Το πλοίο «Μυτιλήνη», το αλλοτινό καμάρι της ΝΕΛ, το πλοίο που επί χρόνια αναδεικνύονταν ως το καλύτερο επιβατηγό πλοίο του Αιγαίου θα μεταφερθεί στα διαλυτήριο πλοίων στον κόλπο του Αλί Αγά στην Τουρκία, σύμφωνα με καλά πληροφορημένες πηγές.
H μεταφορά του πλοίου, σύμφωνα με την ιστοσελίδα Stonisi.gr, αναμένεται να γίνει στις αρχές τις επόμενης εβδομάδας. Μέχρι σήμερα το πλοίο ήταν παροπλισμένο στην Ελευσίνα και τις τελευταίες ημέρες αφαιρέθηκαν από αυτό τα σινιάλα και σβήστηκε το όνομα του.
Το Μυτιλήνη είχε κατασκευαστεί στο 1973 στα ναυπηγεία Ναϊκαϊ της Ιαπωνίας. Στην ιδιοκτησία της ΝΕΛ πέρασε το 1991 οπότε και ανακατασκευάστηκε. Το μήκος του πλοίου ήταν 138,30 μέτρα και το πλάτος του 22,40 μέτρα. Η υπηρεσιακή ταχύτητα που ανέπτυσσε ήταν 18 κόμβοι, χάρη στις δύο κύριες μηχανές Pielstick που φέρει. Η ισχύς των μηχανών ήταν 14121 KW.
Το Μυτιλήνη αμέσως μετά την άφιξη του στην Ελλάδα δρομολογήθηκε στην γραμμή Πειραιάς – Χίος – Μυτιλήνη όπου και καθιερώθηκε ως ένα από τα καλύτερα πλοία του Αιγαίου.
Τελευταίο ταξίδι για το πλοίο «Θεόφιλος» της ΝΕΛ
Στις 13 Μαΐου έπεσε η αυλαία για τον “μεγάλο” της ΝΕΛ, ΘΕΟΦΙΛΟ, καθώς πήρε τελικά το δρόμο για την Αλιάγα της Τουρκίας μετονομασμένο σε ILOS και με σημαία Τόνγκο.
Στο τελευταίο του ταξίδι, θα συνοδεύεται από το Ρ/Κ CHRISTOS LXI του Ομίλου Σπανόπουλου, στα ναυπηγεία του οποίου φιλοξενήθηκε τον τελευταίο χρόνο. Μετά από πολλές περιπέτειες και συνεχείς πλειστηριασμούς, το ιστορικό πλοίο πουλήθηκε για σκραπ, κλείνοντας έτσι ένα σημαντικό κεφάλαιο στην ιστορία της ΝΕΛ και της ελληνικής ακτοπλοΐας. Ενώ σύμφωνα με αξιόπιστες πληροφορίες θα ακολουθήσουν σύντομα τα ΜΥΤΙΛΗΝΗ (10.737gt/1973) και ΤΑΞΙΑΡΧΗΣ (5.033gt/1976).
Η απομάκρυνσή του δεν έγινε εύκολα, καθώς ο επιβλητικός ΘΕΟΦΙΛΟΣ παρέμενε πεισματικά κολλημένος στο βυθό και αρνιόταν να αφήσει τον τόπο που μεσουράνησε και λατρεύτηκε. Τελικά, όμως, μετά από αρκετές προσπάθειες παραδόθηκε και αφέθηκε στα ρυμουλκά που τον “ξεσυρτάρωσαν” από τη θέση του και τον οδήγησαν στο τελευταίο του ταξίδι.