Αν λειτουργούσε το Ευρωπαϊκό Σύστημα Διαχείρισης της Σιδηροδρομικής Κυκλοφορίας (ERTMS) θα είχε μειωθεί η πιθανότητα ατυχήματος είπε ο Δημήτρης Τσοτσορός στην εξεταστική επιτροπή της Βουλής για τα Τέμπη.
Ο προϊστάμενος της διεύθυνσης έργων της ΕΡΓΟΣΕ επίσης προσέθεσε ότι η πιθανότητα δυστυχήματος θα ήταν μειωμένη αν «τηρούνταν απαρέγκλιτα» ο Γενικός Κανονισμός Κυκλοφορίας.
Όπως εξήγησε, το Ευρωπαϊκό Σύστημα Διαχείρισης Σιδηροδρομικής Κυκλοφορίας (ERTMS) είναι ο συνδυασμός του Συστήματος Κινητών Επικοινωνιών για Σιδηροδρόμους (GSMR) και του Συστήματος Ελέγχου Αμαξοστοιχιών (ETCS). Σύμφωνα με την κατάθεση του Δημήτρη Τσοτσορού στην εξεταστική επιτροπή για τα Τέμπη, τα δύο αυτά συστήματα είχαν παραδοθεί από την ΕΡΓΟΣΕ στον ΟΣΕ.
Ερωτηθείς για τα αίτια του δυστυχήματος της 28ης Φεβρουαρίου 2023, ο κ. Τσοτσορός είπε ότι είχε ολοκληρωθεί η σηματοδότηση τη συγκεκριμένη ημέρα από το Παλαιοφάρσαλο μέχρι και τη Λάρισα. Ακόμα, ο προϊστάμενος του ΕΡΓΟΣΕ υποστήριξε ότι η σηματοδότηση είχε παραδοθεί με διοικητική παραλαβή προς χρήση στον ΟΣΕ.
«Από όσο γνωρίζω, ο ΟΣΕ είχε εκδώσει έγγραφο ότι όλες οι χαράξεις θα πρέπει να γίνονται αυτόματα». Ειδικότερα για την τηλεδιοίκηση Λάρισας, ο κ. Τσοτσορός αναφέρθηκε και στην φωτιά που είχε πιάσει τον Ιούλιο του 2019 στην θέση Ζάχαρη και έχει αναφερθεί ως υπεύθυνη για την καταστροφή του συστήματος τηλεδιοίκησης.
«Όταν έπιασε η φωτιά στη (θέση) Ζάχαρη καταστράφηκε ολοσχερώς η κεραμοσκεπή, κι από όσο γνωρίζω η φωτιά έπιασε στο χώρο όπου ήταν οι μπαταρίες και το σύστημα τροφοδοσίας». Όσο για τον χρόνο που απαιτείτο από τον ΟΣΕ για να αποκαταστήσει τις ζημιές, είπε ότι θα μπορούσε να το πράξει μέσα σε δύο με τέσσερις μήνες.