02:28
27/05/2024
Search
Close this search box.

NEWSLETTER

Eγγραφείτε στο newsletter και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα της επικαιρότητας.
*Θα χρησιμοποιηθεί σύμφωνα με την πολιτική απορρήτου μας
02:28
27/05/2024
Search
Close this search box.

NEWSLETTER

Eγγραφείτε στο newsletter και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα της επικαιρότητας.
*Θα χρησιμοποιηθεί σύμφωνα με την πολιτική απορρήτου μας

Έλληνας ωκεανολόγος για το χαμένο υποβρύχιο στον Τιτανικό: «Αν τελειώσει η παροχή οξυγόνου θα βγάλουν μια… μακάβρια αμπούλα»

Το υποβρύχιο που χάθηκε

Το υποβρύχιο που χάθηκε

20.06.2023
18:03
Τελευταία ενημέρωση: 21/06/2023 • 0:16
Ώρες αγωνίας για το υποβρύχιο που χάθηκε

Σε μια περιπέτεια με άγνωστο τέλος στο βυθό του Ατλαντικού, φαίνεται πως εξελίχθηκε η επιθυμία των επιβαινόντων του τουριστικού υποβρυχίου Titan να γνωρίσουν από κοντά το μυστήριο του θρυλικού Τιτανικού, καθώς το επικρατέστερο σενάριο δείχνει ότι το βαθυσκάφος που δεν έχει δώσει σημάδια ζωής από το απόγευμα της Κυριακής, εγκλωβίστηκε ακριβώς στο αξιοθέατο που πήγε να συναντήσει.

Τα περιθώρια να βρεθούν ζωντανοί οι επιβάτες στενεύουν λεπτό προς λεπτό, καθώς η παροχή οξυγόνου θα διαρκέσει μέχρι το μεσημέρι της Πέμπτης, ώρα Ηνωμένου Βασιλείου.

Την ίδια ώρα, τα σωστικά συνεργεία των ΗΠΑ και Καναδά σαρώνουν τον Ατλαντικό, αναζητώντας ίχνη από το εξαφανισμένο υποβρύχιο. Δυσοίωνη πρόβλεψη για την κατάληξη του θρίλερ κάνει στο Thesstoday.gr ο διευθυντής θαλάσσιων ερευνών του Ελληνικού Κέντρου Θαλάσσιων Ερευνών (ΕΛΚΕΘΕ) Γρηγόρης Ρουσάκης, εκτιμώντας πως το πιο πιθανό είναι το σκάφος να παγιδεύτηκε στα συντρίμμια του φημισμένου ναυαγίου.

«Η πιθανότερη αιτία είναι να μπλέχτηκε στο ναυάγιο του Τιτανικού. Σε αυτή την περίπτωση, αν έκανε προσπάθειες να απεμπλακεί, καταναλώνοντας ενέργεια, ενδέχεται να ξέμεινε από ρεύμα. Άλλη πιθανή αιτία μπορεί να είναι η εισροή υδάτων στο υποβρύχιο, που σημαίνει θάνατο για όλο το πλήρωμα», εξηγεί ο ερευνητής, προσθέτοντας δε, πως τα βαθυσκάφη έχουν ισχυρά συστήματα ασφαλείας ώστε να προλαμβάνονται τέτοια περιστατικά.

«Σε περίπτωση βλάβης, υπάρχει χειρισμός στο υποβρύχιο που αφήνει τα βάρη στον βυθό, βάζει αέρα στα μπαλόνια και δημιουργείται άνωση ώστε να ανέβει στην επιφάνεια. Από τη στιγμή που δε συνέβη αυτό, κάτι άλλο ενδέχεται να προκάλεσε τον θάνατο και το σκάφος να παρασύρθηκε», τονίζει ο κ. Ρουσάκης.

«Μπορεί να περάσουν μέρες μέχρι να το βρουν»

Ο κ. Ρουσάκης υποστηρίζει ότι κάποια στιγμή θα βρεθεί το σκάφος, -όπως άλλωστε βρέθηκε και ο Τιτανικός-, ωστόσο το ερώτημα είναι το αν θα βρεθεί πριν σημάνει τέλος χρόνου για το οξυγόνο των πέντε ανθρώπων.

«Αν τους βρουν εγκαίρως και είναι στα συντρίμμια, ζωντανοί, θα μπορέσουν να τους βοηθήσουν να ξεμαγκώσουν, αλλά είναι όλο θέμα τάιμινγκ. Αν τελειώσει ο αέρας, θα βγάλουν με τις ίδιες ενέργειες, μια μακάβρια αμπούλα στην επιφάνεια του νερού», εξηγεί ο διευθυντής θαλάσσιων ερευνών, ενώ σημειώνει πως μέχρι να το εντοπίσουν, μπορεί να περάσουν και μέρες καθώς στον βυθό επικρατεί το απόλυτο σκοτάδι, που ακόμη και με πλήρη φωτισμό, το φως φτάνει σε ακτίνα μόλις 5-10 μέτρων.

«Ρισκάρουν για την εμπειρία»

Τα βαθυσκάφη έχουν υψηλό βαθμό επικινδυνότητας και όποιος ξεκινάει ένα ταξίδι προς τον βυθό είναι ενήμερος, αναφέρει ο κ. Ρουσάκης.

«Στη συγκεκριμένη περίπτωση πήγαν για ψυχαγωγία, υπάρχουν άνθρωποι που τους αρέσει να ρισκάρουν για την εμπειρία, για τους ίδιους λόγους που κάποιοι πηγαίνουν στο διάστημα για δύο ώρες”, σημειώνει. “Είναι κάτι πολύ εξεζητημένο, όλοι βρίσκονται σε κίνδυνο, είναι τεράστιες οι πιέσεις και όλα έχουν να κάνουν με την αντοχή του σκάφους». Στα τουριστικά υποβρύχια όπως το Titan, μόνο ο χειριστής χρειάζεται να είναι ειδικός, ενώ οι υπόλοιποι είναι απλοί θεατές.

«Στο πρόβλημα, δε, φαίνεται και η εμπειρία του χειριστή. Στο πόσο ψύχραιμος θα είναι, τι κινήσεις θα κάνει για να μπορέσει να σώσει το σκάφος χωρίς πανικό», αναφέρει χαρακτηριστικά.

Ο κανόνας ασφαλείας των βαθυσκαφών συνοδεύεται με ρομπότ, κάτι που στην περίπτωση του Titan δεν εξακριβώθηκε. Το Ελληνικό Κέντρο Θαλάσσιων Ερευνών κατεβαίνει στον βυθό πάντα με τη συνοδεία ειδικού ρομπότ, για αυτό ακριβώς το ενδεχόμενο, σε περίπτωση που παγιδευτεί.

«Όταν δεν υπάρχει ρομπότ, ακολουθούμε ένα σύστημα πρωτόγνωρο αλλά άριστο. Έχουμε ένα μπαλόνι με συρματόσχοινο που σε περίπτωση που το βαθυσκάφος μαγκώσει, αυτό ανεβαίνει προς την επιφάνεια του νερού, απελευθερώνεται και παρασύρει το σύρμα. Τότε, το σκάφος που είναι στην επιφάνεια, βλέπει το μπαλόνι και τραβάει το υποβρύχιο», περιγράφει ο ερευνητής.

Πηγή: Thesstoday

 


ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Αναζήτηση