22:52
21/11/2024
Search
Close this search box.

NEWSLETTER

Eγγραφείτε στο newsletter και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα της επικαιρότητας.
*Θα χρησιμοποιηθεί σύμφωνα με την πολιτική απορρήτου μας
22:52
21/11/2024
Search
Close this search box.

NEWSLETTER

Eγγραφείτε στο newsletter και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα της επικαιρότητας.
*Θα χρησιμοποιηθεί σύμφωνα με την πολιτική απορρήτου μας

Πτήσεις της Emirates στο «Ελ. Βενιζέλος»: «Τα F-16 είχαν εντολή να καταρρίψουν το αεροσκάφος εάν ήταν στα χέρια αεροπειρατή»

Το αεροπλάνο της Emirates που προκάλεσαν πανικό στο «Ελευθέριος Βενιζέλος»

Το αεροπλάνο της Emirates που προκάλεσαν πανικό στο «Ελευθέριος Βενιζέλος»

11.11.2022
09:12
Τελευταία ενημέρωση: 11/11/2022 • 14:59
Θρίλερ με πτήση της Emirates που είχε φύγει από το «Ελ.Βενιζέλος» για Νέα Υόρκη

Επεισοδιακή ήταν η νύχτα στο αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» μετά τον συναγερμό που σήμανε για ύπαρξη ύποπτου επιβάτη σε πτήση της Emirates.

Η CIA έδωσε σήμα για ύποπτο Άραβα επιβάτη και η κινητοποίηση των Αρχών ήταν άμεση.

Μετά από ενδελεχή έρευνα της αστυνομίας, δεν προέκυψε κάποιο ζήτημα, ενώ η πληροφορία δόθηκε από τη CIA και κρίθηκε ως έγκυρη προκειμένου να προβεί σε περαιτέρω ενέργειες. Ενημερώθηκε μάλιστα αμέσως η ΕΥΠ και η Αντιτρομοκρατική.

Τι θα γινόταν αν το αεροσκάφος της Emirates δεν υπάκουε στις εντολές των μαχητικών

Ο δήμαρχος Βάρης, Βούλας Βουλιαγμένης και πιλότος, Γρηγόρης Κωνσταντέλλος μίλησε στο «Κοινωνία Ώρα MEGA» για την πληροφορία ότι εάν ο πιλότος του αεροσκάφους δεν υπάκουε στις εντολές των μαχητικών, τότε ήταν υποχρεωμένοι να το καταρρίψουν.

«Οι διαδικασίες που εφαρμόζονται κατά παρέκκλιση, έχουν φτιαχτεί μετά την 11η Σεπτεμβρίου και είναι υποχρεωτικές για όλες τις περιοχές του δυτικού κόσμου που αποδέχονται την νομοθεσία του ICAO. Εάν το αεροσκάφος πειρατευτεί, και αυτό το γνωρίζουμε υπό την έννοια ότι θα αλλάξει κατεύθυνση, θα αλλάξει ύψος ή θα έχει αιτήματα που θα βγουν από τους ασυρμάτους, τότε εάν αυτό οδηγηθεί να πετάξει πάνω από μη κατοικημένες περιοχές και όχι κατ’ αναγκαιότητα στη θάλασσα, υπάρχει η εντολή το αεροσκάφος αυτό να καταρριφθεί. Αυτό είναι το πρωτόκολλο. Κάθε χώρα έχει μία επιτροπή κρίσης για τέτοιες περιπτώσεις», ανέφερε αρχικά.

«Από την πρωτογενή μου εμπειρία από τους χειριστές των F-16 που συνόδευσαν τότε το «Ήλιος» όταν πήγαμε να κάνουμε την αναπαράσταση της πτήσης, αυτό που μας έλεγαν ήταν ότι ήταν τραγικό και υπήρχε και εκεί πολύ μεγάλη πίεση, σε περίπτωση που έπαιρναν εντολή, πριν την πτώση του αεροσκάφους στο Γραμματικό, να πυροδοτήσουν πυραύλους αέρος – αέρος. Είναι δύσκολη και επίπονη διαδικασία, αλλά αυτό είναι το πρωτόκολλο. Το σημαντικό είναι ότι το σύστημα δούλεψε με ακρίβεια και λεπτομέρεια», συμπλήρωσε ο κ. Κωνσταντέλλος.

«Δεν είναι υποχρεωτικό επ’ ουδενί, το αεροσκάφος να προσγειωθεί στην Ιταλία ή στον χώρο στον οποίο πετάει. Οι Αρχές εκτιμούν τον κίνδυνο. Υποχρέωση του κράτους αναχώρησης είναι να υποδεχτεί ξανά το αεροσκάφος πίσω γιατί έχει την ευθύνη του», κατέληξε.

Το χρονικό του θρίλερ με τις πτήσεις της Emirates

Θυμίζουμε πως συναγερμός σήμανε λίγο πριν τις 9 το βράδυ στο διεθνές αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος» μετά από πληροφορία των αμερικανικών αρχών για ύποπτο άτομο που πιθανόν να έχει επιβιβαστεί σε μία από δύο πτήσεις της Emirates.

Αμέσως δόθηκε εντολή να σταματήσει η διαδικασία απογείωσης της πτήσης για Ντουμπάι και το αεροπλάνο επέστρεψε στο σταθμό. Οι αρχές έλεγξαν εξονυχιστικά όλους τους επιβάτες της συγκεκριμένης πτήσης , χωρίς να βρεθεί κάτι ύποπτο.

Η πτήση ΕΚ 209 για Νέα Υόρκη

Η πτήση EK209 της Emirates αναχώρησε στις 17:32 από την Αθήνα με προορισμό τη Νέα Υόρκη.

Είχε 228 επιβάτες (και ένα βρέφος) και 18 άτομα πλήρωμα. Η πληροφορία από τη CIA, που αξιολογήθηκε ως σοβαρή από την ΕΥΠ, ήταν ότι στο αεροσκάφος επέβαινε ύποπτο άτομο αραβικής καταγωγής.

Όπως φαίνεται, στα δεδομένα της πτήσης από το FlightRadar, πάνω από τη Σαρδηνία, η πτήση μπήκε σε holding pattern και έπειτα στράφηκε προς τα ανατολικά. Σύμφωνα με πληροφορίες, ούτε η Γαλλία, ούτε η Ιταλία δέχτηκαν να προσγειωθεί το αεροσκάφος στο έδαφός τους.

Από τον πύργο ελέγχου στάλθηκε στο πλήρωμα σήμα με τα χαρακτηριστικά του υπόπτου προσώπου και μια κόπια του διαβατηρίου. Έγινε έλεγχος, αλλά δεν βρέθηκε τίποτα, υπήρχε ωστόσο ο φόβος ότι ύποπτο πρόσωπο ταξίδευε με πλαστά στοιχεία. Αξιοσημείωτο είναι ότι η πτήση, κατά την επιστροφή της στην Αθήνα, απέφυγε να περάσει πάνω από στεριά, δηλαδή τη Σικελία ή την Ιταλία, ακόμη και την Πελοπόννησο, όπως φαίνεται στον χάρτη.

Το αεροσκάφος, κατά την επιστροφή του στην Αθήνα, συνοδευόταν από ζεύγος μαχητικών F-16 της 340 Μοίρας της Πολεμικής Αεροπορίας, που απογειώθηκαν στις 21:09 από τη Σούδα. Η εντολή απογείωσης δόθηκε από το ΝΑΤΟϊκό στρατηγείο, όταν το αεροσκάφος βρισκόταν 120 μίλια νοτιοδυτικά της Καλαμάτας. Το Boeing 777 προσγειώθηκε στην Αθήνα στις 21:56.

Στο αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» είχε αναπτυχθεί κλιμάκιο της Αντιτρομοκρατικής Υπηρεσίας. Τις ενέργειες από την ελληνική πλευρά (και για τα δύο περιστατικά) συντόνισε το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη μαζί με το ΓΕΕΘΑ, ενώ το υπουργείο Μεταφορών και το Μαξίμου ήταν σε ανοιχτή γραμμή.

Το αεροσκάφος τροχοδρόμησε προς σημείο στάθμευσης του αεροδρομίου, όπου έγινε ο έλεγχος στους επιβάτες που παρέμειναν μέσα στο αεροσκάφος. Αργότερα μετακινήθηκαν προς τις αίθουσες αναμονής του αεροδρομίου. Έπειτα από έλεγχο στην πτήση, αλλά και στις αποσκεύες τους, ωστόσο, δεν εντοπίστηκε κάτι ύποπτο.

Επιβάτες και αεροσκάφος, όπως βέβαια και το πλήρωμα, θα διανυκτερεύσουν στην Αθήνα. Σύμφωνα με πληροφορίες, θα αναχωρήσουν την Παρασκευή στις 20:00 για Νέα Υόρκη.

 



ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Αναζήτηση