητας.