Πολλά προβλήματα δημιούργησε η ισχυρή καταιγίδα το απόγευμα της Τρίτης (23/9) που έπληξε τα Καλάβρυτα και την περιοχή του Μέγα Σπηλαίου. Κατολίσθηση σημειώθηκε στο σιδηροδρομικό δίκτυο του οδοντωτού στη διαδρομή Διακοπτό – Καλάβρυτα, λόγω της ισχυρής βροχόπτωσης.
Σύμφωνα με τις έως τώρα πληροφορίες, δεν κινδύνεψε κανείς επιβάτης ή εργαζόμενος του τρένου, ωστόσο σύμφωνα με την Hellenic Train, τα δρομολόγια 1336 και 1337 του οδοντωτού αντικαθίστανται από λεωφορεία.
Κατολίσθηση στη διαδρομή Διακοπτό – Καλάβρυτα, λόγω ισχυρής βροχόπτωσης. Αντικατάσταση δρομολογίων 1336 & 1337 με λεωφορεία.
— Hellenic Train (@HellenicTrain) August 23, 2022
Όπως σημειώνει η τοπική ιστοσελίδα kalavrytanews προβλήματα σημειώνονται στην Πούντας – Καλαβρύτων από την ισχυρή καταιγίδα με φερτά υλικά να κλείνουν σε αρκετά σημεία τον δρόμο. Τα κυριότερα προβλήματα σε τρία σημεία στο ύψος του Μεγάλου Σπηλαίου με αποτέλεσμα την προσωρινή διακοπή της κυκλοφορίας.
Συνεργεία βρίσκονται στο σημείο για την απομάκρυνση των φερτών υλικών.
Το δίκτυο του οδοντωτού στα Καλάβρυτα
Ο οδοντωτός Διακοπτού – Καλαβρύτων, όπως σημειώνει το hellenictrain αποτελεί ένα τουριστικό αξιοθέατο. Το τρένο έχει τη δυνατότητα να «σκαρφαλώνει» ψηλά, στις μεγάλες κλίσεις του εδάφους, μέσα από περιοχές με ξεχωριστό ενδιαφέρον περιήγησης.
Με μια μοναδική διαδρομή περίπου μιας ώρας που ξεκινά από το Διακοπτό, ο Οδοντωτός διασχίζει το φαράγγι του Βουραϊκού, περνά από το χωριό Ζαχλωρού και καταλήγει στα Καλάβρυτα. Η διαδρομή 22 χιλιομέτρων που διανύει πραγματοποιείται με ταχύτητα που κυμαίνεται από 30 έως 40 χλμ/ώρα στην απλή γραμμή και από 6 έως 15 χλμ/ώρα στο οδοντωτό κομμάτι.
Το σιδηροδρομικό δίκτυο είναι οδοντωτό στα σημεία όπου λόγω της μορφολογίας του εδάφους υπάρχουν μεγάλες κλίσεις.
Ο χαρακτηρισμός «οδοντωτός», όπως είναι προφανές, προέρχεται από τα «δόντια» που χρησιμοποιούν οι αμαξοστοιχίες του τύπου αυτού και τις βοηθούν να σκαρφαλώνουν στις μεγάλες κλίσεις.
Η αμαξοστοιχία είναι ειδικά κατασκευασμένη, ώστε η οδόντωση να προσαρμόζεται στα σημεία της γραμμής, όπου αυτό επιβάλλεται, τόσο στην άνοδο όσο και στην κάθοδο της διαδρομής.