Σε μια διαφορετική πατέντα προχώρησαν άγνωστοι τις προηγούμενες ημέρες στη Θεσσαλονίκη προκειμένου να μπορούν να κάθονται ηλικιωμένοι και όχι μόνο ενώ περιμένουν στη στάση το λεωφορείο.
Λόγω της απουσίας πάγκου, έδεσαν καρέκλες γράφοντας μάλιστα το μήνυμα: «Δωρεά Η.Δ. για υπερήλικες και εργαζομένους».
Η υπόθεση είναι μπλεγμένη στις κρατικές υπηρεσίες και έτσι το παγκάκι απουσιάζει από στάση λεωφορείων στην Πλατεία Δημοκρατίας στο κέντρο της Θεσσαλονίκης. Ο Δήμος Θεσσαλονίκης, ευθύνη του οποίου είναι οι συγκεκριμένες στάσεις, έχει στην ουσία «δεμένα τα χέρια», προκειμένου να τοποθετήσει παγκάκι.
Όπως εξηγεί στην ιστοσελίδα, GRTimes ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων του Δήμου Θεσσαλονίκης, Μάκης Κυριζίδης, «ο τύπος του στεγάστρου βάσει των Εθνικών Τεχνικών προδιαγραφών και ελάχιστου απαιτητού πλάτους πεζοδρομίου του ΟΑΣΑ για τοποθέτηση στεγάστρου σε συνδυασμό με το άρθρο 2 της ΥΑ 52907/2009 «Ειδικές ρυθμίσεις για την εξυπηρέτηση ατόμων με αναπηρία σε κοινόχρηστους χώρους των οικισμών που προορίζονται για την κυκλοφορία πεζών» και έχει εγκριθεί από τον αρμόδιο φορέα ΟΣΕΘ, καθορίζεται ως Β.».
«Πρέπει να υπάρχει συγκεκριμένο πλάτος πεζοδρομίου»
Ο αρμόδιος αντιδήμαρχος εξηγεί: «Στη στάση έχει τοποθετηθεί ειδικό στασίδι (δοκός), για να εξασφαλίζεται η ελεύθερη όδευση των πεζών και η απρόσκοπτη κυκλοφορία των ατόμων με ειδικές ανάγκες. Πρέπει να υπάρχει συγκεκριμένο ελάχιστο πλάτος πεζοδρομίου για να τοποθετηθεί στεγάστρου τύπου Α, ήτοι στέγαστρο με κάθισμα» και σημειώνει πως «η πίστη τήρηση των συγκεκριμένων τεχνικών χαρακτηριστικών των στεγάστρων αποσκοπεί αποκλειστικά στην ελεύθερη κίνηση των πεζών και την ασφαλή κυκλοφορία ατόμων με ειδικές ανάγκες. Ελάχιστο απαιτητό πλάτος πεζοδρομίου, για στέγαστρο τύπου Α, ήτοι στέγαστρο με κάθισμα, συμπεριλαμβανομένου του κρασπέδου είναι 3.70 m».
Ο κ. Κυριζίδης κατέστησε σαφές πως «αν αλλάξουν τα ανωτέρω (υπουργική απόφαση, προδιαγραφές ΟΑΣΑ, νομοθετική παρέμβαση) και χορηγηθεί κατ’ εξαίρεση της νομοθεσίας άδεια τοποθέτησης από τον αρμόδιο ΟΣΕΘ, θα τοποθετήσουμε άμεσα το παγκάκι».