Ερωτήματα εγείρονται για το κατά πόσο θα έπρεπε την μοιραία ημέρα του δυστυχήματος στα Τέμπη, ο συγκεκριμένος σταθμάρχης να βρίσκεται στο πόστο μόνος του έχοντας την αποκλειστική αρμοδιότητα για τα τρένα.
Όπως τονίζουν άνθρωποι που γνωρίζουν τον τρόπο που λειτουργεί ένας σιδηρόδρομος στην ΕΡΤ, θα πρέπει να έχεις εμπειρία για το σταθμαρχείο της Λάρισας που είναι αιχμής και διαχειρίζεται την κυκλοφορία πολλών τρένων και ο συγκεκριμένος σταθμάρχης βρισκόταν εκεί μόνο 15 ημέρες.
Σύμφωνα με αρμόδιες πηγές, ο συγκεκριμένος άνθρωπος θα μπορούσε να τοποθετηθεί στη Λάρισα μόνο ως εφεδρικός σταθμάρχης. Η εκπαίδευσή του είχε διάρκεια εννέα μήνες. Για έξη μήνες έκανε εκπαίδευση στη Θεσσαλονίκη και για τρεις πρακτική.
Ο σταθμάρχης θα μπορούσε μετά το πέρας της εκπαίδευσής του να τοποθετηθεί σε κάποιον άλλο σταθμό λιγότερο κομβικό στον οποίο να έχει να διαχειριστεί λιγότερα τρένα.
Η Καλαμπάκα και η Λάρισα έχουν κοινή έδρα και οι σταθμάρχες μοιράζονται τις βάρδιες. Οπότε στον σταθμό της Λάρισας, έναν σταθμό αιχμής, ο σταθμάρχης βρισκόταν μόλις 15 ημέρες. Το συγκεκριμένο σταθμαρχείο όμως είναι ιδιαίτερα απαιτητικό και μάλιστα σε ένα τετραήμερο με αυξημένο φόρτο εργασίας.
Νέα καταγγελία για το πως διορίστηκε ο σταθμάρχης στη Λάρισα
Την ίδια στιγμή, συνεχίζονται οι καταγγελίες για το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη με τους 57 νεκρούς που σημειώθηκε τα μεσάνυχτα της Τρίτης προς Τετάρτη και συγκεκριμένα για πως βρέθηκε ο σταθμάρχης Λάρισας που κατηγορείται για βαρύτατα αδικήματα βρέθηκε σε αυτή τη θέση.
Μιλώντας στο OPEN ο Ι. Κολλάτος, πρώην σταθμάρχης Λάρισας, αναφέρθηκε στην πορεία του κατηγορούμενου και σημείωσε πως «μεσολάβησε το κόμμα και τον κάνανε σταθμάρχη».
«Τον συγκεκριμένο σταθμάρχη τον γνωρίζω και κάποια στιγμή τον είχα και βοηθό στο γραφείο αποσκευών. Ήταν υπάλληλος των αποσκευών. Μετέφερε βαλίτσες των επιβατών και παραλάμβανε τους επιβάτες. Κάποια στιγμή ο υπάλληλος αυτός αποσπάστηκε στο υπουργείο Παιδείας, στα σχολικά βιβλία» είπε.
Τον συγκεκριμένο σταθμάρχη τον γνωρίζω και κάποια στιγμή τον είχα και βοηθό στο γραφείο αποσκευών. Ήταν υπάλληλος των αποσκευών
«Στα 59 του χρόνια, μεσολάβησε το κόμμα και τον κάνανε σταθμάρχη. (…) Στα τέλη Ιανουαρίου τον όρκισαν σταθμάρχη. Τον στείλανε περίπου 10 μέρες στην Καλαμάτα, σε σταθμό απομονωμένο με 2 τρένα την ημέρα. Θέλω να πιστεύω πως παρακολούθησε την εκπαίδευση», σημείωσε χαρακτηριστικά.
Σημειώνεται πως σε αντίστοιχη καταγγελία είχε προχωρήσει χτες, Πέμπτη, ο δικηγόρος των δίδυμων κοριτσιών και της ξαδέρφης τους που σκοτώθηκαν στο δυστύχημα, Αλέξης Κούγιας μιλώντας στον ΑΝΤ1.
Σύμφωνα με όσα δήλωσε ο ποινικολόγος, έχει πληροφορία πως πολιτικός παρενέβη προκειμένου ο σταθμάρχης που συνελήφθη για το δυστύχημα να τοποθετηθεί στη θέση του, παρότι όπως έχει σημειωθεί τις τελευταίες ώρες, είχε ελάχιστη εμπειρία και προηγουμένως εργαζόταν ως αχθοφόρος.
Ο σταθμάρχης ήταν σύμφωνα με όσα έγιναν γνωστά την Τετάρτη, υπάλληλος του υπουργείου Παιδείας που τοποθετήθηκε ως μετακλητός στον ΟΣΕ. Σύμφωνα με πληροφορίες της εκπομπής Tlive του Alpha, ο σταθμάρχης δούλευε ως αχθοφόρος του ΟΣΕ και πήρε την πιστοποίηση πριν από έναν μήνα.
Ο σταθμάρχης είχε ειδοποιηθεί πως κατεβαίνει το εμπορικό τρένο 17 λεπτά πριν το δυστύχημα
Παράλληλα, όπως έγινε γνωστό την Πέμπτη, ο σταθμάρχης του ΟΣΕ Νέων Πόρων που βρίσκεται αμέσως μετά τον σταθμό της Λάρισας και λίγα χιλιόμετρα από το σημείο της τραγωδίας στα Τέμπη, φέρεται να είχε ενημερώσει τον κατηγορούμενο σταθμάρχη ότι κατεβαίνει εμπορικό τρένο.
Κάτι τέτοιο μοιάζει λογικό, αφού και ο ίδιος ο 59χρονος έχει παραδεχτεί πως από λάθος δεν άλλαξε το κλειδί ώστε το επιβατικό τρένο να μπει στις σωστές ράγες και όχι στην ίδια με το εμπορικό που κατέβαινε από την Κατερίνη.
Όπως αποκάλυψε ο δημοσιογράφος του Star Αλέξανδρος Γύγος, ο 59χρονος σταθμάρχης που έχει συλληφθεί για την τραγωδία είχε ενημερωθεί με εσωτερική επικοινωνία από τον σταθμάρχη των Νέων Πόρων ότι η εμπορική αμαξοστοιχία φεύγει από την κάθοδο με κατεύθυνση προς Αθήνα στις 23:04, 17 λεπτά πριν τη μοιραία σύγκρουση. Η συγκεκριμένη επικοινωνία είναι καταγεγραμμένη.
Αποδέχτηκε το λάθος του ο σταθμάρχης
Κατά την διάρκεια της μαραθώνιας προανακριτικής του απολογίας που κράτησε περίπου τέσσερις και ολοκληρώθηκε γύρω στις 9 το βράδυ της Τετάρτης, παρουσία εισαγγελέα λόγω της βαρύτητας της υπόθεσης ο σταθμάρχης φέρεται να αποδέχτηκε πως εκείνος ευθύνεται που οδήγησε την επιβατική αμαξοστοιχία στην γραμμή της καθόδου προς Αθήνα, ένα λάθος το οποίο δεν διόρθωσε καθώς κατάλαβε τι είχε κάνει όταν πληροφορήθηκε τη φονική σύγκρουση, λίγο μετά τις 11 το βράδυ της Τρίτης.
Τον 59χρονο είχαν «δείξει» ως υπαίτιο, τρεις συνάδελφοι του κατά την διάρκεια των ανωμοτί εξηγήσεων που έδωσαν στις αρχές.
Όπως είπε ο κ. Κούγιας στον ΑΝΤ1, οι νομικοί εκπρόσωποι των οικογενειών θα λάβουν το αντίγραφο της δικογραφίας, μετά την απολογία του βασικού κατηγορούμενου, του σταθμάρχη της Λάρισας, δηλαδή το πρωί του Σαββάτου. Ο ίδιος εκτιμά πως, «ο αριθμός των κατηγορουμένων θα διερευνηθεί» και εξήγησε ότι, «όσοι θάνατοι υπάρχουν, θα υπάρχουν τόσες ποινές».