10:25
20/11/2024
Search
Close this search box.

NEWSLETTER

Eγγραφείτε στο newsletter και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα της επικαιρότητας.
*Θα χρησιμοποιηθεί σύμφωνα με την πολιτική απορρήτου μας
10:25
20/11/2024
Search
Close this search box.

NEWSLETTER

Eγγραφείτε στο newsletter και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα της επικαιρότητας.
*Θα χρησιμοποιηθεί σύμφωνα με την πολιτική απορρήτου μας

Φωτιά στη Ρόδο: Το ΥΠΕΞ δέχθηκε πάνω από 2.500 κλήσεις για βοήθεια από τουρίστες

Το σημείο όπου μένουν τουρίστες στη Ρόδο εξαιτίας της φωτιάς / Φωτογραφία: Eurokinissi

Το σημείο όπου μένουν τουρίστες στη Ρόδο εξαιτίας της φωτιάς / Φωτογραφία: Eurokinissi

24.07.2023
21:19
Τελευταία ενημέρωση: 25/07/2023 • 8:35
Από το Σάββατο σε λειτουργία η Μονάδα Διαχείρισης Κρίσεων, λειτουργεί και Help Desk στο αεροδρόμιο της Ρόδου για όσους έχασαν τα ταξιδιωτικά τους έγγραφα στη φωτιά

Το υπουργείο Εξωτερικών κινητοποιήθηκε άμεσα και συντεταγμένα και προέβη σε όλες τις αναγκαίες ενέργειες, προκειμένου να συμβάλει στη διαχείριση της κατάστασης που προέκυψε λόγω της φωτιάς στη Ρόδο.

Χάρη στη μεγάλη κινητοποίηση του κρατικού μηχανισμού και τη συνδρομή σε αυτή και του Υπουργείου Εξωτερικών εξασφαλίστηκε η ομαλή και ασφαλής απομάκρυνση σχεδόν 19.000 ανθρώπων, πολλοί εκ των οποίων είναι ξένοι υπήκοοι. Πρόκειται για τη μεγαλύτερη επιχείρηση εκκένωσης ξένων υπηκόων από σημείο της ελληνικής επικράτειας.

Με εντολή του υπουργού Εξωτερικών Γιώργου Γεραπετρίτη ενεργοποιήθηκε το Σάββατο, 22 Ιουλίου, η Μονάδα Διαχείρισης Κρίσεων του υπουργείου. Έκτοτε λειτουργεί αδιάλειπτα, σε 24ωρη βάση, με 3 γραμμές επικοινωνίας (210-3681730, 1350, 1259).

Μέχρι σήμερα οι Ακόλουθοι Υπηρεσίας έχουν διαχειριστεί περισσότερες από 2.500 κλήσεις ξένων υπηκόων, στους οποίους προσφέρθηκε συνδρομή.

Το σημείο όπου μένουν τουρίστες στη Ρόδο εξαιτίας της φωτιάς
Το σημείο όπου μένουν τουρίστες στη Ρόδο εξαιτίας της φωτιάς / Φωτογραφία: Eurokinissi

Τα αιτήματά τους αφορούν ως επί το πλείστον στη διευκόλυνση της επικοινωνίας τους με τις πρεσβείες τους, τη μετακίνησή τους σε χώρους φιλοξενίας και την παροχή πληροφοριών για τον τρόπο αναχώρησής τους από τη Ρόδο. Τα στελέχη της ΜΔΚ απαντούν επίσης σε ερωτήματα σχετικά με την αντικατάσταση απωλεσθέντων ταξιδιωτικών εγγράφων και την παροχή ενημέρωσης για τις επικρατούσες συνθήκες στη Ρόδο.

Ανέκαθεν η ΜΔΚ του υπουργείου ενεργοποιείτο σε κρίσεις που αφορούσαν σε παροχή αρωγής σε Έλληνες πολίτες στο εξωτερικό.

Σήμερα είναι η πρώτη φορά που το υπουργείο αναλαμβάνει ενεργό ρόλο στη διαχείριση μίας κρίσης που αφορά σε ξένους πολίτες στην Ελλάδα. Η απόφαση αυτή ελήφθη λόγω της τεράστιας σημασίας που είχε η διεξαγωγή με ασφαλή τρόπο μίας, άνευ προηγουμένου, επιχείρησης εκκένωσης χιλιάδων τουριστών, μίας επιχείρησης άμεσα συνυφασμένης με την εικόνα του ελληνικού τουρισμού, της βαριάς βιομηχανίας της χώρας μας και με τη διεθνή προβολή της Ελλάδας.

Για αυτό το λόγο, το υπουργείο, μέσω των ανακοινώσεων του, των Μέσων Κοινωνικής Δικτύωσης και της συνεχούς ενημέρωσης Ελλήνων και ξένων δημοσιογράφων έχει μεριμνήσει για την άμεση διάχυση πληροφορίας και για την ενημέρωση των ξένων πολιτών και ΜΜΕ. Παράλληλα διαρκής είναι η επικοινωνία με τις εδώ ξένες Πρεσβείες για τη διευκόλυνση των επαφών τους με τις Ελληνικές Αρχές.

Help Desk Ρόδου

Στη σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε στο υπουργείο Εξωτερικών, την Κυριακή 23 Ιουλίου, υπό τον υπουργό Εξωτερικών, αποφασίστηκε η μετάβαση κλιμακίου του υπουργείου στη Ρόδο και η λειτουργία ειδικού γραφείου στον Διεθνή Αερολιμένα της Ρόδου. Από το απόγευμα της Κυριακής, στο τερματικό σταθμό 1 άρχισε να λειτουργεί γραφείο εξυπηρέτησης αλλοδαπών υπηκόων (Help Desk).

Με γνώμονα την προσφορά αρωγής στους ξένους πολίτες, το κλιμάκιο του υπουργείου, ήρθε άμεσα σε επαφή με τη διοίκηση του αεροδρομίου, το Δήμο, την Αστυνομία, τις αεροπορικές εταιρείες και τους εκπροσώπους τοπικών φορέων. Παράλληλα διευκόλυνε τα στελέχη ξένων Πρεσβειών (Ηνωμένο Βασίλειο, Γαλλία, Γερμανία, Αυστρία, Βέλγιο, Ελβετία και άλλες χώρες) στην εγκατάσταση και λειτουργία αντίστοιχων γραφείων στον ίδιο χώρο διεθνούς τερματικού σταθμού.

Επιπλέον, κλιμάκιο του ΥΠΕΞ εγκαταστάθηκε στην Πολιτική Προστασία. Ακόλουθοι Πρεσβείας ανέλαβαν τη σύνταξη, διαμόρφωση και μετάφραση ανακοινωθέντων και δελτίων Τύπου, τα οποία εστάλησαν σε διεθνή πρακτορεία ειδήσεων, όπως το BBC. Το κλιμάκιο λειτούργησε υπό την επίβλεψη διπλωματικού συμβούλου στο υπουργείο Κλιματικής Κρίσης και Πολιτιστικής Προστασίας, ο οποίος και συνδράμει, όλο το τελευταίο διάστημα, τις επιχειρήσεις λήψης διεθνούς βοήθειας για την κατάσβεση των πυρκαγιών.

Αξίζει να σημειωθεί, αναφέρει τέλος το υπουργείο, η συγκινητική συνεισφορά εθελοντών και το εξαιρετικό επίπεδο συνεργασίας με την πυροσβεστική υπηρεσία, την Ελληνική Αστυνομία, τις
τοπικές Αρχές, το Δήμο, τους υπαλλήλους του αεροδρομίου Ρόδου, την εταιρεία Fraport, την αεροπορική εταιρεία Aegean και τις διαχειρίστριες επί του εδάφους Swissport και Goldair που συνέδραμαν στο δύσκολο αυτό εγχείρημα εκκένωσης των ξένων πολιτών.

Ο υπουργός Εξωτερικών, Γιώργος Γεραπετρίτης, έχει επισκεφθεί τη Μονάδα Διαχείρισης Κρίσεων και έχει εκφράσει τις ευχαριστίες του στα στελέχη του υπουργείου Εξωτερικών και σε όλους τους εμπλεκόμενους φορείς για την άμεση και συντεταγμένη κινητοποίησή τους σε τόσο απρόβλεπτες και δύσκολες συνθήκες.

 



ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Αναζήτηση