Σε εξαψήφια νούμερα φτάνουν τα ποσά που κερδίζουν οι infuencers με μια αναφορά ή φωτογραφία τους, καταφέρνοντας να κάνουν συγκεκριμένα προϊόντα ανάρπαστα. Έχει δημιουργηθεί ουσιαστικά, μια αγορά που μετρά δισεκατομμύρια ευρώ.
Έως σήμερα τα κέρδη έρχονται με βασικό χαρακτηριστικό την αδιαφάνεια, ωστόσο πλέον η ΑΑΔΕ αναθεωρεί νόμους βάζοντας νέους κανόνες. Θα ελέγχονται, στο εξής, τα έσοδα και οι οικονομικές συναλλαγές αλλά και τα προφίλ των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.
Στην κατάταξη που δημιουργείται, ανάλογα με την απήχηση διαμορφώνονται κατηγορίες, ξεκινώντας από τους νάνο influencers και φτάνοντας μέχρι τους mega. Εκεί τα ποσά για μια και μοναδική ανάρτηση μπορούν να «εκτοξευτούν».
«Ξεκινάμε από μερικές εκατοντάδες ευρώ από τους πιο μικρούς influencers και οι σελέμπριτις influencers μπορεί να φτάνουν και νούμερα που φτάνουν τους πενταψήφιο τα αριθμούς. Έχουμε φτάσει τα 200.000 ευρώ για μια πιο μακροχρόνια συνεργασία για την ελληνική αγορά» εξηγεί στην ΕΡΤ η υπεύθυνη Μάρκετινγκ, συντονίστρια Μέσων Κοινωνικής Δικτύωσης εταιρείας ψηφιακού μετασχηματισμού, Χρύσα Φακή.
Σημειώνεται πως η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει δημιουργήσει πλατφόρμα με τις νομικές υποχρεώσεις και τους κανόνες που οφείλουν να ακολουθούν όσοι δραστηριοποιούνται στον χώρο του ψηφιακού μάρκετινγκ.