Από το βράδυ της Πέμπτης (16/3) απαγορεύθηκε η κυκλοφορία στην Υψηλή Γέφυρα Σερβίων, μετά τις καταγγελίες για ελλιπή αν όχι μηδενική, συντήρησή της εδώ και 50 χρόνια.
Η Περιφερειακή Αρχή αποφάσισε να συμμορφωθεί με τις υποδείξεις των ειδικών, και ενώ αρχικά αποφασίστηκε η κυκλοφορία των οχημάτων κάτω των 3,5 τόνων, τελικά να απαγορεύσει την κυκλοφορία των οχημάτων στη γέφυρα, στην οποία εντοπίστηκαν φθορές.
«Η Περιφερειακή Αρχή, με μόνο μέλημα πάντοτε την ασφάλεια των πολιτών της, προβαίνει σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες αρμοδιότητάς της, ακολουθώντας τις υποδείξεις ειδικών επιστημόνων και των Υπηρεσιών της. Με αυτά τα κριτήρια, αποφασίστηκε και η ολική απαγόρευση κυκλοφορίας στην Υψηλή Γέφυρα Σερβίων, από το βράδυ της 16ης Μαρτίου. Όλοι εργαζόμαστε ασταμάτητα για την όσο το δυνατόν μικρότερη ταλαιπωρία των συμπολιτών μας και την ελαχιστοποίηση των οικονομικών συνεπειών για την περιοχή» αναφέρεται στην ανακοίνωση της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας.
Σχετικά με την συγκεκριμένη γέφυρα, ο αρμόδιος μηχανικός διευκρίνισε ότι γενικώς χρήζει συντήρησης λόγω της πολυκαιρίας.
Σύμφωνα με τον καθηγητή του ΑΠΘ, Κωνσταντίνο Κατάκαλο οι ζημιές που προκαλούν εντύπωση για την έντασή τους, προκλήθηκαν πριν από πολλά χρόνια εξαιτίας ισχυρών πιέσεων, που ασκήθηκαν στα σημεία αυτά και ξεπέρασαν τοπικά τους 350 τόνους.
Αξίζει να αναφερθεί ότι η τελευταία επιθεώρηση της γέφυρας, έγινε το 1995 μετά τον σεισμό του Μαϊου, 6,6 βαθμών της κλίμακας Ρίχτερ, ενώ μετά τις εργασίες επισκευής των σοβαρών ρωγμών, θα ακολουθήσει μεγάλη συνολική συντήρηση της Υψηλής Γέφυρας Σερβίων.
Κατασκευάστηκε στη δεκαετία του 1970, ταυτόχρονα με τη δημιουργία της τεχνητής λίμνης του Πολυφύτου και αποτελεί τμήμα της εθνικής οδού Λάρισας – Κοζάνης. Τέθηκε για πρώτη φορά στην κυκλοφορία το 1975 και είναι η δεύτερη μεγαλύτερη γέφυρα της Ελλάδας, πίσω από αυτή του Ρίου-Αντιρρίου.