10:38
21/11/2024
Search
Close this search box.

NEWSLETTER

Eγγραφείτε στο newsletter και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα της επικαιρότητας.
*Θα χρησιμοποιηθεί σύμφωνα με την πολιτική απορρήτου μας
10:38
21/11/2024
Search
Close this search box.

NEWSLETTER

Eγγραφείτε στο newsletter και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα της επικαιρότητας.
*Θα χρησιμοποιηθεί σύμφωνα με την πολιτική απορρήτου μας

Μαθητές δημοτικού θα επιμορφωθούν για το πώς η φυσική δραστηριότητα επηρεάζει σταδιακά το κλίμα της Γης

Ένα φυσικό τοπίο στη Γη / Φωτογραφία: Unsplash

Ένα φυσικό τοπίο στη Γη / Φωτογραφία: Unsplash

08.07.2023
10:43
Τελευταία ενημέρωση: 08/07/2023 • 18:20
Πρόγραμμα για να μάθουν οι μαθητές δημοτικού το πώς η φυσική δραστηριότητα επηρεάζει σταδιακά το κλίμα της Γης

Απόλυτα επιτυχής ήταν η έκβαση της ερευνητικής πρότασης που κατέθεσε στη Γενική Γραμματεία Έρευνας και Καινοτομίας, ομάδα επιστημόνων του πανεπιστημίου Θεσσαλίας, στο πλαίσιο Χρηματοδότησης της βασικής έρευνας (Οριζόντια υποστήριξη όλων των Επιστημών), με τίτλο: ENvironmentally LITErate youth through an interdisciplinary intervention- ENLITE για τους νέους και τη Γη.

Η πρόταση, όπως τονίζει στο Αθηναϊκό-Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων ο υπεύθυνος του έργου καθηγητής Νικόλαος Κομούτος, σκοπό έχει την ευαισθητοποίηση και επιμόρφωση μαθητών δημοτικού μέσω του μαθήματος της φυσικής αγωγής για το πώς η φυσική δραστηριότητα επηρεάζει σταδιακά το κλίμα της Γης, αλλά και πώς μπορεί η κίνηση να βοηθήσει σε πιο πράσινες πρακτικές.

Αποτελεί έναν καινοτόμο μοναδικό τρόπο ανάδειξης του προβλήματος και της σχέσης που μπορεί να έχουν η κίνηση και το κλίμα. Έτσι σκοπός του έργου, σύμφωνα με τον ίδιο, είναι η δημιουργία καινοτόμων μαθημάτων φυσικής αγωγής που στόχο θα έχουν την κίνηση αλλά και να ευαισθητοποιήσουν τους μαθητές σε θέματα όπως, η έλλειψη νερού, οι σωστές πρακτικές στην καλλιέργεια τροφίμων, όπως η βιολογική καλλιέργεια, οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, το πώς η κλιματική αλλαγή δημιουργεί πανδημίες, κλπ.

Το σώμα του ανθρώπου, τονίζει ο κ. Κομούτος, είναι μια μηχανή, μια μηχανή που έχει δημιουργηθεί για να κινείται. Όταν για παράδειγμα δεν χρησιμοποιούμε το ασανσέρ αλλά τις σκάλες βελτιώνουμε τη φυσική μας κατάσταση και παράλληλα καταναλώνουμε λιγότερο ρεύμα.

Όταν χρησιμοποιούμε το ποδήλατο μέσα στην πόλη μειώνουμε την ρύπανση του αέρα, δεν καταναλώνουμε πετρέλαιο ή βενζίνη, μειώνουμε την ηχορύπανση και παράλληλα βελτιώνουμε την αντοχή και τη δύναμη μας. Όταν τρώμε βιολογικά προϊόντα, που είναι πιο φιλικά στο περιβάλλον, χωρίς τη χρήση φυτοφαρμάκων, τρώμε πιο υγιεινά και παράλληλα βελτιώνουμε τη λειτουργία του σώματός μας.

Η υποκινητικότητα και η παχυσαρκία ιδιαίτερα στα παιδιά, έχει πάρει διαστάσεις πανδημίας, τονίζεται επίσης από τους επιστήμονες που αποτελούν την ομάδα έργου. Οι μελέτες αναφέρουν ότι τα παχύσαρκα παιδιά έχουν μεγαλύτερες πιθανότητες να εξελιχθούν σε παχύσαρκους ενήλικες. Είναι γεγονός ότι η ανθρώπινη κίνηση είναι αλληλένδετη με το φυσικό περιβάλλον. Ωστόσο ο άνθρωπος με τον σύγχρονο τρόπο ζωής που κάνει, έχει απομακρυνθεί από το φυσικό περιβάλλον.

Στόχος της μελέτης είναι η ανάδειξη αυτής της σχέσης και η επιδράσεις της στο περιβάλλον. Οι μαθητές επίσης θα γνωρίσουν πως μέσω της κίνησης υπάρχει η δυνατότητα να δημιουργήσουν ενέργεια με καινοτόμες εφαρμογές, όπως η χρήση πιεζοηλεκτρικών δαπέδων. Η γνώση για την κλιματική αλλαγή μέσω του μαθήματος της φυσικής αγωγής και του παιχνιδιού αποτελεί τον πιο ευχάριστο τρόπο ώστε να ευαισθητοποιηθούν τα παιδιά και να αποκτήσουν περιβαλλοντική συνείδηση σε θέματα που αφορούν την κλιματική αλλαγή, τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, την εξοικονόμηση του νερού, τη βιολογική καλλιέργεια, κλπ.

Εν κατακλείδι, τα παιδιά είναι αυτά που μπορούν να σώσουν το φυσικό περιβάλλον, μιας και αυτά θα αποτελέσουν τους μελλοντικούς πολίτες που θα σέβονται και θα προστατεύουν το περιβάλλον έχοντας περιβαλλοντική συνείδηση. Όλα τα παραπάνω αναφέρει ο καθηγητής Νικόλαος Κομούτος (ΤΕΦΑΑ, ΠΘ) για τις σχέσεις που μπορεί να έχει η φυσική δραστηριότητα με την κλιματική αλλαγή αλλά και πώς μπορεί η φυσική δραστηριότητα να την επηρεάσει θετικά. Στην ομάδα του έργου συμμετέχουν οι: καθηγητής Ιωάννης Θεοδωράκης, μέλος του συμβουλίου διοίκησης ΠΘ (ΤΕΦΑΑ, ΠΘ), Στεριανή Ματσιώρη (καθηγήτρια, Τμήμα Γεωπονίας Ιχθυολογίας και Υδάτινου Περιβάλλοντος, ΠΘ), Χαράλαμπος Κρομμύδας (επίκουρος καθηγητής, ΤΕΦΑΑ, ΠΘ), Μαίρη Χασσάνδρα (επίκουρη καθηγήτρια, ΤΕΦΑΑ, ΠΘ), Βασίλειος Μπούγλας (ΕΔΙΠ,ΤΕΦΑΑ, ΠΘ), Αικατερίνης Βιόλατζη (διδακτορική φοιτήτρια, ΤΕΦΑΑ, ΠΘ).



ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Αναζήτηση