Για την υπογειοποίηση της σήραγγας της Ηλιουπόλεως και για το ότι ο Προαστιακός επιστρέφει στην Δυτική Αττική ενημέρωσε τη Βουλή ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής, στο πλαίσιο του κοινοβουλευτικού ελέγχου.
Ο κ. Καραμανλής τόνισε ότι η υπογειοποίηση της σήραγγας της Ηλιουπόλεως είναι ένα από τα απολύτως αναγκαία έργα, προκειμένου να μη γίνει η Αθήνα απροσπέλαστη πόλη στο μέλλον. Σημείωσε ότι η αναβάθμιση της κυκλοφοριακής ικανότητας της λεωφόρου Βουλιαγμένης θα εξασφαλίζει πρόσβαση στο Ελληνικό και θα λειτουργήσει και ως εναλλακτική επιλογή για τους πολίτες που κινούνται από τη βόρεια Αττική προς τα νότια προάστια, με πλήρη παράκαμψη του κέντρου.
Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών εξήγησε ότι η αναβάθμιση αυτή θα επιτευχθεί με πλήρη ανισοπεδοποίηση των κόμβων της Λεωφόρου Βουλιαγμένης, με παράλληλο υποβιβασμό της – όπως λέγεται τεχνικά – χωρίς να θιγεί η υπάρχουσα γραμμή Μετρό και οι πιθανές επεκτάσεις της. «Επειδή πιστεύουμε σε αυτό το έργο, πετύχαμε την ένταξη των μελετών ωρίμανσής του στο ΠΔΕ, για την Προγραμματική Περίοδο 2021-2027», τόνισε.
Ο κ. Καραμανλής ανέφερε ότι το φυσικό αντικείμενο των μελετών που απαιτούνται για την ωρίμανση του έργου περιλαμβάνει:
- Την κατασκευή αστικής σήραγγας μήκους 3 χιλιομέτρων που συνδέει την Περιμετρική Υμηττού με τη Λεωφόρο Βουλιαγμένης.
- Την αναβάθμιση της κυκλοφοριακής ικανότητας της Περιμετρικής Υμηττού από τον κόμβο της Κατεχάκη μέχρι την είσοδο της σήραγγας
- Και την αναβάθμιση της κυκλοφοριακής ικανότητας της Λεωφόρου Βουλιαγμένης, μίας λεωφόρου που είναι ήδη κορεσμένη.
«Ζητήσαμε από τον επενδυτή στο Ελληνικό να αναλάβει το κόστος της μελέτης»
Ο κ. Καραμανλής αποκάλυψε λοιπόν ορισμένες σκέψεις για να τρέξουν οι διαδικασίες με ακόμη πιο μεγάλη ταχύτητα.
«Εάν το κάνουμε με τη διαδικασία που υπάρχει στο Ελληνικό Δημόσιο, θα κάνουμε τρία χρόνια και παραπάνω για να ωριμάσει», επισήμανε και δήλωσε ότι: «Σκεφτόμαστε πολλές φορές και εκτός πλαισίου. Έχουμε έρθει σε επαφή με τον επενδυτή, με τη Lamda Development, και έχουμε ζητήσει να εξετάσουν πολύ σοβαρά να αναλάβουν αυτοί το κόστος της μελέτης».
Ο κ. Καραμανλής ανέφερε ότι αυτή τη στιγμή είναι σε εξέλιξη η σχετική διαπραγμάτευση και δήλωσε ότι θα ενημερώσει το Κοινοβούλιο όταν θα έχει νέα.
Ο Προαστιακός Δυτικής Αττικής θα φτάσει μέσα στα Μέγαρα
Όσον αφορά στον Προαστιακό Δυτικής Αττικής, ο κ. Καραμανλής τόνισε πως η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας τον ενέταξε στο Ταμείο Ανάκαμψης και σημείωσε ότι στόχος είναι η δημοπράτησή του έργου – μέσω του ΟΣΕ – εντός του καλοκαιριού.
Υπενθύμισε ότι πρόκειται για μια νέα γραμμή προαστιακού σιδηροδρόμου, μήκους 36 χλμ, που θα ξεκινά από τα Άνω Λιόσια, θα περνά από τον Ασπρόπυργο, την Ελευσίνα και θα τερματίζει στα Μέγαρα, αξιοποιώντας και την παλιά μετρική γραμμή, η οποία έχει τεθεί εκτός λειτουργίας εδώ και περίπου 15 χρόνια.
Ο κ. Καραμανλής ενημέρωσε τη Βουλή ότι θα γίνει και το έργο της επέκτασης της σιδηροδρομικής γραμμής «Λιόσια-Μέγαρα» μέχρι τον παλαιό Σιδηροδρομικό Σταθμό Μεγάρων, δηλαδή εντός του οικισμού.

Μελέτες από τον ΟΣΕ
«Ο ΟΣΕ στο υπό δημοπράτηση έργο το έχει προβλέψει με προαίρεση. Απλά δημοπρατούμε σε πρώτη φάση το πρώτο κομμάτι για το οποίο έχουμε ήδη περιβαλλοντική αδειοδότηση», εξήγησε.
Η εν λόγω επέκταση έχει μήκος περίπου 3 χιλιομέτρων, και σε όλο της το μήκος θα οδεύει εντός του υφιστάμενου σιδηροδρομικού διαδρόμου της παλαιάς μετρικής σιδηροδρομικής γραμμής προς Πελοπόννησο.
Ο κ. Καραμανλής μάλιστα ενημέρωσε τη Βουλή ότι ο ΟΣΕ έχει εκπονήσει την σχετική περιβαλλοντική μελέτη και θα την αναρτήσει στο αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα στο περιβαλλοντικό μητρώο.
Το τραίνο επιστρέφει στη Δυτική Αττική μετά από 15 χρόνια
Ο κ. Καραμανλής ανέφερε επίσης ότι ο σχεδιασμός των έργων προβλέπει δυνατότητα μελλοντικού διπλασιασμού στο τμήμα Λιόσια-Ελευσίνα, αφού εκεί έχει διαπιστωθεί ότι υπάρχει επαρκής χώρος.
Από την άλλη, όμως, στο τμήμα Ελευσίνα – Μέγαρα τα όρια απαλλοτρίωσης είναι ανύπαρκτα όχι περιορισμένα, ανύπαρκτα, και δεν είναι εφικτός ο διπλασιασμός της γραμμής.
«Σε μία περιοχή που επί 15 χρόνια δεν είχε τρένο, το τραίνο επανέρχεται και επανέρχεται με ένα τρόπο, που θα εξυπηρετήσει εκατοντάδες χιλιάδες πολίτες», τόνισε ο κ. Καραμανλής και πρόσθεσε:
«Το έργο αυτό που συζητιέται εδώ και χρόνια, όχι απλά μπαίνει σε τροχιά υλοποίησης (δεν συζητάμε θεωρητικά), δημοπρατείται με εξασφαλισμένη χρηματοδότηση. Διότι αυτό κάνει αυτή η Κυβέρνηση, αυτό κάνει το συγκεκριμένο Υπουργείο. Δεν έρχεται να κάνει μία μολυβιά στο χάρτη και να λέει ότι θα κάνει τα έργα. Αλλά έρχεται με συγκεκριμένο σχεδιασμό και εξασφαλισμένη χρηματοδότηση».
