10:41
25/11/2024
Search
Close this search box.

NEWSLETTER

Eγγραφείτε στο newsletter και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα της επικαιρότητας.
*Θα χρησιμοποιηθεί σύμφωνα με την πολιτική απορρήτου μας
10:41
25/11/2024
Search
Close this search box.

NEWSLETTER

Eγγραφείτε στο newsletter και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα της επικαιρότητας.
*Θα χρησιμοποιηθεί σύμφωνα με την πολιτική απορρήτου μας

Θερινές εκπτώσεις: Καλύτερη εικόνα από πέρυσι, αλλά μακριά από τα επίπεδα του 2019

Μαγαζί σε περίοδο θερινών εκπτώσεων / Φωτογραφία: EUROKINISSI

Μαγαζί σε περίοδο θερινών εκπτώσεων / Φωτογραφία: EUROKINISSI

27.08.2022
20:31
Τελευταία ενημέρωση: 28/08/2022 • 11:53
Καλή η εικόνα που παρουσίασαν οι θερινές εκπτώσεις

Έξι στις 10 εμπορικές επιχειρήσεις της Αθήνας είδαν φέτος καλύτερα ταμεία κατά τις θερινές εκπτώσεις από το 2021, όμως αντίστοιχα 6 στις 10 απέχουν ακόμα αρκετά από το τελευταίο «κανονικό» 2019.

Αυτό είναι ένα από τα βασικά ευρήματα της εξαμηνιαίας έρευνας του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών για την περίοδο των θερινών εκπτώσεων, που πραγματοποιήθηκε με τη συνεργασία του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών και την επιστημονική επιμέλεια του καθηγητή Γ. Μπάλτα.

Με αφορμή τη σημερινή δημοσιοποίηση των στοιχείων της έρευνας, ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών, Σταύρος Καφούνης δήλωσε: «Η γλώσσα των αριθμών κατέγραψε συνοπτικά, ότι 6 στους 10 είδαν φέτος καλύτερα ταμεία από το 2021, όμως αντίστοιχα 6 στους 10 απέχουν ακόμα αρκετά από το τελευταίο «κανονικό» 2019.

Επίσης, μία εξαιρετική πληροφορία που αποτυπώνει τις δυνατότητες προγραμματισμού για όλες τις επιχειρήσεις, έδειξε ότι μόνο τα μισά σημεία είδαν τις προσδοκίες και άρα τον προγραμματισμό τους να επιβεβαιώνεται, ενώ όπως όλοι περιμέναμε, σχεδόν 4 στα 10 σημεία επηρεάζονται σε μεγάλο βαθμό από τον τουρισμό.

Με αυτά τα δεδομένα, είναι ξεκάθαρο ότι πήγαμε καλύτερα από πέρσι, αλλά απέχουμε ακόμη αρκετά από το να ξεπεράσουμε το 2019, που αποτελεί για όλους τον μοναδικό στόχο».

Κοπέλες κοιτούν κατάστημα στις θερινές εκπτώσεις
Κοπέλες κοιτούν κατάστημα στις θερινές εκπτώσεις / Φωτογραφία: Eurokinissi

Η έρευνα για τις θερινές εκπτώσεις

Σύμφωνα με την έρευνα, συνοπτικά, καλύτερο τζίρο δήλωσε το 57,7%, ίδιο τζίρο δήλωσε το 19,7% και χειρότερο τζίρο δήλωσε το 21,6%.

Όμως στην ερώτηση, εάν ο τζίρος ήταν καλύτερος σε σχέση με το 2019, καλύτερο τζίρο δήλωσε το 14,2%, ίδιο τζίρο δήλωσε το 20,4% και χειρότερο τζίρο δήλωσε το 59,8%.

Στην ερώτηση πώς θα χαρακτήριζαν οι επιχειρηματίες τον τζίρο των φετινών εκπτώσεων, με βάση τον επιχειρηματικό προγραμματισμό των επιχειρήσεων, ο τζίρος των φετινών εκπτώσεων ήταν αναμενόμενος για το 34,3% των ερωτηθέντων, χειρότερος για το 49,4%, καλύτερος για το 14,4% ενώ δεν απάντησε στην ερώτηση ένα ποσοστό 1,9%.

Στην ερώτηση, τι ποσοστό του τζίρου οφείλεται στον τουρισμό, το 63,5% των καταστημάτων δήλωσε ότι το 0 – 10% του τζίρου τους, οφείλεται στο τουρισμό, 15,8% των καταστημάτων, δήλωσε ότι το 11 – 25% του τζίρου τους οφείλεται στο τουρισμό, το 9,4% των καταστημάτων, δήλωσε ότι το 26 – 50% του τζίρου τους, οφείλεται στον ίδιο λόγο, το 4,3% των καταστημάτων δήλωσε ότι το 51 – 80% του τζίρου τους οφείλεται στο τουρισμό, το 3,6% των καταστημάτων, δήλωσε ότι το 81% και άνω του τζίρου τους, οφείλεται στο τουρισμό ενώ «Δεν ξέρω – Δεν απαντώ» απάντησε το 3,4% των καταστημάτων.

Κόσμος έξω από μαγαζιά στις θερινές εκπτώσεις
Κόσμος έξω από μαγαζιά στις θερινές εκπτώσεις / Φωτογραφία: Eurokinissi

Στις σημαντικές επισημάνσεις της έρευνας αναφέρονται τα εξής:

  • Πλέον του ήμισυ των καταστημάτων του δείγματος, ανήκουν στην κατηγορία ένδυση – υπόδηση – αθλητικά – αξεσουάρ, είδη που έχουν και τον πρωτεύοντα ρόλο στην εκπτωτική περίοδο.
  • – Τα 6 στα 10 σημεία πώλησης του δείγματος, λειτουργούν στο κέντρο και στις συνοικιακές αγορές του δήμου Αθηναίων.
  • Το ερωτηματολόγιο έχει στόχο να καταγραφεί ο τζίρος των εμπορικών καταστημάτων της φετινής, θερινής εκπτωτικής περιόδου και να συγκριθεί, αφενός με τις πωλήσεις της αντίστοιχης περυσινής και αφετέρου με την περίοδο του καλοκαιριού του 2019, που ήταν η τελευταία που διεξήχθη υπό κανονικές συνθήκες πριν την πανδημία.
  • Τα αποτελέσματα από την έρευνα για τις πωλήσεις του 2022, σε σύγκριση με αυτές του 2021, αποτυπώνουν μία σταδιακή ανάκαμψη της αγοράς. Όμως, το διεθνές περιβάλλον, η έλλειψη ρευστότητας, η άνοδος κόστους ενέργειας και μεταφορών σε συνδυασμό με την άνοδο των τιμών στα είδη πρώτης ανάγκης, δημιουργούν τεράστιο έλλειμμα στο διαθέσιμο εισόδημα των καταναλωτών και εμποδίζουν τη δυναμική ανάπτυξη των πωλήσεων.
  • Η πλειοψηφία 57,7% δήλωσε ότι το 2022 είχε καλύτερα αποτελέσματα σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2021, 1 στους 5 κατέγραψαν παρόμοιες πωλήσεις, ενώ ένα ικανό ποσοστό της τάξης του 21,6% δήλωσε χειρότερο τζίρο.
  • Αντίθετα, η σύγκριση με τον τζίρο του 2019, δείχνει ότι η μεγαλύτερη πλειοψηφία 59,8% δηλώνει χειρότερο τζίρο, 1 στους 5 ίδιες πωλήσεις, και μόνο ένα ισχνό 14,2% κατόρθωσε να υπερβεί τις πωλήσεις του 2019 στη φετινή περίοδο.
  • Λιγότερα από τα μισά σημεία πώλησης κατόρθωσαν να εκπληρώσουν τις προσδοκίες των εμπόρων για τη φετινή καλοκαιρινή περίοδο και να πιάσουν ή να ξεπεράσουν τους στόχους του προγραμματισμού των πωλήσεων.
  • Περίπου 4 καταστήματα στα 10 που δραστηριοποιούνται σε σημεία που προσελκύουν τουριστική ροή, είτε αυτά βρίσκονται στο κέντρο της Αθήνας κοντά στον κύκλο της Ακρόπολης, είτε σε εμπορικά κέντρα (malls), ενίσχυσαν σημαντικά τον τζίρο τους από τους ξένους επισκέπτες. Το υπόλοιπο κέντρο της πρωτεύουσας, οι συνοικιακές αγορές της Αθήνας καθώς και οι περιφερειακές αγορές που αντιπροσωπεύουν το 63,5% του δείγματος και δεν επηρεάζονται από τον τουρισμό, αντιμετώπισαν σοβαρό πρόβλημα, γιατί το ελάχιστο διαθέσιμο εισόδημα των Ελλήνων καταναλωτών δεν μπόρεσε να τονώσει τον τζίρο.



ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Αναζήτηση