Την πόρτα του ειδικού εφέτη ανακριτή περνά σήμερα Πέμπτη (30/3) ο επιθεωρητής Κυκλοφορίας του ΟΣΕ που ήταν υπεύθυνος για τις βάρδιες της νύχτας του τραγικού σιδηροδρομικού δυστυχήματος στα Τέμπη.
Η απολογία του επιθεωρητή θα γίνει με υπόμνημα 80 σελίδων. Ο ίδιος ως υπεύθυνος για το ποιος ήταν σε ποιο σταθμό, πόσες ώρες εργαζόταν και τι καθήκοντα είχε, έχει υποστηρίξει ότι σύμφωνα με το βαρδιολόγιο που είχε συνταχθεί έπρεπε έως 23.00 να βρίσκονται και οι δύο απογευματινοί σταθμάρχες σε υπηρεσία.
Κομβικό σημείο της υπόθεσης αποτελεί ωστόσο το γεγονός ότι ο 59χρονος σταθμάρχης είχε ελάχιστη εμπειρία σε αυτήν την ειδικότητα ώστε να είναι σε θέση να διαχειριστεί επαρκώς τα καθήκοντα ενός τόσο νευραλγικού, κεντρικού πόστου όπως αυτό της Λάρισας. Αυτό που πρέπει να απαντηθεί λοιπόν είναι γιατί τοποθετήθηκε τόσο νωρίς μόνος σε αυτή τη θέση.
Αρνείται τις κατηγορίες που του αποδίδονται, ενώ σε ό,τι έχει να κάνει με την αναρρωτική άδεια που πήρε την επόμενη μέρα του δυστυχήματος – στοιχείο που δεν εμπεριέχεται στο κατηγορητήριο – σύμφωνα με τον δικηγόρο του, δεν έχει καμία σχέση με την αποδιδόμενη κατηγορία, καθώς την έλαβε μεταγενέστερα και αφού έχει δώσει καταθέσεις ως μάρτυρας στην τροχαία Λάρισας και αυτοβούλως στην ανακρίτρια Πλημμελειοδικών, όπως γράφει η ΕΡΤ.
«Υπάρχουν πάρα πολλά πράγματα. Εν ευθέτω χρόνω θα εισφέρουμε πολλά στοιχεία και σίγουρο είναι ότι στην απολογία του δεν πρόκειται να κρύψει τίποτα και θα πει αυτά που πρέπει να πει» είπε στην ΕΡΤ ο συνήγορός του Γιάννης Γλύκας.
Τραγωδία στα Τέπη: Το κατηγορητήριο για τους σταθμάρχες και τον επιθεωρητή κυκλοφορίας
Υπενθυμίζεται ότι τόσο ο επιθεωρητής κυκλοφορίας όσο και οι τρεις σταθμάρχες κατηγορούνται για διατάραξη των συγκοινωνιών σε βαθμό κακουργήματος, για ανθρωποκτονίες και σωματικές βλάβες από αμέλεια κατά συρροή.
Εκτός από τον νυχτερινό σταθμάρχη που βρίσκεται προφυλακισμένος, οι άλλοι δύο απογευματινοί σταθμάρχες αφέθηκαν ελεύθεροι με εγγύηση και περιοριστικούς όρους μέχρι τη δίκη.
Ο προφυλακισμένος 59χρονος σταθμάρχης βάρδιας της Λάρισας στην απολογία του είχε ρίξει μερίδιο ευθύνης τόσο στον συμβασιούχο όσο και στον μόνιμο σταθμάρχη. Είχε υποστηρίξει ότι ο πρώτος έφυγε στις 22:15 και ο δεύτερος 10 λεπτά αργότερα – αμφότεροι δηλαδή πριν τις 23.00 – αφήνοντας τον μόνο του να επιβλέψει την κίνηση των δρομολογίων.
Ο μόνιμος σταθμάρχης στην απολογία του επικαλέστηκε τον κανονισμό Κίνησης του ΟΣΕ, που αναφέρει σε παραγράφους του ότι από τη στιγμή που αναλαμβάνει ο επόμενος, την ευθύνη την έχει αυτός και όχι ο προηγούμενος σταθμάρχης και πως, εφόσον έφτασε στις 22:00 ο σταθμάρχης βάρδιας, ο μόνιμος μπορούσε να φύγει, γιατί δικαιολογείται από τον κανονισμό. Όσο για την παρέμβαση με διορθωτικό υγρό στο βαρδιόχαρτο, είπε πως έγινε για να καλυφθεί μια μουτζούρα.
Από την πλευρά του ο συμβασιούχος σταθμάρχης επισήμανε πως ήταν ενισχυτικός, δεν είχε την ευθύνη και τον πρώτο ρόλο στη διακίνηση των αμαξοστοιχιών, ενώ επέμεινε στο ότι το ωράριό του ήταν 8ωρο, κάτι που ίσχυε έπειτα από προφορική συμφωνία με τον προϊστάμενό του, καθώς βάσει σύμβασης δεν μπορούσε να πληρωθεί υπερωρίες, και ότι η βάρδιά του έληγε στις 10 το βράδυ.