Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκονται οι έρευνες της Αστυνομίας για τα αίτια του σιδηροδρομικού δυστυχήματος στα Τέμπη και πληροφορίες κάνουν λόγο για την εύρεση του καταγραφικού στο πρώτο βαγόνι στη μηχανή της αμαξοστοιχίας.
Σύμφωνα με τον ΑΝΤ1 που μετέφερε την πληροφορία το νέο στοιχείο που έρχεται στο φως, το οποίο είναι αυτό που αποκαλείται ευρέως «μαύρο κουτί», αναμένεται να παίξει πολύ σημαντικό ρόλο στην υπόθεση του σιδηροδρομικού δυστυχήματος.
Διευκρινίζεται ωστόσο πως αντίθετα με το αντίστοιχο του αεροπλάνου, στο καταγραφικό του τρένου αποτυπώνεται μόνο η ταχύτητα της αμαξοστοιχίας και η κίνηση. Ωστόσο μπορεί να φανεί αν έγινε προσπάθεια επιβράδυνσης του τρένου.
Τέμπη: Αισιόδοξα μηνύματα για τον μοναδικό διασωθέντα του πρώτου βαγονιού
Σύμφωνα με άλλες πληροφορίες του σταθμού αισιόδοξα είναι τα μηνύματα για την κατάσταση της υγείας του 20χρονου Γεράσιμου, του μοναδικού επιζώντα του βαγονιού 1, στο σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη. «Ελπίζουμε σήμερα ή αύριο να ξεκινήσει η διαδικασία να αποσωληνωθεί. Να ξυπνήσει, να είναι γερός, να μην θυμάται πολλά πράγματα. Έχουμε δρόμο πάντως, δεν σταματάμε.
Τι θα χρειαστεί από πλαστικές, από τέτοια, από αυτά, έχουμε δρόμο. Αλλά είμαστε αισιόδοξοι ότι σιγά – σιγά θα μπορέσει να επανέλθει», δήλωσε στον ΑΝΤ1 ο πατέρας του 20χρονου Γεράσιμου και πρόσθεσε: «τουλάχιστον αισθανόμαστε τυχεροί που τον έχουμε και θα δούμε στην πορεία τι θα αντιμετωπίσουμε, όλοι μαζί θα τον βοηθήσουμε. Τουλάχιστον δεν τίθεται θέμα άλλο σοβαρό.
Είμαστε στη χειρότερη κατάσταση που θα μπορούσε να είναι κάποιος και βλέποντας ανθρώπους άλλους αρκετά καλύτερα από αυτούς που έχουνε χάσει τα παιδιά τους».
Τέμπη: Τα πρώτα λόγια του σταθμάρχη μετά το δυστύχημα
Σε πολύ άσχημη ψυχολογική κατάσταση φέρεται να ήταν ο σταθμάρχης Λάρισας αμέσως μετά τη σύλληψή του για το δυστύχημα στα Τέμπη.
Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες της ΕΡΤ, φέρεται να ψέλλισε σε όσους τον είδαν: «Κουβαλάω 35 φέρετρα στην πλάτη μου…». Ο 59χρονος κατηγορούμενος δεν απολογήθηκε στον ανακριτή, αλλά ζήτησε νέα προθεσμία για αύριο Κυριακή, ώστε να προετοιμάσει την απολογία του, βάσει των νέων δεδομένων που έχουν προκύψει στην έρευνα.
Σύμφωνα με τον συνήγορό του σταθμάρχη, Στέφανο Παντζαρτζίδη: «είναι στοιχεία καθοριστικά και έπρεπε να ζητήσουμε νέα προθεσμία, ώστε να τα μελετήσουμε και να τα αξιολογήσουμε».
Οι πρώτες εκτιμήσεις για το «μανιτάρι» μετά την σύγκρουση
Η εμπορική αμαξοστοιχία κατά την σύγκρουση των δύο τρένων στο σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη δεν μετέφερε κάποιο εύφλεκτο υλικό, αλλά η ισχυρή έκρηξη προκλήθηκε κατά μια πρώτη εκτίμηση των ερευνητών από τα λάδια τους.
Σύμφωνα με την ΕΡΤ μια πρώτη εκτίμηση των ερευνητών είναι ότι η έκρηξη, μετά τη σύγκρουση των δυο τρένων στο σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη, πιθανότατα να προκλήθηκε από τα λάδια που είχαν στις μηχανές τους οι δυο αμαξοστοιχίες. Σημειώθηκε πως σε κάθε μηχανή υπήρχαν 2,5 τόνοι λαδιού, ήτοι πέντε τόνοι λαδιού και στις δυο αμαξοστοιχίες.
Με την ισχυρή μετωπική σύγκρουση η θερμοκρασία ξεπέρασε το όριο αυτανάφλεξης, έσπασε το δοχείο, εκτοξεύτηκαν τα λάδια, πήραν φωτιά και δημιούργησαν αυτό το τεράστιο «μανιτάρι» που φάνηκε στο βίντεο – ντοκουμέντο της ΕΡΤ. Ασφαλώς, η οριστική απάντηση για τα αίτια της ισχυρής έκρηξης θα δοθεί από την έρευνα των πραγματογνωμόνων.
Τέμπη: Το πόρισμα της νεκροψίας για τα θύματα
Ένα ενιαίο πόρισμα για όλα τα θύματα από την τραγωδία στα Τέμπη αναφέρεται στην αιτία θανάτου από την ιατροδικαστική υπηρεσία της Λάρισας, εκεί όπου διενεργήθηκε η διαδικασία της νεκροψίας – νεκροτομής.
Το ThessToday.gr αποκαλύπτει το ιατρικό έγγραφο στο οποίο αναγράφεται η αιτία θανάτου για όλους τους νεκρούς, ενώ εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι η τραγωδία αποκαλείται ως «σιδηροδρομικό ατύχημα».
«Πολλαπλές βαρείες κακώσεις σώματος συμβατές αναφερόμενου ατυχήματος (σύμφωνα με πληροφορίες της εντολοδότιδας αρχής θύμα ομαδικού σιδηροδρομικού ατυχήματος)».