Ενώ τα παρατράγουδα και οι ενδείξεις πως το δίκτυο δεν είναι ούτε ασφαλές, ούτε έτοιμο να επανεκκινήσει, η Hellenic Train διατυμπανίζει πως τίθενται και πάλι σε λειτουργία νέα δρομολόγια, μεταξύ των οποίων και εκείνο της γραμμής Αθήνα – Θεσσαλονίκη, όπου συνέβη το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη.
Λίγη ώρα πριν την ανακοίνωση της Hellenic Train βέβαια, συρμός του Προαστιακού στην Πάτρα ακινητοποιήθηκε, αφού οι ράγες σε σημείο της διαδρομής είχαν στραβώσει και ο μηχανοδηγός δεν ήθελε να διακινδυνεύσει την ασφάλεια των επιβατών.
Εχθές, ΟΣΕ και Hellenic Train αντάλλαζαν ευθύνες, για το γεγονός πως ορισμένα από τα προγραμματισμένα δρομολόγια που είχαν ανακοινωνθεί με την επανεκκίνηση των σιδηροδρόμων δεν πραγματοποιήθηκαν τελικά.
Από την περασμένη εβδομάδα, οι εργαζόμενοι ζητούν διαβεβαιώσεις για τη λειτουργία ορισμένων διαδρομών, ιδιαίτερα σε σήραγγες σε Θεσσαλονίκη, Λάρισα, Βόλο, αλλά και σε γραμμές του Προαστιακού, όπου η Πυροσβεστική έχει διαπιστώσει ελλείψεις και προβλήματα.
Επιπλέον, οι μηχανοδηγοί επιζητούν διαβεβαιώσεις πως θα διορθωθούν τα προβλήματα με τις αφύλακτες διαβάσεις και δυνατότητα επικοινωνίας σε μεγάλο μέρος του δικτύου, αλλά και επιθεώρηση γεφυρών στο κομμάτι από το Πλατύ ως τη Φλώρινα.
Τέλος, αυτοψία του τηλεοπτικού σταθμού OPEN, στο κομμάτι Θεσσαλονίκη – Ειδομένη, που κάποτε συνέδεε την Ελλάδα με το εξωτερικό, έδειξαν πως ο σιδηρόδρομος που ξεκίνησε πριν από δυο αιώνες σχεδόν έχει αφεθεί στη μοίρα του, με ετοιμόρροπες γέφυρες, ελάχιστη σήμανση και κομμένα καλώδια της πάλαι ποτέ τηλεδιοίκησης.
Η Hellenic Train ανακοινώνει τα νέα δρομολόγια που επανεκκινούν
Παρόλα αυτά, η ιδιωτική εταιρεία που έχει καταφέρει να πολλαπλασιάσει τον θυμό πολιτών, τραυματιών και θυμάτων του δυστυχήματος όλες αυτές τις μέρες, πότε με την ανακοίνωση για αποζημιώσεις όπου αποποιούνταν κάθε ευθύνη για το δυστύχημα και πότε με τις πολιτικές επιστροφής κομίστρου στις χαροκαμένες οικογένειες, εκδίδει ανακοίνωση για νέα δρομολόγια.
Για τα επιπλέον δρομολόγια που εντάσσονται από την ερχόμενη Δευτέρα 3 Απριλίου στο σιδηροδρομικό δίκτυο ενημερώνει το επιβατικό κοινό η Hellenic Train.
Ειδικότερα, από 3.4.2023 κυκλοφορούν:
Στον άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Αθήνα:
- Από Αθήνα η αμαξοστοιχία IC52, με ώρα αναχώρησης 10:28
- Από Θεσσαλονίκη η αμαξοστοιχία IC55, με ώρα αναχώρησης 10:08
Στη διαδρομή Αθήνα – Καλαμπάκα – Αθήνα:
- Από Αθήνα η αμαξοστοιχία 882, με ώρα αναχώρησης 08:28
- Από Καλαμπάκα η αμαξοστοιχία 887, με ώρα αναχώρησης 16:45
Υπενθυμίζεται ότι, παραμένουν σε κυκλοφορία οι λεωφορειακές γραμμές σε επιλεγμένες διαδρομές, έως την πλήρη αποκατάσταση της σιδηροδρομικής κυκλοφορίας.
Το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη
Το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη συνέβη στις 28 Φεβρουαρίου 2023 κοντά στον οικισμό Ευαγγελισμός Τεμπών Λάρισας και αφορούσε σφοδρή μετωπική σύγκρουση μιας επιβατικής αμαξοστοιχίας της εταιρείας Hellenic Train με μια εμπορική αμαξοστοιχία. Η σύγκρουση, η ανάφλεξη και ο εκτροχιασμός των συρμών επέφερε τον θάνατο 57 ανθρώπων και τον τραυματισμό τουλάχιστον 85.
«Στα νοσοκομεία μας νοσηλευτήκαν άνω των 80 επιβατών που επέβαιναν στο μοιραίο τρένο στα Τέμπη. Αυτή την στιγμή, νοσηλεύονται 13 τραυματίες εκ των οποίων οι επτά είναι σε ΜΕΘ και εξ αυτών οι τέσσερις παραμένουν διασωλημένοι» ανέφερε ο υπουργός Υγείας Θάνος Πλεύρης ενημερώνοντας την Επιτροπή Κοινωνικών Υποθέσεων της Βουλής.
Ο επιβατικός συρμός με το όνομα Intercity 62 (IC 62) και μηχανή ηλεκτροκίνησης Siemens Mobility 120-022, έτος κατασκευής 2004, που εκτελούσε τη διαδρομή Αθήνα-Θεσσαλονίκη, συγκρούστηκε με την εμπορική αμαξοστοιχία 63503 που εκτελούσε το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη-Λάρισα περί τις 23:22 το βράδυ. Ο εκτροχιασμός των συρμών και η επακόλουθη ανάφλεξή τους επέφερε τον θάνατο 57 τουλάχιστον ατόμων και τον τραυματισμό τουλάχιστον 85.
Τα εγκληματολογικά εργαστήρια της Ελληνικής Αστυνομίας ολοκλήρωσαν την εργαστηριακή ανάλυση των δειγμάτων που έδωσαν συγγενείς των θυμάτων της τραγωδίας στα Τέμπη, επιβεβαιώνοντας έτσι πληροφορίες που είχε δώσει στη δημοσιότητα η ιατροδικαστική υπηρεσία Λάρισας.
Από τη διαδικασία «ταυτοποιήθηκαν 56 νεκροί», όπως αναφέρει η ανακοίνωση της αστυνομίας, αριθμός που προέκυψε από τη συγκριτική ανάλυση 58 βιολογικών υλικών από συγγενείς θυμάτων ή προσωπικά τους αντικείμενα και 108 δειγμάτων που ελήφθησαν από σορούς ή σωματικά μέλη. Μια ακόμη, που παρέμενε αταυτοποίητη, φαίνεται πως ανήκει σε Σύριο πολίτη που επέβαινε στο τρένο.
Έξι Αλβανοί, δύο Ελληνοκύπριοι φοιτητές, ένας πολίτης της Ρουμανίας, ένας Σύριος κι ένας υπήκοος Μπανγκλαντές ήταν μεταξύ των νεκρών.
Πρόκειται για το πιο θανατηφόρο σιδηροδρομικό δυστύχημα που έχει καταγραφεί στην Ελλάδα.
Του δυστυχήματος είχαν προηγηθεί προειδοποιήσεις, κινητοποιήσεις και νομικές ενέργειες των εργαζομένων στο σιδηροδρομικό δίκτυο όσον αφορά την υποστελέχωση, την ανεπαρκή συντήρηση και την έλλειψη ηλεκτρονικών συστημάτων ασφαλείας. Στον απόηχο του δυστυχήματος, διοργανώθηκαν πορείες διαμαρτυρίας στις μεγάλες πόλεις της Ελλάδας.