Τώρα που η προσοχή της κοινής γνώμης είναι στραμμένη στα μέσα μεταφοράς, οι εργαζόμενοι στα μέσα σταθερής τροχιάς καταγγέλλουν ανήκουστες ελλείψεις, παραλείψεις και εγκατάλειψη σε όλα τα επίπεδα. Το Τραμ στην Αττική κινείται χωρίς «φώτα», θέτοντας σε κίνδυνο ζωές επιβατών και οδηγών αυτοκινήτων.
Μιλώντας το απόγευμα στον ραδιοφωνικό σταθμό Real ο πρόεδρος των Ηλεκτροδηγών Τραμ Αττικής, Χρήστος Τσόλης, επιβεβαίωσε τις πληροφορίες του δημοσιογράφου Νίκου Μπογιόπουλου πως 10 από τα 25 τραμ την Αττική κυκλοφορούν «τυφλά», δηλαδή χωρίς το σύστημα τηλεματικής (η συνδυασμένη χρήση των υπηρεσιών της ηλεκτρονικής και των τηλεπικοινωνιών) και τηλεδιοίκησης.
Για να γίνει πιο αντιληπτό το πρόβλημα, οι παλιοί συρμοί δεν διαθέτουν εξοπλισμό που να τους επιτρέπει να επικοινωνούν με τα φανάρια και έτσι να μπορούν οι οδηγοί του Τραμ να ελέγχουν την κίνηση του κατά τη διάρκεια του δρομολογίου.
Με απλά λόγια, ο οδηγός σταματά καθημερινά στα φανάρια, κατεβαίνει από το Τραμ και αλλάζει χειροκίνητα τη ρύθμιση στο φανάρι προκειμένου να μπορέσει να συνεχίσει το δρομολόγιο.
Επί της ουσίας, σημειώνει ο δημοσιογράφος στην ιστοσελίδα «Ημερόδρομος» το Κέντρο ελέγχου λειτουργίας του Τραμ στην Αθήνα, δεν λειτουργεί, με συνέπεια να μην ξέρει κανείς που βρίσκονται. Στα 10 αυτά παλιά τραμ δεν μπορούν να καθοριστούν οι αλλαγές κατεύθυνσης.
Πρόκειται για τραμ που κάνουν τις γραμμμές γραμμές Νέας Σμύρνης, Νέου Κόσμου, Συντάγματος και Φαλήρου, δηλαδή αυτές που χρησιμοποιεί η πλειοψηφία των επιβατών.
Ο παραιτηθείς υπουργός ήταν ενήμερος για τις ελλείψεις στο Τραμ
«Επισημαίνουμε για πολλοστή φορά ότι στην γραμμή ΤΡΑΜ (αστικός σιδηρόδρομος) παρά τις έγγραφες καταγγελίες, μηνυτήριες αναφορές, εξώδικα και απεργιακές εκδηλώσεις για το συγκεκριμένο θέμα, η Τηλεματική, τα συστήματα σηματοδότησης, το Κέντρο Ελέγχου Λειτουργίας, είτε υπολειτουργούν, είτε δεν λειτουργούν καθόλου» σημείωσε στην ραδιοφωνική εκπομπή ο κ. Τσόλης.
«Με συρμούς προβληματικούς με εργαζόμενους εξαντλημένους από τα συνεχόμενα δρομολόγια, προσπαθούμε να βγάλουμε εις πέρας ένα συγκοινωνιακό έργο, με τα ελάχιστα επιτρεπτά όρια ασφάλειας. Οι αρμόδιοι της κυβέρνησης θα πρέπει επιτέλους να δώσουν λύση στα χρονίζοντα προβλήματα της γραμμής ΤΡΑΜ» πρόσθεσε.
«Υπάρχει κίνδυνος ατυχήματος, ο επιβάτης να σκοτωθεί»
Ο ίδιος, μιλώντας στο κεντρικό δελτίο του ΑΝΤ1 και τον Νίκο Χατζηνικολάου λίγο αργότερα, σημείωσε πως «η τηλεματική δεν λειτουργεί, δεν συνεργάζονται οι συρμοί μετά φανάρια. Το κέντρο ελέγχου δεν ξέρει που βρίσκονται οι συρμοί».
«Οι οδηγοί λειτουργούν χειροκίνητα, εκεί που δεν υπάρχει φανάρι, οι επιβάτες πηδούν από το όχημα και οι κατευθύνσεις, τα ‘ψαλίδια’ αλλάζουν ανά πάσα στιγμή» πρόσθεσε.
Εξήγησε δε πως, «τα παλιά οχήματα δεν μπορούν να λειτουργήσουν με το νέο σύστημα» και για όλα τα παραπάνω, τόνισε πως, έχουν γνωστοποιηθεί σε όλους τους προϊστάμενους, ακόμα και τον τέως Υπουργό Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή.
Επιπλέον, οι εργαζόμενοι στο Τραμ είχαν κάνει μήνυση στην Εισαγγελία το 2021 και το μόνο που έχει γίνει έκτοτε, όπως είπε, ήταν να κληθούν για κατάθεση. Απαντώντας σε ερώτημα για τους κινδύνους που εγκυμονεί η κατάσταση αυτή είπε πως «υπάρχει κίνδυνος ατυχήματος, εκεί που πηδάει ο επιβάτης να σκοτωθεί».
«Αν το κέντρο ελέγχου είναι ‘τυφλό,’» υπάρχει κίνδυνος και έφερε ως παράδειγμα έναν Ιταλό, ο οποίος έκανε επανεκκίνηση στο σύστημα χωρίς να ενημερώσει το κέντρο στην Αθήνα κι έτσι έσβησε τελείως το κέντρο.