15:10
21/11/2024
Search
Close this search box.

NEWSLETTER

Eγγραφείτε στο newsletter και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα της επικαιρότητας.
*Θα χρησιμοποιηθεί σύμφωνα με την πολιτική απορρήτου μας
15:10
21/11/2024
Search
Close this search box.

NEWSLETTER

Eγγραφείτε στο newsletter και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα της επικαιρότητας.
*Θα χρησιμοποιηθεί σύμφωνα με την πολιτική απορρήτου μας

Τραγωδία στα Τέμπη: Σε τροχιά σύγκρουσης επί 16 λεπτά τα δύο τρένα – Το λάθος του σταθμάρχη

Εικόνες από drone από το πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη / Φωτογραφία: Eurokinissi

Εικόνες από drone από το πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη / Φωτογραφία: Eurokinissi

04.03.2023
11:04
Τελευταία ενημέρωση: 04/03/2023 • 14:49
Το μοιραίο λάθος που οδήγησε στη φονική σύγκρουση στα Τέμπη

Η φονική σύγκρουση των τρένων στα Τέμπη και οι συνέπειές της, δηλαδή το να σκοτωθούν 57 άνθρωποι, οδήγησε στο γεγονός να αποκαλύπτονται αρκετές παραλείψεις, αλλά και κενά ασφαλείας που υπήρχαν σε αρκετές αμαξοστοιχίες στην Ελλάδα.

Πριν τη μοιραία σύγκρουση το βράδυ της 28ης Φεβρουαρίου 2023, φαίνεται πως υπήρξε ενημέρωση πως η εμπορική αμαξοστοιχία είχε λάβει γραμμή καθόδου προς Αθήνα.

Συγκεκριμένα, η σταθμάρχης των Νέων Πόρων φέρεται να επικοινώνησε στις 23:05 στο σταθμαρχείο Λάρισας πως η εμπορική αμαξοστοιχία είχε ξεκινήσει από τους Νέους Πόρους με κατεύθυνση προς την πρωτεύουσα.

Εικόνα από το τρένο στα Τέμπη
Εικόνα από το τρένο στα Τέμπη / Φωτογραφία: Eurokinissi

Σύμφωνα με την ΕΡΤ, η ενημέρωση από τη σταθμάρχη Νέων Πόρων ακούστηκε από όσους είχαν τα ραδιοτηλέφωνα ανοιχτά, αλλά δεν είναι γνωστό αν το πρωτόκολλο επικοινωνίας ακολουθήθηκε από τον σταθμάρχη Λάρισας. Η επιβατική αμαξοστοιχία αναχώρησε στις 23:04 από τη Λάρισα. Για 16 ολόκληρα λεπτά τα τρένα βρίσκονταν σε τροχιά σύγκρουσης. Οι επικοινωνίες μεταξύ σταθμαρχών καταγράφονται σε:

  • Βιβλίο τηλεγραφημάτων
  • Εποπτικό πίνακα κυκλοφορίας
  • Καταγραφικό συνομιλιών

«Υπάρχει ένα τηλέφωνο το οποίο είναι εσωτερικό. Παίρνει ο σταθμάρχης των Νέων Πόρων και λέει στον σταθμάρχη της Λάρισας πως έφυγε η 80501 στη γραμμή καθόδου προς Αθήνα. Ο σταθμάρχης της Λάρισας είναι υποχρεωμένος να το καταγράψει. Και στέλνει την άλλη αμαξοστοιχία στη γραμμή καθόδου. Προφανώς ο σταθμάρχης Λάρισας δεν αντιλήφθηκε ότι η αμαξοστοιχία πέρασε στη γραμμή καθόδου», είπε ο αντιπρόεδρος της Πανελλήνιας Ενωσης Προσωπικού ΤΡΑΙΝΟΣΕ Θωμάς Χαχάμης.

«Με το που έφυγε το Intercity από τη Λάρισα, ο σταθμάρχης ήταν υποχρεωμένος να σηκώσει το τηλέφωνο να πάρει τους Νέους Πόρους και να πει ότι η αμαξοστοιχία έφυγε από τη γραμμή ανόδου προς Νέους Πόρους» τόνισε.

Ακατάλληλα τρένα στην Ελλάδα;

Στο μεταξύ, προβληματισμό οι καταγγελίες που γίνονται για τα ιταλικά τρένα, τα οποία προμηθεύτηκε η χώρα μας από την ιδιοκτήτρια ιταλική εταιρεία. Μετά και το έγγραφο – ντοκουμέντο που έστειλε στις 18 Αυγούστου του 2022 ο παραιτηθείς Διευθύνων Σύμβουλος της ΟΣΕ, Σπύρος Πατέρας, στην Hellenic Train σχετικά με τη μη λειτουργία των συστημάτων ραδιοεπικοινωνίας στα τρένα της εταιρείας, δημοσίευμα από την Ελβετία, με ημερομηνία ενός χρόνου πριν, αναφέρει ότι τα τρένα που έφερε στην Ελλάδα η εταιρεία, παρόλο που είχαν διαφημιστεί ως η τελευταία λέξη της τεχνολογίας, θεωρούνταν ακατάλληλα για τους Ελβετούς.

Ειδικότερα, σύμφωνα με τον τηλεοπτικό σταθμό «Open» πρόκειται για το μοντέλο «ETR 470 Pendolino» το οποίο έφεραν οι Ιταλοί στην Ελλάδα, διαφημίζοντάς το ως το «Ασημένιο Βέλος», για να κάνει πιο γρήγορα το δρομολόγιο Αθήνα – Θεσσαλονίκη, δρομολόγιο που έμελλε να κάνει και το μοιραίο Intercity, στο οποίο 57 άνθρωποι έχασαν – μέχρι στιγμής – τη ζωή τους. Παρόλο που δεν έχει καμία σχέση, ως μοντέλο, με τη μοιραία αμαξοστοιχία, οι Ιταλοί της Hellenic Train το προωθούσαν αρκετά ως το καλύτερο μοντέλο, που θα κάνει πολύ γρήγορα το συγκεκριμένο δρομολόγιο.

Έρευνες στο σημείο που έγινε η τραγωδία στα Τέμπη
Έρευνες στο σημείο που έγινε η τραγωδία στα Τέμπη / Φωτογραφία: EUROKINISSI

Όπως αναφέρεται, το ETR 470 υπήρχε στην Ελβετία από το 1994, όπου και έκανε τα δρομολόγια μεταξύ Ελβετίας και Ιταλίας γύρω από τις Άλπεις. Το εν λόγω μοντέλο, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, είχε πάει στην Ελβετία και σε κάποια μέρη της Γερμανίας, αλλά μέσα σε λίγους μήνες έγινε «θρυλικό» για το πόσο κακό ήταν. Τη σχετική αναφορά, μάλιστα, είχε κάνει και ελβετική εφημερίδα, σε δημοσίευμά της, το οποίο δημοσιεύτηκε στο μέσο πριν ακριβώς έναν χρόνο.

Στο σχετικό ρεπορτάζ, που έκανε για το συγκεκριμένο μοντέλο, αναφέρεται ότι το ETR 470 ήταν γρήγορο και μπορούσε να στρίβει με ασφάλεια, αλλά από την άλλη ήταν ένα μοντέλο που δεν είχε καλή πυρασφάλεια και έπαιρνε εύκολα φωτιές.

Στο δημοσίευμα προστίθεται, παράλληλα, ότι το συγκεκριμένο μοντέλο είχε αρκετά περιστατικά με ατυχήματα, παραθέτοντας ως χαρακτηριστικό παράδειγμα μία φορά που πήρε φωτιά μέσα σε ένα τούνελ, με αποτέλεσμα να κινδυνέψουν να καούν οι άνθρωποι που επέβαιναν. Μάλιστα, το ETR 470 είχε αρνητική φήμη και στους επιβάτες, καθώς το χαρακτήριζαν αρκετά συχνά ως «κακό μοντέλο».

Οι υπεύθυνοι των Ελβετικών σιδηροδρόμων, βλέποντας ότι «χάνουν» την εικόνα που είχαν χτίσει για τα μέσα σταθερής τους τροχιάς, αποφάσισαν να το αποσύρουν από το 2011 μέχρι και το 2014.

Παρόλο που αρχικός προορισμός τους ήταν για να γίνουν παλιοσίδερα, η ελβετική εφημερίδα σημειώνει ότι τα πήρε η μητρική εταιρεία της Hellenic Train και αναμένεται να τα μεταφέρει στην Ελλάδα. Μάλιστα, όταν και ανακοινώθηκε η εκ νέου χρήση τους, ο υπεύθυνος των ελβετικών σιδηροδρόμων ευχήθηκε στη χώρα μας «καλή τύχη» με τα νέα τρένα.



ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Αναζήτηση