Σύμφωνη με τις συνταγματικές αρχές της ισότητας, της αξιοκρατίας και της ορθολογικής οργάνωσης της εκπαίδευσης είναι – σύμφωνα με απόφαση της Ολομέλειας του Συμβουλίου της Επικρατείας (ΣτΕ) – η πριμοδότηση των διακριθέντων αθλητών για την εισαγωγή τους στη τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Ειδικότερα, η Ολομέλεια ΣτΕ αφού επισήμανε ότι οι πανελλήνιοι αγώνες δεν είναι ήσσονος σημασίας, αναφέρει στην υπ. αριθμόν 1537/2023 απόφασή της ότι η πριμοδότηση των διακριθέντων αθλητών για την εισαγωγή τους στα ΑΕΙ, «δεν αντίκειται στις συνταγματικές αρχές της ισότητας (άρθρο 4 παρ. 1 Σ), της αξιοκρατίας και της σταδιοδρομίας εκάστου κατά λόγο της προσωπικής του αξίας (άρθρο 5 παρ. 1 Σ), καθώς και της ορθολογικής οργανώσεως της παρεχόμενης εκπαιδεύσεως (άρθρο 16 Σ), σε συνδυασμό και με τη συνταγματική αρχή της αναλογικότητας μέτρου/σκοπού».
Σύμφωνα με το Law and Order, η υπόθεση που απασχόλησε την Ολομέλεια αφορά σε περίπτωση τελειόφοιτου του Λυκείου που έδωσε εισαγωγικές εξετάσεις το ακαδημαϊκό έτος 2020-2021 με το νέο σύστημα του νόμου 4186/2013 για την εισαγωγή του στις Ιατρικές Σχολές της χώρας.