20:04
07/09/2024
Search
Close this search box.

NEWSLETTER

Eγγραφείτε στο newsletter και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα της επικαιρότητας.
*Θα χρησιμοποιηθεί σύμφωνα με την πολιτική απορρήτου μας
20:04
07/09/2024
Search
Close this search box.

NEWSLETTER

Eγγραφείτε στο newsletter και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα της επικαιρότητας.
*Θα χρησιμοποιηθεί σύμφωνα με την πολιτική απορρήτου μας

Kομισιόν προς ΟΛΠ: «Σε προβλήτα του ΣΕΦ θα αποβιβάζονται οι τουρίστες κρουαζιερόπλοιων»

Κρουαζιερόπλοιο

Κρουαζιερόπλοιο

12.07.2024
14:08
Τελευταία ενημέρωση: 15/07/2024 • 20:08
Πιο συγκεκριμένα, η ΕΕ ζητάει μεταξύ άλλων από την ΟΛΠ ΑΕ να μεταφέρονται με πλοιάρια οι επιβάτες των κρουαζιερόπλοιων σε προβλήτα που θα βρίσκεται στο Φάληρο, στο ΣΕΦ και από εκεί με τουριστικά λεωφορεία να μεταβαίνουν σε διάφορα τουριστικά αξιοθέατα με κορυφαίο τον βράχο της Ακρόπολης

Recently updated on July 15th, 2024 at 08:08 pm

Με παρέμβαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής δημιουργείται η προοπτική να αποσυμφορηθεί το λιμάνι του Πειραιά από το κυκλοφοριακό που προκαλείται από τους χιλιάδες τουρίστες κρουαζιέρας και τα εκατοντάδες λεωφορεία που τους μεταφέρουν εκτός Πειραιά και το ΣΕΦ είναι μία από τις λύσεις.

Πιο συγκεκριμένα, η ΕΕ ζητάει μεταξύ άλλων από την ΟΛΠ ΑΕ να μεταφέρονται με πλοιάρια οι επιβάτες των κρουαζιερόπλοιων σε προβλήτα που θα βρίσκεται στο Φάληρο, στο Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας (ΣΕΦ) και από εκεί με τουριστικά λεωφορεία να μεταβαίνουν σε διάφορα τουριστικά αξιοθέατα με κορυφαίο τον βράχο της Ακρόπολης.

Πρόκειται για μία από τις τέσσερις δεσμεύσεις που έχει ζητήσει η Κομισιόν από την ΟΛΠ ΑΕ προκειμένου να συνεχίσει να επιδοτεί το έργο επέκτασης της νέας προβλήτας κρουαζιέρας στη νότια ζώνη του λιμανιού.

Οι άλλες τρεις είναι:

  1. Επέκταση του επιβατικού σταθμού κρουαζιέρας στη νέα προβλήτα
  2. Δημιουργία υποδομών για την ηλεκτροδότηση πλοίων από την ξηρά όταν είναι ελλιμενισμένα, το λεγόμενο cold ironing
  3. Την αγορά οικολογικών λεωφορείων για τη μεταφορά επιβατών.

Το συνολικό κόστος του έργου ανέρχεται στα 136,2 εκατομμύρια ευρώ και επιδοτείται κατά 95% από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Στη νέα προβλήτα θα μπορούν να δένουν δύο μεγάλα κρουαζιερόπλοια άνω των 300 μέτρων μήκος. Έως σήμερα έχει υλοποιηθεί το 25% του έργου και έχουν απορροφηθεί 41 εκατομμύρια ευρώ έως και την 31η Δεκεμβρίου του 2023.

Ήδη η ΟΛΠ ΑΕ προγραμματίζει επένδυση στην κρουαζιέρα ύψους 80 εκατομμυρίων ευρώ. Πρόκειται για την κατασκευή ενός υπερσύγχρονου επιβατικού σταθμού στη νέα προβλήτα η οποία θα λειτουργήσει το 2026.

Το 2023 το λιμάνι του Πειραιά αναδείχθηκε πρωτοπόρο σε σχέση με τον αριθμό των επιβατών κρουαζιέρας με 1.500.000 επιβάτες που είναι νέο ρεκόρ έναντι 880.000 το 2022, όσο και στους επιβάτες αποεπιβίβασης (homeport) που ανήλθαν σε περίπου 800.000 έναντι 380.000 το 2022. Οι συνολικές αφίξεις των κρουαζιερόπλοιων ήταν 760, εκ των οποίων τα 525 ήταν homeport.

Ακολουθούν η Σαντορίνη με 1.298.968, η Μύκονος με 1.192.822 και στη συνέχεια η Κέρκυρα, η Ρόδος, το Κατάκολο και το Ηράκλειο.

Σύμφωνα με τα προσωρινά στοιχεία το 2023 επιτεύχθηκαν ιστορικά ρεκόρ επιβατών κρουαζιέρας τόσο στο σύνολο, καθώς εξυπηρετήθηκαν περίπου 1,5 εκατ. επιβάτες έναντι 880.000 το 2022, όσο και στους επιβάτες αποεπιβίβασης (homeport) που ανήλθαν σε περίπου 800.000 έναντι 380.000 το 2022. Οι συνολικές αφίξεις των κρουαζιερόπλοιων ήταν 760, εκ των οποίων τα 525 ήταν homeport.

Ωστόσο, ακόμα πιο δυναμική φαίνεται να είναι και η νέα χρονιά για τον κλάδο της κρουαζιέρας στο λιμάνι Πειραιά, καθώς έχουν γίνει προκρατήσεις για 1.042 αφίξεις με μεγάλη αύξηση και νέο αναμενόμενο ρεκόρ στις αφίξεις πλοίων homeport (περίπου 800 calls).



ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Αναζήτηση