Ξεκίνησε λίγο μετά τις 10.00 το πρωί της Δευτέρας (3/4) το δρομολόγιο από Θεσσαλονίκη για Λάρισα, με τον κόσμο να κόβει ελάχιστα εισιτήρια μετά το ατύχημα με τα τρένο της Hellenic Train στα Τέμπη.
Όπως αναφέρει η ΕΡΤ το τρένο ήταν σχεδόν άδειο (γέμισε μόλις το 1/6 του τρένου), καθώς κόπηκαν λιγοστά εισιτήρια από τους επιβάτες (80 από Αθήνα και 52 από Θεσσαλονίκη).
Την ίδια ώρα με το τρένο ταξίδεψε ο Γιώργος Γεραπετρίτης, ο οποίος έχει αναλάβει χρέη υπουργού Μεταφορών, ο οποίος βρισκόταν στο πρώτο βαγόνι.
«Σήμερα έχουμε την επανεκκίνηση της επιβατικής αμαξοστοιχίας για τη Βόρεια Ελλάδα με μια μικρή χρονική καθυστέρηση. Είμαστε μέσα στο πρόγραμμά μας σε ό,τι αφορά το σύνολο των αμαξοστοιχιών» είπε ο υπουργός.
Ωστόσο, αλαλούμ έχει επικρατήσει το περασμένο διάστημα, τόσο με τη λειτουργία του σιδηροδρόμου, καθώς μηχανοδηγοί και εργαζόμενοι επεσήμαιναν ελλείψεις και προβλήματα, όσο και με τις ευθύνες «μπαλάκι» μεταξύ ΟΣΕ και Hellenic Train. Την ίδια ώρα, μόλις την Παρασκευή, δρομολόγιο του Προαστιακού, σταμάτησε όταν διαπιστώθηκε πως οι ράγες στο δίκτυο μεταξύ Ρίου και Πάτρας ήταν σπασμένες.
Από τις 7 Απριλίου θα εκτελούνται δύο ζεύγη δρομολογίων στη γραμμή Ιντερσίτι και τρία από τις 11 Απριλίου. Η επαναλειτουργία γίνεται με αυξημένα μέτρα ασφαλείας με όλα τα απαιτούμενα πρωτόκολλα. Έτσι πραγματοποιούνται μειωμένα δρομολόγια, με χαμηλές ταχύτητες, δύο σταθμάρχες ανά σταθμό, δύο μηχανοδηγούς και ένα συνοδό και διέλευση ενός μόνο τρένου στα τούνελ.
Χαμηλές ταχύτητες και μεγαλύτερη διάρκεια διαδρομής στα τρένα
Μέχρι να ληφθούν όλα τα απαραίτητα μέτρα ασφαλείας σε όλο το μήκος του σιδηροδρομικού δικτύου, τα δρομολόγια δεν θα θυμίζουν σε τίποτα αυτά του παρελθόντος. Χαμηλές ταχύτητες, μεγαλύτερη διάρκεια διαδρομής, δύο μηχανοδηγοί και ένας συνοδός και παρουσία ενός μόνο τρένου στα τούνελ.
Παράλληλα, μέσα στην εβδομάδα αναμένεται να προχωρήσει και η δικαστική διερεύνηση των αιτιών της τραγωδίας με τον εφέτη ανακριτή, που έχει αναλάβει την υπόθεση, να καλεί νέους μάρτυρες και να ζητεί συμπληρωματικές καταθέσεις από κάποιους που ήδη έχουν εξεταστεί.
Παππάς: Επικοινωνιακό σόου η επανεκκίνηση, συγκάλυψη στο δυστύχημα
«Ένα μήνα μετά την τραγωδία στα Τέμπη, η επανεκκίνηση των δρομολογίων των τρένων δεν συμβαδίζει με τις εξαγγελίες», υπογραμμίζει, σε δήλωσή του, ο τομεάρχης Υποδομών και Μεταφορών του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Νίκος Παππάς.
«Ο κ. Γεραπετρίτης επιβιβάστηκε σε τρένο που πάει μέχρι την Καλαμπάκα, αλλά αποβιβάστηκε ακριβώς έξω από την Αθήνα. Δρομολόγια που εξαγγέλθηκαν, όπως του προαστιακού από Θεσσαλονίκη για Λάρισα αλλά και αυτά από Αθήνα για Κιάτο, δεν πραγματοποιούνται» αναφέρει ο κ. Παππάς.
«Σταθμοί παραμένουν κλειστοί διότι δεν επαρκούν σταθμάρχες και κλειδούχοι», σημειώνει ο κ. Παππάς και προσθέτει: «Τι κάνει, λοιπόν, η κυβέρνηση Μητσοτάκη; Ένα επικοινωνιακό σόου που προσβάλλει τους πολίτες».
«Και ενώ έχει αφήσει τον σιδηρόδρομο σε εγκατάλειψη, συνεχίζει την προσπάθεια συγκάλυψης», καταλήγει ο τομεάρχης του ΣΥΡΙΖΑ.
ΚΚΕ: Η κυβερνητική φιέστα για την επανεκκίνηση του σιδηροδρόμου αποτελεί πρόκληση απέναντι στα θύματα
«Η κυβερνητική φιέστα για την επανεκκίνηση του σιδηροδρόμου, ουσιαστικά με τον ίδιο τρόπο που έκλεισε, αποτελεί πρόκληση απέναντι στα θύματα της τραγωδίας των Τεμπών και συνολικά απέναντι στον λαό και τη νεολαία, που ζητούν να μη συγκαλυφθεί το έγκλημα και οι αιτίες που το προκάλεσαν» τονίζει σε σχόλιο του, το ΚΚΕ και καταλήγει:
«Μοναδική διέξοδος για σύγχρονο, ασφαλή και φθηνό σιδηρόδρομο αποτελούν οι επιστημονικά τεκμηριωμένες θέσεις του ΚΚΕ που παρουσιάστηκαν στην πρόσφατη Ημερίδα του Κόμματος ενάντια στην εγκληματική πολιτική της «απελευθέρωσης» και ιδιωτικοποίησης που ακολούθησαν και εφάρμοσαν όλες οι κυβερνήσεις».
Βίντεο: Η στιγμή που το Intercity περνά από το σημείο της τραγωδίας στα Τέμπη
Δείτε σε βίντεο τη στιγμή που το Intercity περνά από το σημείο της τραγωδίας στα Τέμπη: