Σε τυχόν ευθύνες δύο πρώην υπουργών Μεταφορών Χρ. Σπίρτζη και Κώστα Καραμανλή σκόνταψε η έρευνα που διενεργεί το ελληνικό γραφείο της ευρωπαϊκής εισαγγελίας για τη σύμβαση «717» η οποία αφορά την σηματοδότηση και διοίκηση στα τρένα λίγους μήνες μετά την τραγωδία στα Τέμπη.
Μια σύμβαση που ακόμη δεν έχει ακόμα υλοποιηθεί. Για το λόγο αυτό, όπως ο νόμος ορίζει, η σχετική δικογραφία διαβιβάζεται μέσω της εισαγγελίας του Αρείου Πάγου στη Βουλή, η οποία είναι η μόνη αρμόδια για τον έλεγχο πολιτικών προσώπων.
Η έρευνα μετά την τραγωδία στα Τέμπη
Ειδικότερα, σύμφωνα με το lawandorder.gr, η ελληνική ευρωπαϊκή εισαγγελία διενεργεί έρευνα για τυχόν κακοδιαχείριση σε σχέση με την επίμαχη σύμβαση. Η έρευνα αυτή βρίσκεται σε εξέλιξη μήνες πριν από το δυστύχημα στα Τέμπη με τους 57 νεκρούς. Αντικείμενό της είναι να διαπιστωθεί αν έχει διαπραχθεί κακοδιαχείριση σε βάρος των συμφερόντων της Ευρωπαϊκής Ένωσης καθώς το συγκεκριμένο εργο- σύμβαση είναι συγχρηματοδοτούμενο από το ελληνικό δημόσιο και την Ευρωπαϊκή Ένωση.
Υπενθυμίζεται ότι η σύμβαση 727 αφορά σε ανάταξη και αναβάθμιση του συστήματος σηματοδότησης ,τηλεδιοικησης και αντικατάστασης 70 αλλαγών τροχιάς σε εντοπισμένα τμήματα του άξονα Αθήνα -Θεσσαλονίκη -Προμαχώνα. Η σύμβαση υπεγράφη το 2014 αλλά έκτοτε έχουν δοθεί επτά παρατάσεις.
Μετά τη διαβίβαση της δικογραφίας στη Βουλή για τυχόν ευθύνες των κ.κ. Σπίρτζη και Καραμανλή η έρευνα της ελληνικής ευρωπαϊκής εισαγγελίας συνεχίζεται και ως προς τυχόν ευθύνες μη πολιτικών προσώπων.