08:24
21/11/2024
Search
Close this search box.

NEWSLETTER

Eγγραφείτε στο newsletter και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα της επικαιρότητας.
*Θα χρησιμοποιηθεί σύμφωνα με την πολιτική απορρήτου μας
08:24
21/11/2024
Search
Close this search box.

NEWSLETTER

Eγγραφείτε στο newsletter και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα της επικαιρότητας.
*Θα χρησιμοποιηθεί σύμφωνα με την πολιτική απορρήτου μας

Ο Άρειος Πάγος έδωσε το «πράσινο φως» για την αποδέσμευση του πετρελαίου από το δεξαμενόπλοιο Lana

Το δεξαμενόπλοιο Lana / Pegas / Φωτογραφία: Twitter

Το δεξαμενόπλοιο Lana / Pegas / Φωτογραφία: Twitter

27.07.2022
17:44
Τελευταία ενημέρωση: 27/07/2022 • 20:57
Μπορεί να υλοποιηθεί η μετάγγιση του πετρελαίου που περιέχει δεξαμενόπλοιο Lana

Λόγω έλλειψης εννόμου συμφέροντος ο Άρειος Πάγος απέρριψε την αίτηση αναίρεσης της ναυτιλιακής εταιρείας Times Navigation στην υπόθεση του δεξαμενόπλοιου Lana, με αποτέλεσμα να μπορεί να υλοποιηθεί η μετάγγιση του πετρελαίου που περιέχει το εν λόγω δεξαμενόπλοιο, όπως επίσης αναμένεται και η αποδέσμευση των δύο Ελληνικών πλοίων που βρίσκονται μπλοκαρισμένα στον Περσικό Κόλπο.

Ειδικότερα, το Α΄ Ποινικό Τμήμα Διακοπών του Αρείου Πάγου, με την υπ΄ αριθμ. 1057/2022 απόφασή του απέρριψε την αίτηση αναίρεσης της ναυτιλιακής εταιρείας Times Navigation, με το σκεπτικό ότι δεν έχει έννομο συμφέρον να παρέμβει στην επίμαχη υπόθεση, όπως αναφέρει το Law and Order.

Το χρονικό με την κατάσχεση του Lana

To ρωσικό τάνκερ «Lana» με σημαία Ιράν
To ρωσικό τάνκερ «Lana» με σημαία Ιράν / Φωτογραφία: Twitter

Υπενθυμίζεται ότι το πλοίο Lana, με σημαία Ιράν, το οποίο ως «Pegas» ήταν αρχικά ρωσικών συμφερόντων μετέφερε ιρανικό πετρέλαιο και είχε καταπλεύσει στο αγκυροβόλιο της Καρύστου λόγω μηχανικής βλάβης τον περασμένο Απρίλιο.

Στην συνέχεια το πλοίο, κατασχέθηκε από τις ελληνικές Αρχές έπειτα από αίτημα δικαστικής συνδρομής που είχαν υποβάλει η περιοχή της Κολούμπια των ΗΠΑ στο πλαίσιο της διακρατικής συμφωνίας Ελλάδος και κυβέρνησης των Ηνωμένων Πολιτειών της Αμερικής, με το αιτιολογικό ότι τα έσοδα από την πώληση του πετρελαίου θα κατέληγαν στη χρηματοδότηση της τρομοκρατίας και θα ισχυροποιείτο οικονομικά για περαιτέρω τρομοκρατικές ενέργειες, αλλά και με το επιχείρημα ότι το πλοίο ανήκε στη ρωσική Promsvyazban.

Στη συνέχεια εκδόθηκαν αποφάσεις από το Εφετείο Χαλκίδας-Εύβοιας σχετικά με την μετάγγιση του πετρελαίου που είχε το δεξαμενόπλοιο, ενώ από την Εισαγγελία του Αρείου Πάγου απορρίφθηκε αίτηση αναίρεσης επί της εφετειακής απόφασης.

Ακολούθησε αίτησης αναίρεσης της ναυτιλιακής εταιρείας Times Navigation στον Άρειο Πάγο η οποία τώρα απορρίφθηκε ως απαράδεκτη καθώς κρίθηκε ότι «δεν συμμετείχε με οποιονδήποτε τρόπο στην πρωτόδικη δίκη», αλλά και επειδή «δεν επικαλείται οποιοδήποτε έννομη σχέση, δεν νομιμοποιείται ενεργητικά στην άσκηση της αίτησης αναίρεσης».

Υπενθυμίζεται, ότι για την επίμαχη υπόθεση υπήρξαν αντίποινα από το Ιράν, με τα «Σώματα Φρουρών της Ισλαμικής Επανάστασης» τα οποία κατάσχεσαν δύο ελληνικά δεξαμενόπλοια στον Περσικό Κόλπο, το «Delta Poseidon» της Delta Tankers του Διαμαντή Διαμαντίδη και το «Prudent Warrior» της Polembros του Σπύρου Πολέμη τα οποία παραμένουν στο αγκυροβόλιο του ιρανικού λιμανιού Bandar Abbas με συνολικό πλήρωμα 49 ναυτικών εκ των οποίων 10 Έλληνες, ένας Κύπριος και 38 Φιλιππινέζοι.

 



ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Αναζήτηση